PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 73/2006 • Hrvatski sabor... samostalno, u skladu s Ustavom i zakonom, odlučuje: – o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj;
NN 73/2006 • Prema odredbi članka 5. stavka 1. Ustava, u Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom.
NN 73/2006 • Člankom 89. stavkom 4. Ustava određeno je da zakoni i drugi propisi državnih tijela i tijela koja imaju javne ovlasti ne mogu imati povratno djelovanje.
NN 73/2006 • Radi utvrđivanja svojih prava i obveza građanske naravi... svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud pravično, javno i u razumnom roku ispita njegov slučaj.
NN 73/2006 • Pravni sustav, utemeljen na vladavini prava i nepovredivosti vlasništva (članak 3. Ustava), obvezivao je zakonodavca na donošenje propisa kojima bi se izvršila pretvorba društvenog vlasništva (društvenog kapitala) u pravo vlasništva, kao temeljne pretpostavke djelovanja tržišnog gospodarstva.
NN 73/2006 • Stoga je Zakonom o pretvorbi uređena pretvorba poduzeća s društvenim kapitalom u poduzeće kojemu je određen vlasnik, dok je Zakonom o privatizaciji uređena privatizacija imovine (dionica, udjela, stvari i prava) koja je prenesena Fondu na temelju Zakona o pretvorbi, odnosno imovine koja je postala vlasništvo Republike Hrvatske na temelju posebnih propisa.
NN 73/2006 • Osporeni članak 47. Zakona o privatizaciji prijelazna je odredba kojom je uređena pravna sudbina nekretnina koje u postupku pretvorbe nisu bile procijenjene i unesene u vrijednost društvenog kapitala pa slijedom toga nisu postale vlasništvo trgovačkog društva, nastalog pretvorbom. Tom zakonskom odredbom propisano je da se takve nekretnine prenose Fondu, osim ako postoje razlozi za obnovu postupka ili ako bi prijenos utjecao na postojeću tehnološku cjelinu trgovačkog društva, što Fond utvrđuje u posebnom postupku.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 73/2006 • 11. Prema ocjeni Ustavnog suda, nisu osnovani ni navodi predlagatelja kojima, osporavajući nadležnost i ovlasti Fonda, ukazuju na protivnost članka 47. Zakona o privatizaciji s člankom 6.1. Konvencije.
NN 73/2006 • Prema odredbama Zakona o Hrvatskom fondu za privatizaciju (»Narodne novine«, broj 84/92., 70/93., 76/93., 19/94., 52/94. i 87/96.), Fond ima svojstvo pravne osobe s javnim ovlastima (članak 2.); Fond je osnovan radi provedbe i dovršetka postupka privatizacije imovine koja je Fondu prenesena na temelju Zakona o pretvorbi, odnosno koja je na temelju drugih propisa postala vlasništvo Republike Hrvatske i prenesena na Fond (članak 3.); Fond obavlja stručne i upravne poslove koji se odnose na privatizaciju – prodaju dionica, udjela, stvari i prava i prijenos dionica bez naplate kad je to određeno zakonom, upravljanje imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske, pretvorbu društvenih poduzeća (članak 4.).
NN 73/2006 • Sukladno navedenom, Fond u donošenju odluka iz svog djelokruga rada primjenjuje pravila upravnog postupka, utvrđena Zakonom o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91., 9/92. i 77/92.). Na temelju i u skladu s člankom 47. Zakona o privatizaciji donose se upravni akti protiv kojih je osigurana pravna zaštita pokretanjem upravnog spora pred Upravnim sudom Republike Hrvatske, u kojem postupku se provodi sudska kontrola zakonitosti tih akata, zajamčena člankom 19. stavkom 2. Ustava.
NN 73/2006 • 12. Nisu osnovani niti navodi predlagatelja glede nesuglasnosti odredbe članka 47. Zakona o privatizaciji s člankom 89. stavkom 4. Ustava jer ta odredba nema povratno djelovanje. Ona se odnosi na nekretnine koje nisu bile obuhvaćene pretvorbom i primjenjuje se na pravne odnose glede tih nekretnina koji su zatečeni u vrijeme stupanja na snagu Zakona o privatizaciji.
NN 73/2006 • 13. Ustavni sud je u ovom postupku uzeo u obzir i odredbe Ustavnog zakona za provedbu Ustava (»Narodne novine«, broj 34/92. – pročišćeni tekst, 91/92., 62/83., 50/94., 105/95. i 110/96.). Rok za usklađivanje zakona s Ustavom istekao je 31. prosinca 1997. godine.
NN 73/2006 • 14. U odnosu na navode predlagatelja, kojima se ukazuje na postupanje Fonda i primjenu osporene zakonske odredbe u konkretnim slučajevima, napominje se da Ustavni sud nije ovlašten u postupku ocjene suglasnosti zakona s Ustavom ocjenjivati primjenu pojedinih zakonskih odredbi. O tome se odlučuje u povodu ustavne tužbe podnesene protiv pojedinačnih akata tijela državne vlasti.
NN 73/2006 • 15. Ustavni sud nije nadležan ocjenjivati međusobnu usklađenost pojedinih zakona pa navodi predlagatelja, kojima se ukazuje na nesuglasnost članka 47. Zakona o privatizaciji s drugim zakonima, nisu razmatrani.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 95/03, Broj 48/99,
Broj 70/05, Broj 3/08,
Broj 75/09, Broj 46/07
LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE