PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-ako-smrt-bracnog-wxmn NN 43/2007

• – ako smrt bračnog druga nastupi u 2004. godini i ako udovica u času njegove smrti navrši 43 godine života – kada navrši 48 godina života,


Stranica 2007-04-43-1470 NN 43/2007

• – ako smrt bračnog druga nastupi u 2006. godini i ako udovica u času njegove smrti navrši 44 godine života – kada navrši 49 godina života,


Internet NN 43/2007

• – ako smrt bračnog druga nastupi u 2007. godini i ako udovica u času njegove smrti navrši 44 godine i 6 mjeseci života – kada navrši 49 godina i 6 mjeseci života.


Internet stranice NN 43/2007

• (4) Pravo na obiteljsku mirovinu prema ovome članku pripada od prvog dana sljedećeg mjeseca od mjeseca u kojemu je podnesen zahtjev za tu mirovinu.


Internet stranice NN 43/2007 • Ustavni sud opetovano napominje da u uređenju pojedinih prava iz mirovinskog osiguranja načelno nije dopušteno praviti razliku među osobama samo po osnovi njihova spola, pa tako ni među udovicama i udovcima. Morali bi postojati jaki ustavnopravno prihvatljivi razlozi da bi Ustavni sud takvu zakonsku mjeru u konkretnom slučaju ocijenio suglasnom s člankom 14. stavkom 1. Ustava.
Internet stranice NN 43/2007 • Sagledavajući u tom svjetlu osporene zakonske odredbe, Ustavni sud je ocijenio da se rodna nejednakost propisana člankom 40. ZID-a ZOMO/2002. temelji na ustavno prihvatljivim razlozima. Radi se, naime, o pozitivnoj zakonskoj mjeri u području socijalne politike koju je zakonodavac poduzeo radi ispravljanja postojećih nejednakosti u materijalnom položaju u kojemu se još uvijek nalazi većina udovica (u odnosu na udovce) nakon smrti bračnog druga. Stoga nije sporno da uvođenje takve zakonske mjere ima objektivno i razumno opravdanje.
Internet stranice NN 43/2007 • Uz uvažavanje činjenice da osporene zakonske odredbe sadrže mjere za korekciju društveno neprihvatljivog stanja, Ustavni sud je uvažio i činjenicu da su te mjere propisane samo za određeno zakonodavno razdoblje, zbog čega su i same privremenog karaktera.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 43/2007
• 30. Na temelju članka 43. stavka 1. Ustavnog zakona, riješeno je kao u točki II. izreke rješenja.

Poslovne stranice NN 43/2007
• 31. Objava ove odluke i rješenja temelji se na članku 29. stavku 1. Ustavnog zakona.

Servis NN 43/2007 • I. Na temelju članka 27. stavka 5. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), obrazlažem i objavljujem mišljenje uz odluku i rješenje broj: U-I-1152/2000, U-I-1814/2001, U-I-1478/2004,U-I-3137/2004, U-I-3760/2005 od 18. travnja 2007. o kojoj sam na Sjednici Ustavnog suda glasovala suprotno većini sudaca.
Glasnik NN 43/2007 • I. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom te se ukidaju odredbe članaka 21. stavka 2. i članaka 30., 31., 66. i 78. stavka 2. Zakona o mirovinskom osiguranju (»Narodne novine«, broj 102/98., 127/00., 59/01., 109/01., 147/02., 117/03., 40/04., 177/04. i 92/05.).
Novo NN 43/2007 • III. Odredbe članaka 30., 31., 66. i 78. stavka 2. Zakona o mirovinskom osiguranju iz točke I.ove izreke prestaju važiti 31. prosinca 2018. godine.
Poslovi NN 43/2007 • Donošenju predmetne odluke prema mojem mišljenju trebala je prethoditi stručna rasprava o zahtjevima Ustava o spolnoj ravnopravnosti i rodnoj jednakosti (članak 3. i 14. Ustava) u području mirovinskog sustava Republike Hrvatske, te razmatranje osporenih odredaba s aspekta dopuštenosti pozitivne diskriminacije te načela razmjernosti (članak 16. Ustava).
Poticaji NN 43/2007 • Ustavni sud je umjesto ukidanja osporenih odredaba trebao samo pokrenuti postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o mirovinskom osiguranju ili osporenih odredaba tog zakona, te u pokrenutom postupku odgovoriti na izražene sumnje neustavnosti. Ocjenjujem da je i neke druge odredbe tog zakona, koje nisu bile predmet ovog ustavnosudskog postupka, nužno povrgnuti testu ustavnosti.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 77/07, Broj 149/09, Broj 154/02, Broj 69/07, Broj 74/92, Broj 5/07


LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA Pregled