PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 81/2008 • (5) Primjena zajedničkih zahtjeva na pružatelje usluga u zračnoj plovidbi treba biti proporcionalna rizicima vezanim uz specifična obilježja svake usluge kao što su broj i/ili narav i karakteristike obrađenih zrakoplovnih operacija. Ako određeni pružatelji usluga u zračnoj plovidbi odluče da se neće koristiti mogućnošću da pružaju usluge izvan granica svoje zemlje i time se odreknu prava uzajamnog priznavanja unutar jedinstvenog europskog neba, nacionalno nadzorno tijelo mora imati pravo da tim pružateljima usluga dopusti da se srazmjerno pridržavaju određenih općih zahtjeva za pružanje usluga u zračnoj plovidbi i određenih specifičnih zahtjeva za pružanje operativnih usluga u zračnom prometu. S tim u svezi, ograničenja vezana uz certifikat moraju reflektirati narav i opseg ovog odstupanja.
NN 81/2008 • (7) Razne vrste usluga u zračnoj plovidbi ne podliježu nužno istim zahtjevima. Stoga je potrebno zajedničke zahtjeve prilagoditi specifičnim karakteristikama svake vrste usluga.
NN 81/2008 • (8) Pružanje dokaza o udovoljavanja Zajedničkim zahtjevima obveza je pružatelja usluga u zračnoj plovidbi, za razdoblje valjanosti certifikata i za sve usluge obuhvaćene tim certifikatom.
NN 81/2008 • (9) Da bi se osigurala efektivna primjena zajedničkih zahtjeva, treba uspostaviti sustav redovnog nadzora i provjere ispunjavanja ovih zajedničkih zahtjeva i ograničenja specificiranih u certifikatu. Prije izdavanja certifikata, nacionalno nadzorno tijelo treba ispitati prikladnost pružatelja usluga a jednom godišnje treba ocijeniti da li pružatelji usluga u zračnoj plovidbi, kojima je to tijelo izdalo certifikat, nastavljaju ispunjati te zahtjeve. Stoga to tijelo mora donijeti i svake godine ažurirati orijentacioni inspekcijski program, koji će obuhvatiti sve pružatelje usluga kojima je to tijelo izdalo certifikat na temelju procjene rizika. Taj program treba omogućavati inspekciju svih relevantnih dijelova pružatelja usluga u zračnoj plovidbi, unutar realnog vremenskog okvira. Prilikom ocjenjivanja da li određeni pružatelji operativnih usluga u zračnom prometu i pružatelji meteoroloških usluga udovoljavaju Zajedničkim zahtjevima, nacionalno nadzorno tijelo mora imati pravo provjeriti relevantne zahtjeve koji proizlaze iz međunarodnih obveza dotične zemlje članice.
NN 81/2008 • (11) Eurocontrol je razvio igurnose regulatorne zahtjeve (ESARR-e), koji su od najveće važnosti za sigurno pružanje operativnih usluga u zračnom prometu. U skladu s uredbom (EZ) br. 550/2004, Komisija treba identificirati i usvojiti relevantne odredbe ESARR-a 3 o korištenju sustava za upravljanje sigurnošću od strane pružatelja usluga upravljanja zračnim prometom (ATM), ESARR-a 4 o procjenjivanju i ublažavanju rizika u ATM-u te ESARR-a 5 o ATM osoblju i zahtjevima za inženjersko i tehničko osoblje koje obavlja zadaće vezane uz operativnu sigurnost. Sukladno članku 5 Uredbe (EZ) br. 550/2004, Komisija je prezentirala prijedlog direktive Europskog parlamenta i Vijeća o licenci za kontrolore zračnog prometa u Zajednici 1, koja obuhvaća odredbe ESARR-a 5 za kontrolore zračnog prometa. Stoga te odredbe nije potrebno ponavljati u ovoj uredbi. Međutim, treba uključiti odredbe kojima se od nacionalnog nadzornog tijela traži da provjerava posjeduje li osoblje nekog pružatelja operativnih usluga u zračnom prometu, osobito kontrolori zračnog prometa, odgovarajuća ovlaštenja (licence).
NN 81/2008 • (12) Isto tako nije potrebno ponavljati odredbe iz ESARR-a 2 o prijavljivanju i ocjenjivanju događaja u ATM-u, koje su obuhvaćene Direktivom Vijeća 94/56/EZ od 21. studenog 1994., kojom se utvrđuju temeljna načela za istraživanje nesreća i nezgoda u civilnom zrakoplovstvu 2 i Direktivom 2003/42/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2003 o izvješćivanju događaja od značaja za sigurnost (safety occurrences) u civilnom zrakoplovstvu 3. Međutim, treba donijeti nove odredbe o događajima koji utječu ili mogu utjecati na sigurnost (safety occurrences), a kojima će se od nacionalnih nadzornih tijela tražiti da provjeravaju da li pružatelji operativnih usluga u zračnom prometu a isto tako i pružatelji komunikacijskih, navigacijskih i nadzornih usluga, poštuju aranžmane koji su potrebni za prijavljivanje i ocjenjivanje takvih situacija. Relevantne odredbe ESARR-a 1 o nadzoru sigurnosti u ATM-u i ESARR-a 6 of softveru u ATM sustavima treba identificirati i usvojiti putem zasebnih akata Zajednice.
NN 81/2008 • (13) Posebice treba naglasiti da je, kao prvo, upravljanje sigurnošću ona funkcija pružanja operativnih usluga u zračnom prometu, koja osigurava da se svi sigurnosni rizici prepoznaju, procijene i na zadovoljavajući način ublaže i, kao drugo, da će se formalnim i sustavnim pristupom upravljanju sigurnošću na vidljiv i sljedljiv način maksimalno doprinijeti povećanju sigurnosti. Komisija treba ažurirati i specificirati daljnje sigurnosne zahtjeve koji se odnose na operativne usluge u zračnom prometu, da bi osigurala najviši mogući stupanj sigurnosti ne umanjujući time buduću ulogu, koja će za ovo područje biti definirana za Europsku agenciju za sigurnost zrakoplovstva (EASA).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 81/2008 • (15) Različiti nacionalni aranžmani u odnosu na odgovornost ne bi smjeli onemogućavati pružatelju usluga u zračnoj plovidbi sklapanje sporazuma o prekograničnom pružanju usluga nakon što oni utvrde aranžmane za pokrivanje gubitaka zbog šteta proizašlih iz njegove odgovornost prema važećem zakonu. Korištena metoda mora biti u skladu sa zahtjevima nacionalnih zakona. Zemlje članice, koje u cijelom ili dijelu zračnog prostora u svojoj nadležnosti dopuštaju pružanje usluga u zračnoj plovidbi bez certifikacije u skladu s Uredbom (EZ) br. 550/2004, trebaju osigurati pokriće za odgovornosti takvih pružatelja usluga.
NN 81/2008 • (16) Premda ESARR 4 definira maksimalnu dopustivu vjerojatnost da ATM izravno doprinosi prometnim nesrećama u regiji ECAC (Europska konferencija o civilnom zrakoplovstvu), još uvijek nisu utvrđene maksimalne dopustive vjerojatnosti za sve kategorije ozbiljnosti rizika. Zemlje članice i Komisija, u suradnji s Eurocontrolom, trebaju dovršiti i ažuritati te vjerojatnosti i razviti mehanizme za njihovo primjenjivanje u raznim okolnostima.
NN 81/2008 • (17) S obzirom da su mjere predviđene ovom uredbom u skladu s mišljenjem Odbora za jedinstveno nebo, koji je osnovan temeljem članka 5 Uredbe (EZ) br. 549/2004
NN 81/2008 • (a) aktivnosti nekog pružatelja usluga koje nisu usluge u zračnoj plovidbi;
NN 81/2008 • (b) resurse koji su namijenjeni aktivnostima koje ne spadaju u pružanje usluga u zračnoj plovidbi.
NN 81/2008 • (a) ESARR 3 o korištenju sustava upravljanja sigurnošću od strane pružatelja usluga upravljanja zračnim prometom (ATM), izdan 17. srpnja 2000.;
NN 81/2008 • (b) ESARR 4 o procjenjivanju i ublažavanju rizika u ATM-u, izdan 5. travnja 2001.;
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 16/90, Broj 118/01,
Broj 32/07, Broj 134/08,
Broj 135/99, Broj 56/92
LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO