PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 89/2009 • 8. Predsjednik Županijskog suda u Splitu dužan je dostaviti Ustavnom sudu pisanu obavijest o datumima donošenja i otpreme odluke u roku osam (8) dana od dana njene otpreme, a najkasnije osam (8) dana od isteka roka određenog u točki II. izreke ove odluke. Ovaj nalog temelji se na članku 31. stavcima 4. i 5. Ustavnog zakona.
NN 89/2009 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Pravilnika o dodjeli dionica bez naplate (»Narodne novine«, broj 44/96., 1/97., 137/97. i 6/98. – ispravak).
NN 89/2009 • 1. Čedo Ivan Žic iz Zagreba podnio je Ustavnom sudu podnesak pod nazivom »Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu zakonitosti Pravilnika o dodjeli dionica bez naplate i pratećih propisa (odnosno cjelokupnog postupka Kuponske privatizacije) i uklanjanje posljedica naknadom štete stradalnicima uz određivanje povjerenstva za izvršenje odluke Ustavnog suda«.
NN 89/2009 • 2. Nakon što je pozvan na dopunu prijedloga suglasno odredbama članka 38. u svezi s člankom 37. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 29/94.), predlagatelj je podneskom podijeljenim u tri podcjeline dopunio podneseni prijedlog. U prvoj podcjelini nalaze se točke I. i II., u drugoj pod nazivom »Komentari i dodatni razlozi« nalaze se točke III., IV. i V., a točke VI. i VII. sadržane su u trećoj podcjelini pod nazivom »Odluke«.
NN 89/2009 • Predlagatelj ističe sljedeće: »Nadalje, iako članak 11., stavak 1., Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća (NAR. NOV. 83/92 – 1966.) daje pravo na dionice u DINARSKOJ PROTUVRIJEDNOSTI od 20.000 DEM, članak 2. stavak 3. Pravilnika o dodjeli dionica bez naplate (NAR. NOV. 44/96 – 1624., 1/97 – 64., 137/97 – 4338., 6/98) nazivnu vrijednost dionica na koje ovlašteni sudionici ostvaruju pravo samovoljno izražava u BODOVIMA; ovdje je razlika još bitnija, i nije samo pitanje tehnike, jer ti bodovi ne jamče nikakvu vrijednost, za razliku od DINARSKE PROTUVRIJEDNOSTI (odnosno KUNSKE PROTUVRIJEDNOSTI, kao pravnog sljednika svih pojmova, denotacija i konotacija staroga naziva nacionalne valute) koja predstavlja sasvim izvjesnu vrijednost.«
NN 89/2009 • Predlagatelj dalje napominje: »Konačni je rezultat, sadašnja VRIJEDNOST poduzeća s Popisa društava čije su dionice uvrštene u Program masovne privatizacije OD 1,7 DO 0,9 MILIJARDI MARAKA, po svim relevantnim postojećim procjenama, NASUPROT ZAKONSKI STEČENIH PRAVA OD PREKO 1,7 MILIJARDI MARAKA stradalnika Domovinskog rata, što predstavlja dovoljan otklon od zakonitosti za poništiti ili ukinuti Pravilnik o dodjeli dionica bez naplate (NAR. NOV. 44/96. – 1624., 1/97 – 64., 137/97 – 4338., 6/98) te sve prateće propise i akte koji operacionaliziraju postupak Kuponske privatizacije u Hrvatskoj.
NN 89/2009 • Do ovoga faktičnog i nasilnog smanjenja prava koje stradalnicima daje Zakon o privatizaciji (NAR. NOV. 21/96 – 877., 71/97 – 2378) u skladu s odredbama članaka 23., 25. i 26., u iznosu (odnosno postotku od najvećeg iznosa) utvrđenom člankom 19. stavkom 1., prema NOMINALNOJ VRIJEDNOSTI dionica determiniranoj PROCIJENJENOM VRIJEDNOŠĆU PODUZEĆA iz elaborata o procijeni vrijednosti poduzeća u skladu sa člankom 11. stavkom 1. točkom 7., koja se dobiva obračunom DRUŠTVENOG KAPITALA kao razlikom između vrijednosti sredstava (ukupne aktive) i vrijednosti obveza poduzeća, prema članku 2. stavku 1. istoga Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća (NAR. NOV. 19/91 – 626., 83/92 – 1966., 84/92 – 2011., 94/93 – 2127., 2/94 – 18., 9/95 – 287., 21/96 – 877.), došlo je uslijed dva različita odstupanja Pravilnika o dodjeli dionica bez naplate (NAR. NOV. 44/96 – 1624., 1/97-64., 137/97- 4338., 6/98), te pratećih propisa i akata koji operacionaliziraju postupak Kuponske privatizacije u Hrvatskoj, od gore navedenih zakona.«
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 89/2009 • Osim što je opet u sukobu s gore navedenim zakonima, donositelj Pravilnika uspio je u program dodjele dionica ugraditi circulus vitiosus: prvo nudi ovlaštenim sudionicima pravo na dionice ODRE?ENE VRIJEDNOSTI, ali izražene u BODOVIMA neodređene i sumnjive vrijednosti, zatim tvrdi da se VRIJEDNOST tih dionica mora ODREDITI kao jednaka ili veća od NEODRE?ENE VRIJEDNOSTI takvoga ukupnog broja BODOVA.«
NN 89/2009 • 2.3. Podcjelinu podneska pod nazivom »Komentar i dodatni razlozi« predlagatelj je podijelio na tri točke.Tako u uvodu navedene podcjeline navodi: »Na ovaj opći efekt pada vrijednosti skoro svih poduzeća iz portfelja Fonda za privatizaciju, nadovezao se sasvim specifični utjecaj negativne selekcije: Popis društava predviđenih za masovnu privatizaciju mijenjao se više od deset puta pod utjecajem lobbya koji su nastojali svoja poduzeća »spasiti« od kuponske licitacije, ili drugih koji su nastojali osigurati za sebe posljednje interesantne vlasničke udjele u ostatku atraktivnih tvrtki. Mutacije ove liste koje su se uglavnom odvijale unutar zidova Ministarstva i Fonda za privatizaciju, svele su broj poduzeća u ponudi sa 713 od 14. 3. 1997. na 465 pod kraj godine.«
NN 89/2009 • 2.3.1. U točki III. se navodi: »Pravilnik o dodjeli dionica bez naplate baziran je na potpunoj neizvjesnosti, te pojedine ovlaštene sudionike stavlja u nepovoljan, možda i izrazito negativan položaj, dok drugima daje prednosti koje zakon nikada nije predvidio, a sve u zavisnosti od kockarske sreće i privilegiranog pristupa ograničenim informacijama. Nigdje u ZAKONU O PRIVATIZACIJI NIJE VIDLJIVO DA JE ZAKONODAVAC PREDVIDIO DA IZNOS DODIJELJENIH DIONICA POJEDINOG STRADALNIKA TREBA OVISITI O KOCKARSKOJ SREĆI ILI NESREĆI, o čemu jedino i možemo govoriti kada se visina dodijeljenih paketa dionica dvojici ovlaštenih sudionika sa jednakim pravima u trećem krugu dražbe može razlikovati četiri puta, a u određenim situacijama i više.«...
NN 89/2009 • 2.4. U točki V. predlagatelj ističe: »U prethodnim je stavovima bio pregled zakonodavnog i institucionalnog okvira koji će vjerojatno uroditi još jednim fjaskom centralno/istočno europskih kuponskih privatizacija; slijedi detaljniji pogled na ono što se konkretno događa na terenu.
NN 89/2009 • Mišljenje je predlagatelja sljedeće: »Tipični će Privatizacijski investicijski fond standardnim uspjehom u licitiranju doći do portfelja nazivne vrijednosti od 500 milijuna maraka. Budući da je intrinzična vrijednost (real value) tih dionica u prosjeku oko 20%, računovodstvena vrijednost njegovog portfelja biti će 100 milijuna maraka: to je vrijednost temeljem koje će biti denominirane dionice Fonda uvrštene na burzu – recimo, milijun dionica od po 100 DEM. Te dionice neće, međutim, imati tržišnu vrijednost od 100 DEM. Prema iskustvima ostalih srednje/istočno europskih kuponskih privatizacija, zbog minimalne potražnje i realne potrebe stanovništva za gotovinom, njihova će cijena u početnom periodu iznositi oko 25 DEM, da bi se pod kraj operativnog života PIF-a, nakon tri godine u dobrom slučaju, popela na 50 DEM. Od te razlike, između 25 i 50 DEM Društvo za upravljanje fonda će uzeti 30% ili oko 7,5 milijuna maraka na nivou Privatizacijskog investicijskog fonda. Budući da će u te tri godine Društvo utrošiti oko 6 milijuna maraka, razlika od 1,5 milijuna maraka jedva će biti dovoljna za pokriti kamate – a ovdje govorimo o uspješnom fondu! Onaj koji sakupi samo 100 milijuna bodova imati će za slične izdatke manje od 4 milijuna maraka prihoda. Otuda potreba za dodatnim nezakonitim izvorima prihoda kao što su brokerske provizije ili širenje baze klijenata.«
NN 89/2009 • (Komentar: Odnosno cjelokupni postupak Kuponske privatizacije u Hrvatskoj.)«
NN 89/2009 • U točki VII. predlagatelj zaključuje sljedeće: »Intencija ovoga Prijedloga nije toliko zaustaviti postupak dodjele kupona i njihove zamjene za dionice, koliko osigurati fundirana potraživanja svih stradalnika do iznosa koje im garantira Zakon o privatizaciji – umjesto neizvjesnosti koju im nameće predloženi dražbovni cirkus u tri kruga. Instrument koji se u tu svrhu predlaže je jednostavan: Društva za upravljanje fondovima dužna su izračunati u roku od trideset dana od formiranja početnog portfelja tržišnu vrijednost dionica, te bi ta vrijednost, upotpunjena procjenama preostalih poduzeća po istoj metodologiji, trebala biti korištena za UTVRDITI RAZLIKU DO STVARNIH PRAVA OD 1,7 MILIJARDI DEM.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 82/96, Broj 50/99,
Broj 138/06, Broj 133/05,
Broj 76/07, Broj 131/06
LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE