PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-druga-vrsta-moguce-zlouporabe-ymln NN 46/2008

• Navedeni primjeri ilustriraju mogućnost da, kada im se odobre posebna ili isključiva prava, poštanski operatori mogu dopustiti opadanje kakvoće usluge 17 te ne poduzimaju potrebne mjere za poboljšanje kakvoće usluge. U takvim slučajevima, Komisija se odlučuje na djelovanje uzimajući u obzir uvjete objašnjene u točki 8.3.


Stranica 2008-04-46-1552 NN 46/2008

• Većina javnih poštanskih operatora Zajednice dala je Komisiji da sporazum o krajnjim troškovima ocijeni s obzirom na pravila tržišnog natjecanja iz Ugovora. Stranke ovog sporazuma objasnile su da je njihov cilj utvrđivanje pravedne naknade za isporuku prekogranične pošte koja će jasnije odražavati stvarno nastale troškove te poboljšati kvalitetu prekograničnih poštanskih usluga.


Internet NN 46/2008

• 2.8. Neopravdano odbijanje pružanja usluge također je zlouporaba zabranjena člankom 86. Ugovora. Takvo ponašanje dovelo bi do ograničenja usluga u smislu članka 86. stavka 2. podstavka (b) i, ako se primjenjuje samo na neke korisnike, do diskriminacije, suprotno članku 86. stavku 2. podstavku (c), koji zabranjuje primjenu nejednakih uvjeta na jednake transakcije. U većini država članica, operatori iz točke 4.2 osiguravaju pristup posrednicima na različitim pristupnim točkama njihovih poštanskih mreža. Međutim, uvjeti pristupa, a posebno, tarife koje se primjenjuju, često su tajne i mogu olakšati primjenu diskriminacijskih uvjeta, te bi države članice, stoga, trebale osigurati da njihova zakonodavstva o pošti ne potiču poštanske operatore na neopravdanu primjenu različitih uvjeta s ciljem isključivanja određenih tvrtki.


Internet stranice NN 46/2008

• Iako poduzetnik u vladajućem položaju ima pravo braniti svoj položaj natječući se sa svojim konkurentima, on ima i posebnu odgovornost da spriječi dodatno snižavanje stupnja preostalog tržišnog natjecanja. Prakse isključivosti mogu biti usmjerene protiv već postojećih konkurenata na tržištu ili je njihova namjera novim konkurentima spriječiti pristup tržištu. Primjeri takvog ilegalnog ponašanja su: kada poduzetnik, koji je jedini ili dominantni dobavljač proizvoda, ili nadzire pristup osnovnoj tehnologiji, ili infrastrukturi odbija poslovanje s ciljem eliminacije konkurenta; izuzetno visoke cijene i selektivno snižavanje cijena (vidi dio 3); isključivi poslovni sporazumi; diskriminacija kao dio šireg uzorka monopolističkog ponašanja čija je namjera isključivanje konkurenata; i programi rabata s jednakim ciljem.


Internet stranice NN 46/2008 • 17 U mnogim državama članicama korisnici su se mogli, prije nekoliko desetljeća, osloniti na tu uslugu te poslije podne primiti standardna pisma predana ujutro. Od tada, primijećeno je neprestano opadanje kvalitete usluge, a posebno broja dnevnih obilazaka poštara, koji su smanjeni s pet na jedan (ili dva u nekim gradovima Europske unije). Isključiva prava poštanskih organizacija uzrokovala su opadanje kvalitete, budući da su drugim poduzetnicima spriječile ulazak na tržište. Posljedično tome, poštanske organizacije nisu uspjele kompenzirati rast plaća i smanjenje radnih sati uvođenjem moderne tehnologije, kao što su to učinili poduzetnici u djelatnostima s otvorenim tržištem.
Internet stranice NN 46/2008 • 3.1. Unakrsno subvencioniranje znači da poduzetnik snosi ili određuje dio ili ukupni iznos troškova od svoje djelatnosti na određenome zemljopisnome tržištu ili tržištu određenoga proizvoda za svoju djelatnost na drugome zemljopisnome tržištu ili na drugome tržištu određenoga proizvoda. U određenim okolnostima, unakrsno subvencioniranje u poštanskome sektoru, ako svi operatori daju rezervirane i nerezervirane usluge, može narušiti tržišno natjecanje te dovesti do situacije u kojoj pobjeđuju ponude koje nisu omogućene učinkovitošću (uključujući ekonomiju obujma) i radnim rezultatima nego unakrsnim subvencioniranjem. Izbjegavanje unakrsnoga subvencioniranja koje bi izazvalo nelojalnu konkurenciju izuzetno je važno za razvoj poštanskoga sektora.
Internet stranice NN 46/2008 • 3.2. Unakrsno subvencioniranje ne narušava tržišno natjecanje ako su troškovi rezerviranih djelatnosti subvencionirani prihodima nastalim davanjem drugih rezerviranih usluga, budući da kod tih usluga nije moguće tržišno natjecanje. Ovaj oblik subvencioniranja ponekad može biti nužan, kako bi se operatorima iz točke 4.2. omogućilo ispunjavanje obveze davanja univerzalnih usluga pod istim uvjetima za svakoga.18 Npr. neprofitabilno uručivanje pošte u seoskim područjima subvencionirano je prihodom od profitabilnog uručivanja pošte u gradskim područjima. Isto bi se moglo reći i za subvencioniranje davanja rezerviranih usluga pomoću prihoda nastaloga djelatnostima koje su otvorene za tržišno natjecanje. Nadalje, unakrsno subvencioniranje između nerezerviranih djelatnosti samo po sebi nije narušavanje tržišnoga natjecanja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 46/2008
• 18 Vidi Poštansku direktivu, točke 16. i 28. Preambule te Poglavlje br. 5.

Poslovne stranice NN 46/2008
• 3.4. Unakrsno subvencioniranje spomenuto je u točki 2.7 koja se odnosi na obveze dominantnih poštanskih operatora. Operatori iz točke 4.2. ne bi smjeli koristiti prihod od rezerviranih usluga za unakrsno subvencioniranje djelatnosti u područjima koja su otvorena za tržišno natjecanje. Takva bi praksa mogla spriječiti, ograničiti ili narušiti tržišno natjecanje u području nerezerviranih usluga. Unatoč tome, u nekim, posebno opravdanim slučajevima, uz poštovanje odredaba članka 90. stavka 2., unakrsno subvencioniranje može se smatrati zakonitim, npr. u slučaju pošte u području kulture 19, pod uvjetom da se primjenjuje na nediskriminirajući način, ili za određene usluge osobama koje su socijalno, medicinski ili gospodarski uskraćene. Ako je potrebno, Komisija će navesti koje bi sve izuzetke odredbe Ugovora još dopuštale. U svim ostalim slučajevima, uzimajući u obzir navedeno u točki 3.3., cijena konkurentnih usluga koje nudi operator iz točke 4.2., trebala bi, zbog poteškoća pri određivanju zajedničkih troškova, u načelu biti barem jednaka prosječnim ukupnim troškovima davanja usluga. To znači da treba pokrivati izravne troškove i određeni udio zajedničkih i neizravnih troškova operatora. Objektivni kriteriji, poput obujma, vremena (radne snage) korištenja ili intenziteta korištenja trebali bi se koristiti pri određivanju odgovarajućega razmjera. Pri korištenju prihoda od takvih usluga kao kriterij u slučaju unakrsnoga subvencioniranja, treba uzeti u obzir da je u takvome slučaju prihod od relevantne djelatnosti umjetno zadržan vrlo nisko. Čimbenici na koje utječe potražnja, poput prihoda ili dobiti, i sami su pod utjecajem predatorskih postupanja (tj. tehnika čiji je cilj uklanjanje konkurencije). Ako se usluge pružaju sustavno i selektivno po cijeni koja je ispod ukupne prosječne cijene, Komisija će u svakome pojedinačnome slučaju istražiti predmet u skladu s odredbama članka 86., ili u skladu s odredbama članka 86. i članka 90. stavka 1., ili u skladu s odredbama članka 92.

Servis NN 46/2008 • 19 U okviru UPU-a, u skladu s konceptom „djela mišljenja“, koji obuhvaća knjige, novine, periodiku i časopise.
Glasnik NN 46/2008 • Izraz »javni poduzetnik« obuhvaća svakog poduzetnika na koje tijela javne vlasti mogu izravno ili neizravno utjecati putem vlasništva nad njima, financijskim sudjelovanjem u njegovu radu ili putem propisa koji uređuju njegov rad20. Smatra se da tijela javne vlasti imaju prevladavajući utjecaj ako ona izravno ili neizravno drže većinu upisanoga kapitala poduzetnika, nadziru većinu glasačkih prava povezanih s dionicama koje poduzetnik izdaje ili u kojoj ona mogu imenovati više od polovine članova upravnog, rukovodećeg ili nadzornog tijela. Tijela koja čine dio uprave države članice i koja organizirano daju poštanske usluge trećim stranama uz novčanu naknadu moraju se smatrati takvim poduzetnicima. Poduzetnici kojima su dana posebna ili isključiva prava mogu, u skladu s odredbama članka 90. stavka 1., biti javni i privatni.
Novo NN 46/2008 • 4.2. Nacionalni propisi koji uređuju djelovanje poštanskih operatora kojima su države članice dale posebna ili isključiva prava za davanje određenih poštanskih usluga jesu »mjere« u smislu članka 90. stavka 1. Ugovora i moraju biti promatrani u skladu s odredbama Ugovora na koje se taj članak odnosi.
Poslovi NN 46/2008 • 4.3. U većini država članica, posebna i isključiva prava primjenjuju se na usluge poput prijema, prijevoza i distribucije određenih poštanskih pošiljaka te na način na koji se te usluge pružaju, poput isključivog prava na postavljanje poštanskih sandučića uz javnu prometnicu ili na izdavanje maraka s imenom države o kojoj je riječ.
Poticaji NN 46/2008 • 20 Direktiva Komisije 80/723/EEZ o transparentnosti financijskih odnosa između država članica i javnih poduzetnika, SL L 195, 29. 7. 1980., str. 35.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 130/05, Broj 132/05, Broj 26/05, Broj 134/08, Broj 63/93, Broj 73/97


LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO Pregled