PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-agencija-je-nacrt-prijedloga-snay NN 83/2008

• Člankom 3. Nacrta prijedloga Zakona propisano je da će porez na dobit obveznici poreza na dobit koji obavljaju djelatnost na brdsko-planinskom području i zapošljavaju više od 5 zaposlenika na neodređeno vrijeme pri čemu više od 50 posto zaposlenika ima prebivalište i boravište na brdsko-planinskom području ili području posebne državna skrbi, plaćati porez na dobit u visini 75 posto od propisane porezne stope u razdoblju od 2008. do 2010. godine. Od 2011. porez na dobit plaćat će se prema važećoj poreznoj stopi.


Stranica 2008-07-83-2686 NN 83/2008

• U odnosu na iznos oslobođenja od plaćanja poreza na dobit iz članka 3., Vijeće drži potrebnim ukazati predlagatelju Zakona da spomenuta odredba nije dovoljno jasna. Upitno je da li će se u primjeni spomenutog Zakona primjenjivati samo iznos, odnosno gornja granica iznosa iz Odluke o objavljivanju potpora male vrijednosti ili će se navedena Odluka primjenjivati kada su u pitanju i ostali uvjeti koji moraju biti ispunjeni da bi se mogla dodijeliti državna potpora male vrijednosti sukladno spomenutoj Odluci.


Internet NN 83/2008

• Naime, pored iznosa potpora male vrijednosti koji ne smije prijeći iznos od 100.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti po srednjem tečaju Hrvatske narodne banke) za poduzetnike u sektoru cestovnog prometa, dok za ostale poduzetnike taj iznos ne smije prijeći 200.000,00 eura, Odluka o potporama male vrijednosti sadrži i druge odredbe, odnosno uvjete i kriterije koji se moraju poštivati prilikom dodjele potpora male vrijednosti.


Internet stranice NN 83/2008

• Polazeći od navedenog, radi transparentnosti i jasnoće, u podzakonskim aktima koji se donose temeljem ovog Zakona, osim podataka o tome koliki je iznos potpore male vrijednosti moguće dodijeliti, potrebno je navesti pod kojim se uvjetima ova potpora može dodijeliti, odnosno u kojim se slučajevima ne može dodijeliti, a sukladno članku 1. Odluke o objavljivanju pravila o potporama male vrijednosti. Naime, u konkretnom slučaju riječ je o potporama za izvoz prema trećim zemljama ili državama članicama EU, za djelatnosti u sektoru ugljena, poduzetnicima u teškoćama, te za nabavu vozila za cestovni prijevoz tereta koja se dodjeljuje poduzetnicima koji obavljaju cestovni prijevoz tereta, za najamninu ili naknadu. Dakle, potonji poduzetnici bili bi isključeni od primjene porezne povlastice predviđene ovim Zakonom, sukladno pravilima o potporama male vrijednosti.


Internet stranice NN 83/2008 • U tom smislu Pravilnikom je potrebno odrediti koje će državno tijelo nadzirati dodjelu, odnosno moguću kumulaciju svih potpora dodijeljenih korisnicima državnih potpora male vrijednosti, a koji djeluju na brdsko-planinskom području. Također, sukladno točki IV. Odluke o objavljivanju pravila o potporama male vrijednosti, u Pravilniku je potrebno odrediti i sljedeće: da će nadležno ministarstvo kao davatelj potpore morati izvijestiti korisnika potpore da mu je dodijeljena državna potpora male vrijednosti; od korisnika državne potpore male vrijednosti prije njene dodjele potrebno je zatražiti očitovanje o svim dodijeljenim državnim potporama u tekućoj godini i protekle dvije godine (u tom smislu isto je potrebno predvidjeti Obrazac u Pravilniku) u što se ubrajaju i državne potpore dodijeljene od strane ostalih davatelja, neovisno o njihovoj razini; izvijestiti Agenciju o svakoj takvoj dodijeljenoj potpori u roku od 15 dana od dana dodjele pojedinom korisniku; te voditi evidenciju o dodijeljenim državnim potporama male vrijednosti deset godina od dana dodjele.
Internet stranice NN 83/2008 • Sukladno odredbi članka 10. stavka 2. ZDP-a, ovo prethodno obvezujuće mišljenje dostavit će se Hrvatskom saboru i Vladi Republike Hrvatske, te će se isto, sukladno članku 18. ZDP-a objaviti u »Narodnim novinama«.
Internet stranice NN 83/2008 • I. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Agencija) zaprimila je 16. lipnja 2008., od Ministarstva regionalnog razvoja i šumarstva i vodnog gospodarstva (dalje: Ministarstvo) Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o obnovi i razvoju Grada Vukovara, s konačnim prijedlogom Zakona (dalje: Nacrt prijedloga Zakona).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 83/2008
• Člankom 8. propisano je plaćanje poreza na dobit za poduzetnike koji obavljaju djelatnost poljoprivrede i ribarstva na području Grada Vukovara. Međutim, predmet Zakona o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 140/05; dalje: ZDP) nisu državne potpore poljoprivredi i ribarstvu, stoga je prilikom donošenja ovog prethodnog obvezujućeg mišljenja u obzir uzet samo članak 9. Nacrta prijedloga Zakona u kojem je propisana visina plaćanja poreza na dobit za sve one obveznike poreza na dobit koji ne obavljaju djelatnost poljoprivrede i ribarstva na području Grada Vukovara.

Poslovne stranice NN 83/2008
• II. Slijedom navedenog, Agencija sukladno članku 10. stavku 1. ZDP-a, na temelju odluke Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja, sa 108. sjednice, održane 17. lipnja 2008., donosi sljedeće

Servis NN 83/2008 • Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o obnovi i razvoju Grada Vukovara, s konačnim prijedlogom Zakona sukladan je sa Zakonom o državnim potporama.
Glasnik NN 83/2008 • Člankom 9. Nacrta prijedloga Zakona propisano je da će obveznici poreza na dobit koji obavljaju djelatnost na području Grada Vukovara i zapošljavaju više od pet zaposlenika u radnom odnosu na neodređeno vrijeme, pri čemu više od 50 posto zaposlenika ima prebivalište i boravište na području Grada Vukovara, brdsko-planinskom području ili području posebne državna skrbi, plaćati porez na dobit u visini od 25 posto propisane stope poreza u razdoblju 2011. – 1013., te 75 posto od propisane stope u razdoblju od 2014. – 2016. Za razdoblje 2008.-2010. porez na dobit neće se plaćati.
Novo NN 83/2008 • Iznos oslobođenja od plaćanja poreza na dobit za vremenska razdoblja iz članka 9. ne može biti veći od iznosa utvrđenog Odlukom o objavljivanju pravila o potporama male vrijednosti. Način ostvarivanja navedene porezne olakšice bit će razrađen Pravilnikom o načinu ostvarivanja porezne olakšice kojeg donosi ministar nadležan za regionalni razvoj uz suglasnost ministra financija.
Poslovi NN 83/2008 • Naime, pored iznosa potpora male vrijednosti koji ne smije prijeći iznos od 100.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti po srednjem tečaju Hrvatske narodne banke) za poduzetnike u sektoru cestovnog prometa, dok za ostale poduzetnike taj iznos ne smije prijeći 200.000,00 eura, Odluka o potporama male vrijednosti sadrži i druge odredbe, odnosno uvjete i kriterije koji se moraju poštivati prilikom dodjele potpora male vrijednosti.
Poticaji NN 83/2008 • Polazeći od navedenog, radi transparentnosti i jasnoće, u podzakonskim aktima koji će se donijeti temeljem ovog Zakona, osim podataka o tome koliki je iznos potpore male vrijednosti moguće dodijeliti, potrebno će biti navesti pod kojim se uvjetima ova potpora može dodijeliti, odnosno u kojim se slučajevima ne može dodijeliti, a sukladno članku 1. Odluke o objavljivanju pravila o potporama male vrijednosti. Naime, u konkretnom slučaju riječ je o potporama za izvoz prema trećim zemljama ili državama članicama EU, za djelatnosti u sektoru ugljena, poduzetnicima u teškoćama, te za nabavu vozila za cestovni prijevoz tereta koja se dodjeljuje poduzetnicima koji obavljaju cestovni prijevoz tereta, za najamninu ili naknadu. Dakle, potonji poduzetnici bili bi isključeni od primjene porezne povlastice predviđene ovim Zakonom, sukladno pravilima o potporama male vrijednosti.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 89/08, Broj 63/08, Broj 64/91, Broj 78/06, Broj 144/09, Broj 73/91


LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO Pregled