PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 18/2009 • Povredu navedenih ustavnih prava obrazlaže, između ostalog, tvrdnjom da su sudovi nedovoljno »obrazložili relevantne i dostatne razloge na temelju kojih bi se svako daljnje produljenje pritvora ocijenilo nužnim« te da je »ista osoba sudjelovala u donošenju odluke o žalbi izjavljenoj na rješenje koje je sama donijela što ukazuje na bitnu povredu odredaba Zakona o kaznenom postupku«.
NN 18/2009 • 3. U postupku pokrenutom ustavnom tužbom na temelju odredbe članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), Ustavni sud, u granicama zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela povrijeđeno podnositelju ustavno pravo, pri čemu se, u pravilu, ne upušta u pitanje jesu li sudovi pravilno i potpuno utvrdili činjenično stanje i ocijenili dokaze. Za Ustavni sud relevantne su samo one činjenice od čijeg postojanja ovisi ocjena o povredi ustavnog prava.
NN 18/2009 • Članak 367. stavak 1. točka 2. ZKP propisuje da bitna povreda odredaba kaznenog postupka uvijek postoji, ako je u donošenju presude sudjelovao sudac koji se po zakonu mora izuzeti (članak 36. stavak 1.)
NN 18/2009 • Člankom 36. stavkom 1. točkom 5. ZKP propisano je da sudac ne može obavljati sudačku dužnost, ako je u istom predmetu sudjelovao u postupku pred nižim sudom ili pred kojim drugim tijelom.
NN 18/2009 • Sadržaj ustavnog prava na pravično suđenje ograničen je na postupovna jamstva pravičnog suđenja pa Ustavni sud, ocjenjujući navode ustavne tužbe sa stajališta tog ustavnog prava, ispituje eventualno postojanje postupovnih povreda u postupcima pred sudovima i na temelju toga ocjenjuje je li postupak bio vođen na način koji je podnositelju osiguravao pravično suđenje.
NN 18/2009 • Osim toga, Ustavni sud ističe da nepristranost suda kao dio ustavnog prava na pravično suđenje podrazumijeva da sud kao takav i njegov sastav jamče dovoljno sigurnosti kojom isključuju svaku opravdanu sumnju u nepristranost suda. Sudovi upravo time što nastupaju kao nepristrani pridonose povjerenju javnosti koje je nužno u demokratskom društvu.
NN 18/2009 • Nadalje, nepridržavanje utvrđenih procesnih pravila tijekom sudskog postupka (zajamčenih kroz načelo zakonitosti) dovodi u pitanje poštivanje drugih načela kao što su jednakost stranaka pred sudom i zakonom te pravna sigurnost, čime se također ugrožava i vladavina prava kao jedno od osnovnih vrednota pravnog poretka zajamčenog Ustavom Republike Hrvatske.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 18/2009 • Polazeći od činjenice da je ista sutkinja sudjelovala u postupku pred sudom prvog stupnja, a kasnije je bila i članica žalbenog vijeća koje je odlučivalo o istom predmetu, Ustavni sud ocjenjuje da u postupku donošenja osporenog drugostupanjskog rješenja Općinskog kaznenog suda u Zagrebu nisu primijenjene odredbe mjerodavnog postupovnog prava čime je dovedena u ozbiljnu sumnju objektivna nepristranost suda.
NN 18/2009 • Stoga, imajući u vidu sve navedene okolnosti, Ustavni sud utvrđuje da je podnositelju povrijeđeno pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud pravično odluči o njegovim pravima i obvezama, propisano odredbom članka 29. stavka 1. Ustava.
NN 18/2009 • 6. S obzirom da je utvrđena povreda članka 29. stavka 1. Ustava, Ustavni sud nije razmatrao eventualnu povredu članaka 14. stavka 2., 18. i 22. Ustava.
NN 18/2009 • 8. Temeljem odredaba članaka 73. i 76. Ustavnog zakona odlučeno je kao u točkama I. i II. izreke ove odluke, a točka III. izreke temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
NN 20/2009 • Na temelju članka 115. stavak 4. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08), ministar financija donosi
NN 20/2009 • Proračunski nadzor postupak je nadziranja zakonitosti, svrhovitosti i pravodobnosti korištenja proračunskih sredstava kojim se nalažu mjere za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti.
NN 20/2009 • (1) Proračunski nadzor obavlja se po predstavkama građana i zahtjevima središnjih tijela državne uprave, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te drugih pravnih osoba, iz kojih proizlazi sumnja na nepravilnost ili prijevaru, te po nalogu ministra financija.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 73/93, Broj 57/92,
Broj 136/08, Broj 115/08,
Broj 81/06, Broj 69/07
LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE