PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 58/2008 • U članku 5. iza podstavka b) dodaje se podstavak c) koji glasi:
NN 58/2008 • Ova Uredba stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
NN 58/2008 • Na temelju članka 3. Uredbe o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 50/2006), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 15. svibnja 2008. godine donijela
NN 58/2008 • Pravila o regionalnim potporama sadržana su u Smjernicama o nacionalnim regionalnim potporama za 2007. – 2013. (52006XC0304(02), SL C 54, 4. 3. 2006, str. 13-45.) te u Uredbi Komisije (EZ-a) broj 1628/2006 od 24. listopada 2006. godine o primjeni članaka 87 i 88. Ugovora o EZ-u na nacionalne regionalne potpore za ulaganja (32006 R 1628, SL L 302, 1. 11. 2006., str. 29).
NN 58/2008 • »Smjernice o nacionalnim regionalnim potporama za 2007. – 2013. (SL C 54, 4. 3. 2006.)
NN 58/2008 • 1. Na temelju članka 87. stavka 3. točke (a) i članka 87. stavka 3. točke (c) Ugovora EZ-a, državne potpore koje se dodjeljuju u svrhu poticanja gospodarskog razvitka određenih manje razvijenih područja unutar Europske unije Komisija može smatrati usklađenima sa zajedničkim tržištem. Takve državne potpore poznate su kao nacionalne regionalne potpore. Nacionalne regionalne potpore sastoje se od potpora namijenjenih ulaganju koje se dodjeljuju velikim poduzetnicima ili u određenom ograničenom broju slučajeva, od potpora za pokrivanje troškova tekućeg poslovanja (operativnih potpora), koje se u oba spomenuta slučaja odnose na određena, specifična područja s ciljem otklanjanja regionalnih razlika. Viši iznosi potpora od onih koji su dopušteni u ostalim područjima, a koji su namijenjeni ulaganju malih i srednjih poduzetnika sa sjedištem u manje razvijenim područjima, također se smatraju regionalnim potporama.
NN 58/2008 • 2. Usmjeravajući se na probleme manje razvijenih područja nacionalne regionalne potpore potiču gospodarsku, socijalnu i teritorijalnu koheziju država članica i Europske Unije u cjelini. Ta zemljopisna osobitost razlikuje regionalne potpore od ostalih oblika horizontalnih potpora, kao što su potpore za istraživanje, razvoj i inovacije, potpore za zapošljavanje, usavršavanje ili potpore za zaštitu okoliša, koje sukladno članku 87. stavku 3. Ugovora imaju druge ciljeve od zajedničkog interesa, iako se za njih u manje razvijenim područjima i s obzirom na specifične slabosti i poteškoće određenog područja, mogu dodijeliti povećanja dopuštenih iznosa potpora.1
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 58/2008 • 4. Kriteriji koje primjenjuje Komisija pri ocjenjivanju usklađenosti nacionalnih regionalnih potpora sa zajedničkim tržištem sukladno članku 87. stavku 3. točki (a) i članku 87. stavku 3. točki (c) Ugovora o osnivanju EZ-a utvrđeni su Smjernicama za nacionalne regionalne potpore iz 1998.2 koje se odnose na razdoblje od 2000. do 2006. godine.3
NN 58/2008 • Posebna pravila koja se odnose na potpore namijenjene velikim projektima ulaganja utvrđene su Višesektorskim okvirom.4 Međutim, važne političke i gospodarske promjene koje su nastupile od 1998., uključujući širenje Europske unije 1. svibnja 2004., predviđeno pristupanje Bugarske i Rumunjske kao i ubrzani proces integracije nakon uvođenja zajedničke valute, pridonijele su stvaranju potrebe sveobuhvatnog preispitivanja i izmjene postojećih Smjernica u svrhu pripreme novih koje će se primjenjivati od 2007. do 2013. godine.
NN 58/2008 • 5. Regionalne potpore mogu odigrati učinkovitu ulogu samo ako se koriste štedljivo i primjenjujući načelo razmjernosti te ako se usredotočuju na najugroženija područja Europske unije. Prije svega, dopuštene gornje granice potpora moraju odražavati relativnu ozbiljnost problema koji utječu na razvoj predmetnih regija. Nadalje, prednosti koje sa sobom donosi potpora u smislu razvoja manje razvijenih područja moraju biti veće od narušavanja tržišnog natjecanja koje imaju za posljedicu 5. Značenje koje se pripisuje prednostima koje sa sobom donosi potpora često ovisi o izuzeću koje se primjenjuje, tako da primjerice ozbiljnije narušavanje tržišnog natjecanja može biti prihvatljivije u slučaju najugroženijih područja koja su obuhvaćena odredbama članka 87. stavka 3. točke (a), nego u onima koja su obuhvaćena izuzećem sukladno odredbama članka 87. stavka 3. točke (c).6
NN 58/2008 • 7. Sve je više dokaza koji upućuju na postojanje značajnih prepreka stvaranju novih poduzetnika na području Zajednice, a posebno u manje razvijenim područjima. Komisija je stoga odlučila uvesti u ove Smjernice novi instrument potpore koji bi poticao stvaranje malih poduzetnika u manje razvijenim područjima u kojima bi vrijedile različite gornje granice potpora ovisno o regiji na koju se primjenjuju.
NN 58/2008 • 1 Povećanja gornjih granica iznosa navedenih potpora stoga se ne smatraju regionalnom potporom.
NN 58/2008 • 3 Točka 4.4. Smjernica za regionalne potpore izmijenjena je i dopunjena Smjernicama Komisije za državne potpore za sanaciju i restrukturiranje poduzetnika u teškoćama, SL C 288, 9.10.1999., str. 2.
NN 58/2008 • 4 SL C 70, 19.3.2002., str. 8, kao što je izmijenjen i dopunjen u SL C 263, 1.11. 2003., str. 3.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 155/05, Broj 127/06,
Broj 76/06, Broj 23/09,
Broj 71/08, Broj 178/04
LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO