PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 133/2007 • Intenziteti opravdanih troškova za velike poduzetnike u Području A (članak 4. stavak 3. točka a) ZDP-a) iznose 50 posto, dok u Području B (članak 4. stavka 3. točka d) ZDP-a) iznose 20 posto.
NN 133/2007 • Moguća je kumulacija opravdanih troškova početnih ulaganja i opravdanih troškova otvaranja novih radnih mjesta, no intenziteti opravdanih troškova ne smiju biti viši od gore navedenih.
NN 133/2007 • Također, državne potpore za nematerijalna ulaganja po navedenim intenzitetima opravdanih troškova dodjeljuju se pod uvjetom da se sredstva koriste isključivo kod korisnika državne potpore, da se amortiziraju, nabavljaju po tržišnim uvjetima te da se iskazuju u bilanci stanja korisnika potpore najmanje pet godina.
NN 133/2007 • Vijeće također napominje da je potrebno voditi računa da se uvjetno odobrenje iz točke I. izreke ovog rješenja odnosi na odobravanje regionalnih državnih potpora koje nije moguće dok Republike Hrvatske ne usvoji regionalnu kartu državnih potpora.
NN 133/2007 • Naime, članak 4. stavak 3. točka e) ZDP-a odnosi se na državne potpore pravnim i fizičkim osobama kojima je na temelju posebnih propisa povjereno obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa ili utvrđeno isključivo pravo obavljanja određene djelatnosti, a bez kojih bi državnih potpora bili onemogućeni u obavljanju i provedbi povjerenih im djelatnosti, a uz uvjet da državne potpore predstavljaju isključivo naknadu za obavljanje i provedbu tih djelatnosti.
NN 133/2007 • U Odluci Europske Komisije od 28. studenog 2005. godine kao i u Okviru Zajednice od 29. studenog 2005. koje Agencija primjenjuje sukladno članku 6. stavku 4. ZDP-a i članku 70. SSP-a, navedeno je da iznos naknade za obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa ne smije premašiti iznos koji je minimalno potreban za pokrivanje troškova nastalih obavljanjem službe od općeg gospodarskog interesa, uzimajući u obzir sve dozvoljene rashode i razumnu dobit (u praksi se ona kreće oko 10 posto, a zavisi od djelatnosti kojom se poduzetnik bavi). Razumna dobit može u sebi uključivati i neka poboljšanja učinkovitosti kod poduzetnika tijekom dogovorenog razdoblja, a da zbog toga nije smanjena kvaliteta usluge čije je obavljanje država povjerila poduzetniku. Naknada mora biti korištena za obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa, bez obzira na vjerojatnost bi li poduzetnik ostvarivao dobit ili ne.
NN 133/2007 • Da bi se državna potpora mogla podvesti pod pravila koja određuju obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa, moraju biti ispunjeni sljedeći uvjeti:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 133/2007 • b) konkretnom poduzetniku treba se izričito povjeriti obavljanje ove službe,
NN 133/2007 • c) poduzetnici, kojima je povjereno obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa, podliježu pravilima o tržišnom natjecanju, u mjeri u kojoj primjena takvih pravila ne sprečava obavljanje posebnih zadaća koje su im dodijeljene,
NN 133/2007 • d) naknada za obavljanje službe mora biti određena i utvrđena na objektivan i transparentan način,
NN 133/2007 • Sukladno pravilima o transparentnosti financijskih odnosa između davatelja i korisnika državne potpore, kojima je dano isključivo pravo obavljanja službe od općeg gospodarskog interesa, a koji ujedno obavljaju i druge djelatnosti koje nisu vezane uz obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa, takvi korisnici moraju voditi odvojeno knjigovodstvo kako bi se moglo točno utvrditi da financijska sredstva namijenjena za obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa predstavljaju minimalno potrebna sredstva za obavljanje navedene službe, odnosno kako bi bilo vidljivo da nije došlo do prekomjerne kompenzacije troškova.
NN 133/2007 • S obzirom da je u konkretnom slučaju riječ o obavljanju usluga od općeg gospodarskog interesa, a koje nisu posebno razrađene u Prijedlogu izmjena i dopuna Smjernica, Agencija je na temelju odluke Vijeća odlučila kao u točki I. izreke ovog rješenja.
NN 133/2007 • Tako je Vijeće utvrdilo obvezu Ministarstva da tijekom razdoblja od 2007. do 2010. vodi evidenciju svih poduzetnika koji upravljaju tehnologijsko – poslovnim centrima, inkubatorima ili razvojno – istraživačkim centara, odnosno poduzetnika koji obavljaju uslugu od općeg gospodarskog interesa te evidenciju prihoda i rashoda poduzetnika koji se odnose na obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa.
NN 133/2007 • Pri izračunu prihoda i rashoda poduzetnika, Ministarstvo mora slijediti kriterije koji su zasnovani na općeprihvaćenih računovodstvenim načelima na način da se temeljem poslovnih rezultata iz prethodne godine unaprijed procjeni iznos naknade za uvećane troškova nastale obavljanjem službe od općeg gospodarskog interesa za narednu godinu ili godine. Ukoliko podaci za prethodnu godinu nisu dostupni, Ministarstvo treba putem transparentne projekcije budućih prihoda i rashoda poduzetnika utvrditi minimalni iznos potpore potreban za pokriće većih troškova u odnosu na prihode.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 101/95, Broj 93/08,
Broj 70/91, Broj 57/06,
Broj 83/00, Broj 193/03
LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA