PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 52/2006 • Pravni temelj spajanja je u početku bio Predugovor za sklapanje Ugovora o spajanju, sklopljen 26. listopada 1998. Prijavu namjere provedbe te koncentracije podnio je, 27. studenoga 1998., TD Rovinj, kao većinski vlasnik svih sudionika koncentracije.
NN 52/2006 • Tržišni udjeli poduzetnika koji djeluju na tržištu primarne prerade duhana, prema količini duhana obrađenog u 1997. godini, bili su sljedeći:
NN 52/2006 • * Napomena: Provođenjem te koncentracije zajednički tržišni udjel primarnih prerađivača duhana – sudionika koncentracije Hrvatski duhani na mjerodavnom tržištu iznosio je 75,2 posto.
NN 52/2006 • Agencija je, kao što je već navedeno, rješenjem, klasa: UP/I-030-02/99-01/64, urbroj: 580-02/98-3, od 4. lipnja 1999., »Narodne novine«, broj 88/99, navedenu koncentraciju ocijenila dopuštenom u smislu odredaba ZZTN.
NN 52/2006 • Naime, procijenjeno je da je takvo stanje privremeno, te da će potrajati najduže do ulaska Republike Hrvatske u Svjetsku trgovinsku organizaciju (dalje: WTO). Ovo iz razloga što je upravo smanjenje carina jedan od uvjeta i predmeta pregovora za ulazak Republike Hrvatske u tu organizaciju, a što je i potvrđeno donošenjem Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na duhan i duhanske proizvode, koji se počeo primjenjivati 1. srpnja 1999. (»Narodne novine«, broj 67/99 i 109/99), kao i Zakona o duhanu (»Narodne novine«, 69/99), koji se počeo primjenjivati 25. lipnja 1999.
NN 52/2006 • Ocijenjeno je da je objedinjavanjem domaće duhanske industrije, uključujući i primarnu preradu duhana, pretpostavka za stvaranje i očuvanje tržišnog natjecanja u budućnosti, kad će, pristupanjem WTO-u, zbog smanjenja carina, doći do povećanja uvoza cigareta, ili će doći do otvaranja druge proizvodnje cigareta u Republici Hrvatskoj. Naime, tim se objedinjavanjem postiže ciljani opseg proizvodnje i razina racionalizacije poslovanja, koji su domaćem proizvođaču potrebni za ulazak u očekivano natjecanje s inozemnim proizvođačima.
NN 52/2006 • Na taj su način stvorene pretpostavke buduće bogatije ponude, asortimana i natjecanja u cijenama između objedinjene domaće duhanske industrije i inozemnih proizvođača, kao i uvjeti za smanjivanje sadašnjeg visokog udjela TD Rovinj i društava tog koncerna na hrvatskom tržištu proizvodnje i prodaje duhanskih proizvoda kao i na tržištu primarne prerade duhana.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 52/2006 • Osim toga, provođenjem koncentracije poduzetnika GIU »Hrvatski duhani«, u sklopu koncerna TD Rovinj, taj poduzetnik prvenstveno želi osigurati trajnu sirovinsku bazu za svoju proizvodnju. Na taj način proizvođači cigareta, u stvari, ujedno održavaju uzgoj i preradu duhana u Hrvatskoj. Po ocjeni Savjeta, provođenjem te koncentracije došlo bi do jačanja domaće duhanske industrije u cjelini, na način koji jamči održavanje postojeće razine (obujma) uzgoja duhana, a time i opstanka 3000 obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja se bave uzgojem duhana (s oko sedam do osam tisuća izravno zaposlenih, odnosno oko petnaest tisuća povremeno zaposlenih), te preko 1100 izravno zaposlenih u proizvodnji cigareta.
NN 52/2006 • Pri tom su bili prihvaćeni razlozi TD Rovinj, koji su kategorički upućivali na uvjetovanost domaće sirovinske baze i proizvodnje i prodaje cigareta na hrvatskom tržištu.
NN 52/2006 • Stoga je Savjet, tadašnje savjetodavno stručno tijelo pri Agenciji, u okviru svojih ovlasti iz članka 30. stavka 2. točka 3. ZZTN, primjenjujući sve kriterije i mjerila iz članka 24. stavak 1. ZZTN, navedene koncentracije poduzetnika ocijenio dopuštenima, u smislu nastanka kontroliranoga, ograničenoga i privremenoga monopolističkog položaja TD Rovinj na mjerodavnom tržištu proizvodnje i prodaje duhanskih proizvoda, odnosno vladajućeg položaja TD Rovinj na mjerodavnom tržištu primarne prerade duhana na području Republike Hrvatske.
NN 52/2006 • Od utvrđenih mjera praćenja osobit značaj ima mjera, sadržajno identična u oba rješenja, kojom se TD Rovinj obvezuje da Agenciji dostavlja obavijest o namjeri:
NN 52/2006 • – izravnog ili posrednog stjecanja udjela u poduzetnicima na području Republike Hrvatske;
NN 52/2006 • – da izravno ili putem poduzetnika u kojima ima prevladavajući utjecaj, s drugim poduzetnicima u Republici Hrvatskoj sklopi neki od poduzetničkih ugovora, ugovora iz članaka 10. i 11. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja ili neki drugi ugovor kojim stječe prevladavajući utjecaj na odlučivanje i/ili vođenje poslova tih poduzetnika.
NN 52/2006 • Svrha utvrđenih mjera praćenja je upravo u tome da se njima isključi mogućnost zlouporabe vladajućeg ili monopolističkog položaja od strane TD Rovinja, odnosno da se spriječi nastanak zabranjene koncentracije poduzetnika kao i da se Agenciji ostavi mogućnost intervencije kod pristupa novih proizvođača, uvoznika ili prodavatelja duhanskih proizvoda.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 71/92, Broj 57/08,
Broj 117/07, Broj 90/92,
Broj 98/94, Broj 62/94
LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE