PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 112/2009 • rok dospijeća plaćanja računa je 30 dana od dana slanja računa, pri čemu HT šalje pisanu opomenu po isteku roka dospijeća;
NN 112/2009 • HT će primijeniti postupak naplate potraživanja iz dostavljenih instrumenata osiguranja plaćanja tek ukoliko operator ne podmiri svoja dospjela i nesporna dugovanja u roku 30 dana od zaprimanja pisane opomene;
NN 112/2009 • ukoliko se ne može naplatiti iz instrumenata osiguranja plaćanja, HT može privremeno obustaviti pružanje usluge tek ukoliko operator korisnik ne podmiri bilo koji dugovani i nesporni račun za usluge koje proizlaze iz ove standardne ponude u roku od 30 dana od zaprimanja pisane opomene. HT nema pravo privremeno obustaviti pružanje usluge u slučaju da mu operator u roku 30 dana od zaprimanja pisane opomene dostavi ili obnovi odgovarajući instrument osiguranja plaćanja.«
NN 112/2009 • Također je odlukom Vijeća HAKOM-a klase: UP/I-344-01/08-01/547, urbroj: 376-11-09-24 od 19. lipnja 2009. HT-u naloženo u Standardnu ponudu HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d. za uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji ugraditi izmjene i dopune na način da ne smije zahtijevati instrumente osiguranja »ukoliko operator u razdoblju od jedne godine od dana sklapanja ugovora o pristupu izdvojenoj lokalnoj petlji uredno podmiruje svoje obveze«.
NN 112/2009 • Nadalje, HT je 1. listopada 2009. obvezan objaviti i primijeniti novu Standardnu ponudu veleprodajnog širokopojasnog pristupa u skladu s točkom IV. Odluke Vijeća HAKOM-a klasa: 344-01/09-01/1079, urbroj: 376-11-09-01 od 17. srpnja 2009. (Odluka Vijeća HAKOM-a) u kojoj mu je određeno primijeniti novi režim instrumenata osiguranja plaćanja, kako je prethodno citirano. Postojeći Dodatak Standardne ponude, na koji se HT u ovom postupku poziva kao razlog za obustavu pristupa krajnjim korisnicima Metroneta, ostavljen je na snazi samo u prijelaznom razdoblju do 1. listopada 2009. i to isključivo zbog kontinuiteta i pravne sigurnosti sudionika tržišta elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, a nikako kao dokument kojim bi se izmijenila Odluka Vijeća HAKOM-a.
NN 112/2009 • Zahtjev HT-a za dostavom bjanko zadužnica u ukupnom iznosu od 800.000,00 kuna, koji iznos je nesrazmjeran u odnosu na iznose računa s čijim plaćanjem je Metronet kasnio i zbog kojih je HT tražio dostavljanje predmetnih zadužnica (60.550,50 kuna, 46.214,92 i 58.566,59 kuna), nije u skladu sa prethodno citiranim odlukama Vijeća HAKOM-a osobito stoga što od 1. listopada 2009. HT nema niti pravo zadržati ovakva financijska jamstva.
NN 112/2009 • Stoga je u ovom stručnom nadzoru utvrđeno da HT traženjem financijskih jamstava od Metroneta postupa suprotno odredbama Dodatka Standardne ponude, kao i regulatornim obvezama transparentnosti te pristupa i korištenja posebnih dijelova mreže, koje obveze su mu određene točkom II. Odluke Vijeća HAKOM-a od 17. srpnja 2009., a kojih obveza se HT dužan pridržavati od dana primitka Odluke – 31. srpnja 2009. Naime, navedenom odlukom Vijeća HAKOM-a (str. 67. Analize tržišta) HT-u je određeno u skladu s člankom 61. stavkom 3. točkom 3. ZEK-a, da ne smije ukinuti već odobreni bitstream pristup, a Agencija je utvrdila (cit.): »... da je navedena obveza nužna, s obzirom da bi, u odsustvu regulacije, HT bio u mogućnosti prestati pružati uslugu operatorima koji već djeluju na tržištu, a što bi uzrokovalo gubitak tržišnog udjela operatora, pa i izlaska s tržišta, a sve nauštrb krajnjih korisnika, s obzirom da bi izgubili mogućnost korištenja i izbora usluga koje su već postojale na tržištu. Nadalje, HT ne smije ukinuti već odobreni bitstream pristup osim ako se operatori međusobno dogovore o nekom obliku migracije«.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 112/2009 • Protiv ovog rješenja žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka.
NN 112/2009 • Na temelju članka 12. stavka 1. točke 5., članka 18. stavka 8. Zakona o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine« br. 73/08, dalje u tekstu: ZEK), te članka 256. stavka 3. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine« br. 53/91, 103/96, dalje u tekstu: ZUP) na prijedlog trgovačkog društva Telcro Grupa d.o.o. sa sjedištem u Zagrebu, Huga Badalića 25 zastupanog po Dinku Kulašu, odvjetniku iz Dugog Sela, radi obnove postupka u sporu s trgovačkim društvom VIPnet d.o.o., Vrtni put 1 sa sjedištem u Zagrebu u svezi pristupa mreži radi pružanja usluga virtualnog pokretnog mrežnog operatora Vijeće Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije je na sjednici održanoj 3. srpnja 2009. donijelo
NN 112/2009 • I. Odbija se prijedlog trgovačkog društva Telcro Grupa d.o.o. za obnovu postupka okončanog zaključkom Vijeća Hrvatske agencije za telekomunikacije od 18. ožujka 2008. klase: UP/I-344-01/07-01/792, urbroja: 376-11-08-20.
NN 112/2009 • Zaključkom od 18. ožujka 2008., klasa: UP/I-344-01/07-01/792, urbroj: 376-11-08-20 (dalje u tekstu: zaključak o obustavi), Vijeće Hrvatske agencije za telekomunikacije obustavilo je upravni postupak kojeg je trgovačko društvo Telcro Grupa d.o.o. (dalje u tekstu: predlagatelj) pokrenulo protiv trgovačkog društva VIPnet d.o.o. (dalje u tekstu: protustranka) u svezi pristupa mreži radi pružanja usluga virtualnog pokretnog mrežnog operatora (dalje u tekstu: usluge MVNO). Upravni postupak obustavljen je na zahtjev predlagatelja.
NN 112/2009 • Dana 21. listopada 2008. predlagatelj je dostavio Hrvatskoj agenciji za poštu i elektroničke komunikacije (dalje u tekstu: HAKOM, prema članku 131. ZEK-a pravni sljednik Hrvatske agencije za telekomunikacije) zahtjev za pristup protustrankinoj mreži radi pružanja usluga MVNO-a. Predlagatelj navodi da je protiv protustranke tijekom 2007. pokrenuo upravni postupak. Međutim, kako su stranke počele pregovarati o komercijalnim uvjetima pristupa, predlagatelj je na protustrankino inzistiranje povukao taj zahtjev, vjerujući da će pregovori rezultirati omogućavanjem pristupa. Kako dogovor nije postignut predlagatelj zahtijeva ponovno pokretanje postupka. Upravo činjenicu nemogućnosti postizanja dogovora s protustrankom u svezi uvjeta pristupa radi pružanja usluga MVNO-a, predlagatelj navodi kao razlog za pokretanje novog postupka.
NN 112/2009 • HAKOM je 2. prosinca 2008. zaprimio predlagateljevo pojašnjenje zahtjeva. Predlagatelj zahtijeva pokretanje postupka koji će se referirati na prethodni postupak odnosno zahtijeva da mu protustranka omogući pristup prema članku 61. ZEK-a. Nadalje, predlagatelj je 13. ožujka 2009. dostavio podnesak – požurnicu te je predložio da HAKOM, temeljem članka 30. stavka 5. ZEK-a, donese rješenje kojim će protustranci naložiti da mu, u skladu s člankom 30. stavkom 2. ZEK-a, ponudi ugovor s cijenama utemeljenim na načelu troškovne usmjerenosti i načelu nediskriminacije. Naglasio je da je do obustave prvotnog postupka došlo uslijed uvjetovanja protustranke, pri čemu se ona obvezala da će spor u svezi pristupa riješiti pregovorima i dogovorom. Protustranka je 8. prosinca 2008. dostavila predlagatelju ponudu, koju je predlagatelj ocijenio neprihvatljivom te je podnio zahtjev za obnovu postupka u skladu s člankom 249. stavkom 1. ZUP-a, s obzirom na činjenicu da mu je tek krajem pregovaračkog postupka postalo jasno da s protustrankom neće uspjeti postići dogovor (dalje u tekstu: prijedlog za obnovu).
NN 112/2009 • HAKOM je 9. travnja 2009. održao usmenu raspravu. Predlagatelj je izjavio da ostaje pri prijedlogu za obnovu. Protustranka je istaknula kako se obnovi postupka protivi, jer smatra da nisu ispunjeni zakonski uvjeti za istu. Predložila je da HAKOM najprije riješi prethodno pitanje – utvrđivanje je li obnova postupka uopće moguća. Naime, prema stajalištu protustranke članak 249. ZUP-a navodi da će se obnoviti postupak okončan rješenjem ili zaključkom protiv kojeg nema redovitog pravnog lijeka u upravnom postupku. Međutim, protustranka smatra da je protiv zaključka o obustavi postupka dopuštena posebna žalba, prema članku 131. stavku 5. ZUP-a. Isto tako, protustranka smatra da nije ispunjen niti jedan od taksativno navedenih razloga za obnovu postupka, a koji su navedeni u članku 249. ZUP-a, te predlaže da HAKOM odbaci prijedlog za obnovu postupka. Ako pak HAKOM odluči drugačije, protustranka smatra da se u obnovljenom postupku trebaju primjenjivati odredbe ZEK-a, budući da je isti stupio na snagu i primjenjuje se nakon okončanja prethodnog postupka koji je vođen prema Zakonu u telekomunikacijama (dalje u tekstu: ZOT). Protustranka ističe kako je pravna osnova novog zahtjeva odnosno prijedloga za obnovu promašena, budući se predlagatelj poziva na članak 30. ZEK-a, s obzirom da je HAKOM u postupku analize mjerodavnih tržišta naveo da je »... mišljenja da postojeći operatori na tržištu nemaju namjeru kočiti razvoj tržišta, već su spremani, na temelju zajedničkog poslovnog interesa, omogućiti pristup virtualnim pokretnim operatorima«. Uz navedeno, protustranka naglašava kako je s predlagateljem pregovarala u dobroj vjeri, te mu je 8. prosinca 2008. ponudila prijedlog ugovora, na koji se predlagatelj nije očitovao odnosno nije ni pokušao pregovarati o toj ponudi, pa je time pokazao nedostatak volje za sklapanje ugovora.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 117/07, Broj 99/05,
Broj 119/09, Broj 119/06,
Broj 45/06, Broj 42/06
LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE