PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-6-drzavne-ustanove-ustanove-fayy NN 88/2009

• (7) Iznimno ako osobe iz stavka 5. i 6. ovoga članka obavljaju gospodarstvenu djelatnost, a neoporezivanje te djelatnosti bi dovelo do stjecanja neopravdanih povlastica na tržištu, Porezna uprava će na vlastitu inicijativu ili na prijedlog drugih poreznih obveznika ili druge zainteresirane osobe, rješenjem utvrditi da su navedene osobe obveznici poreza na dobit za tu djelatnost.


Stranica 2009-07-88-2187 NN 88/2009

• (9) Porezni obveznik je i svaki onaj poduzetnik koji ne potpada pod odredbe stavka od 1. do 8. ovoga članka, a koji nije obveznik poreza na dohodak prema propisima o oporezivanju dohotka i čija se dobit ne oporezuje drugdje.


Internet NN 88/2009

• Osporenim člankom 26. Zakona o porezu na dohodak je propisano:


Internet stranice NN 88/2009

• (1) Porezni obveznik iz članka 18. ovoga Zakona može na vlastiti zahtjev plaćati porez na dobit umjesto poreza na dohodak ili je obvezan plaćati porez na dobit umjesto poreza na dohodak ako ispunjava zakonske uvjete za oporezivanje dobiti, na način i pod uvjetima propisanim Zakonom o porezu na dobit. U slučaju supoduzetnišva ili drugog oblika zajedničkog dohotka pisani zahtjev podnose i potpisuju svi supoduzetnici.


Internet stranice NN 88/2009 • (3) Rješenje kojim se usvaja zahtjev iz stavka 2. ovoga članka obvezuje poreznog obveznika sljedećih pet godina. U opravdanim slučajevima Porezna uprava može odobriti i kraći rok prelaska s plaćanja poreza na dohodak na porez na dobit i obratno.
Internet stranice NN 88/2009 • 3. Predlagatelji smatraju da su navedene zakonske odredbe u nesuglasnosti s člankom 14. stavkom 2. i člankom 51. Ustava Republike Hrvatske.
Internet stranice NN 88/2009 • Nesuglasnost s Ustavom predlagatelji uvodno obrazlažu tvrdnjama da se plaćanje poreza prema ekonomskoj snazi ostvaruje primjenom načela horizontalne i vertikalne jednakosti pa se načelo horizontalne jednakosti ostvaruje tako da jednaki trebaju biti jednako oporezovani, a načelo vertikalne jednakosti tako da onaj tko ima više treba na ime poreza i platiti više. Međutim, prema mišljenju predlagatelja, odredba da se jedan porez može na zahtjev poreznog obveznika ili po sili zakona (kad se ispune zakonski uvjeti) zamijeniti drugim porezom dovodi do negiranja načela oporezivanja prema ekonomskoj snazi, odnosno prijelaz iz sustava poreza na dohodak u sustav poreza na dobit ne doprinosi ostvarenju pravednosti u oporezivanju.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 88/2009
• Plaćanje poreza na dobit umjesto poreza na dohodak omogućava desetinama tisuća obveznika poreza na dohodak koji obavljaju samostalnu djelatnost, da svoju poreznu obvezu podmire plaćanjem poreza na dobit po poreznoj stopi od samo 20%, a ne po stopi od 25%, 35% pa čak i po stopi od 45% plus prirez porezu na dohodak (stopa prireza u Zagrebu iznosi 18%), kako svoju poreznu obvezu podmiruju obveznici poreza na dohodak od nesamostalnog rada. Činjenica da jedna kategorija obveznika poreza na dohodak plaća taj porez (plus prirez) u iznosima koji su i preko 100% viši nego li iznosi koje na istu osnovicu plaća druga kategorija obveznika poreza na dohodak radi mogućnosti, odnosno obveze da umjesto njega plate porez na dobit, je privilegija koja je neprimjerena suvremenim uvjetima i predstavlja flagrantnu povredu načela ravnomjerne raspodjele poreznog tereta utvrđenu čl. 51. našeg Ustava.

Poslovne stranice NN 88/2009
• Prema mišljenju predlagatelja, zakonsko opredjeljenje, prema kojemu porezni obveznici koji ostvaruju dohodak od samostalne djelatnosti plaćaju porez po manjoj poreznoj stopi, dok oni porezni obveznici koji svoj dohodak ostvaruju od nesamostalnog rada nemaju tu privilegiju, diskriminatorno je te, stoga, u neskladu s člankom 14. stavkom 2. Ustava.

Servis NN 88/2009 • Zaključno se predlaže da se odredbe članka 2. Zakona o porezu na dobit i članka 26. Zakona o porezu na dohodak »kao protuustavne izostave iz našeg poreznog sustava«.
Glasnik NN 88/2009 • 5. Za ocjenu suglasnosti osporenih zakonskih odredaba s Ustavom mjerodavni su članak 5. stavak 1. i članak 51. Ustava Republike Hrvatske, koji propisuju:
Novo NN 88/2009 • Svatko je dužan sudjelovati u podmirenju javnih troškova, u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima.
Poslovi NN 88/2009 • 6. Člankom 2. stavkom 4. alinejom 1. Ustava propisana je ovlast Hrvatskog sabora da samostalno, u skladu s Ustavom i zakonom, odlučuje o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj.
Poticaji NN 88/2009 • Sukladno navedenim ustavnim odredbama, načelno je stajalište Ustavnog suda da je zakonodavac samostalan u uređenju poreznog sustava Republike Hrvatske, uz obvezu uvažavanja ustavnih načela jednakosti i pravednosti. Prema tim načelima, porezne obveze moraju biti utvrđene i raspoređene na sve porezne obveznike na način da budu razmjerne ekonomskoj snazi poreznih obveznika, odnosno u skladu sa zahtjevom ravnomjerne raspodjele poreznog tereta.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 126/07, Broj 49/08, Broj 121/03, Broj 151/04, Broj 79/06, Broj 32/01


LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE Pregled