PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-4-za-svaku-vrstu-qijk NN 77/2009

• Predlagateljice navode da se članak 5. PZ-a »sastoji od nepreciznog preuzimanja odredbi članaka 7., 25. i 28. ZP (Zakon o prekršajima – op. Suda), a riječ ‘prekršajnopravna’ preuzeta je iz KZ-a (Kazneni zakon, »Narodne novine« broj 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03., 190/03., 105/04., 84/05., 71/06., 152/08. – op. Suda)«, što je, smatraju, suprotno načelu vladavine prava u odnosu na preciznost i jasnoću propisa.


Stranica 2009-07-77-1863 NN 77/2009

• Prema stajalištu Ustavnog suda, članak 5. PZ-a u odlučnoj mjeri poboljšava odredbe Zakona o prekršajima (»Narodne novine« broj 88/02., 122/02., 187/03., 105/04. i 127/04.), posebno članke 7. i 25. tog Zakona. Iz članka 25. Zakona o prekršajima proizlazi da se propisom koji propisuje prekršaj propisuju i mjere upozorenja (uvjetna osuda i opomena) za prekršaj. To nije moguće, jer se mjere upozorenja nikada ne propisuju za pojedini prekršaj (jednako tako ni za kazneno djelo), već je opomena zamjena za propisanu kaznu, a uvjetnom osudom sud određuje da se izvršenje izrečene kazne odgađa, te se stoga one propisuju isključivo materijalnopravnim odredbama PZ-a, odnosno u općem dijelu Kaznenog zakona. U odnosu na zaštitne mjere, članak 5. PZ-a jasno razgraničava koje zaštitne mjere za prekršaje propisuje PZ, a koje zaštitne mjere može propisati poseban zakon kojim se propisuje prekršaj.


Internet NN 77/2009

• Članak 5. PZ-a stoga razumljivo i nedvojbeno propisuje/određuje koje prekršajnopravne sankcije propisuje zakon odnosno odluka jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave kojima se propisuje prekršaj, a koje prekršajnopravne sankcije se propisuju materijalnopravnim odredbama PZ-a.


Internet stranice NN 77/2009

• 4.2. Članak 13. PZ-a (»Zastara prekršajnog progona, tijek i prekid zastare«) glasi:


Internet stranice NN 77/2009 • (2) Posebnim se zakonom može propisati dulji rok za pokretanje prekršajnog postupka za prekršaje propisane tim zakonom ali ne dulji od tri godine.
Internet stranice NN 77/2009 • (3) Zastara ne teče za vrijeme za koje se prema zakonu prekršajni progon ne može poduzeti ili se ne može nastaviti.
Internet stranice NN 77/2009 • (4) Zastara se prekida svakom postupovnom radnjom nadležnog tijela koja se poduzima radi prekršajnog progona počinitelja zbog počinjenog prekršaja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 77/2009
• (7) Propisi o zastari, njezinom tijeku i prekidu odnose se i na stegovne kazne koje sud izriče tijekom postupka.

Poslovne stranice NN 77/2009
• (1) Izvršenje izrečene ili primijenjene prekršajnopravne sankcije ne može započeti zbog zastare kad protekne dvije godine od dana pravomoćnosti odluke o prekršaju kojom je sankcija izrečena ili primijenjena.

Servis NN 77/2009 • (2) Zastara izvršenja kazne i primjena drugih prekršajnopravnih sankcija počinje teći od dana pravomoćnosti odluke kojom je kazna izrečena ili određena primjena drugih prekršajnopravnih sankcija. Ako se radi o kazni iz opozvane uvjetne osude, zastara počinje teći od dana pravomoćnosti odluke o opozivu.
Glasnik NN 77/2009 • (4) Zastara izvršenja se prekida svakom radnjom nadležnog tijela poduzetoj radi izvršenja kazne ili primjene druge prekršajnopravne sankcije.
Novo NN 77/2009 • (6) Zastara izvršenja kazne i primjena druge prekršajnopravne sankcije nastupa u svakom slučaju kada proteknu tri godine od dana pravomoćnosti odluke kojom je izrečena kazna ili primijenjena druga prekršajnopravna sankcija.
Poslovi NN 77/2009 • Predlagateljice istim razlozima osporavaju članke 13. i 14. PZ-a,
Poticaji NN 77/2009 • smatrajući da su njima »neopravdano i ničim argumentirano« udvostručeni zastarni rokovi, jer je takvim rokovima neopravdano povećan broj žalbi protiv prvostupanjskih odluka (pri tome prilažu desetogodišnje statističke podatke). Iznose konkretan primjer određenih novčanih kazni, prema kojem »ako su posebnim zakonom propisani duži zastarni rokovi, tada ukupna zastara iznosi devet godina«. Predlagateljice osporavaju legitiman cilj osporenih zakonskih odredbi, smatrajući da se njima povređuje načelo vladavine prava jer one posljedično vode ka neefikasnosti prekršajnog postupka, povredama ustavnog i konvencijskog prava na suđenje u razumnom roku te prava na izvršenje prekršajnopravnih sankcija u razumnom roku.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 99/08, Broj 111/04, Broj 60/08, Broj 26/98, Broj 163/03, Broj 8/98


LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE Pregled