PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-i-ne-prihvaca-se-aqra NN 6/2006

• 1. Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 95. Zakona o bankama (»Narodne novine«, broj 161/98. – u daljnjem tekstu: Zakon o bankama iz 1998.), podnio je Zavod za javno zdravstvo Grada Zagreba, kojeg zastupa Tin Matić, odvjetnik iz Zagreba.


Stranica 2006-01-6-151 NN 6/2006

• 2. potraživanja zaposlenika banke u stečajnom postupku, sukladno posebnom zakonu,


Internet NN 6/2006

• 3. potraživanja Državne agencije za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka po osnovi isplate osiguranih štednih uloga sukladno posebnom zakonu,


Internet stranice NN 6/2006

• 4. razlika potraživanja građana od ukupnog iznosa po osnovi štednih uloga, tekućih i žiroračuna i depozita na deviznim računima i isplaćene svote na temelju osiguranja štednih uloga kod Državne agencije za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka,


Internet stranice NN 6/2006
• 6. potraživanja vlasnika hibridnih i podređenih dužničkih instrumenata koji su bili izdani uz uvjet da u slučaju stečaja potraživanja iz njih imaju pravo prvenstva pred pravima dioničara i vlasnika drugih hibridnih i podređenih dužničkih instrumenata,

Internet stranice NN 6/2006
• 7. potraživanja vlasnika hibridnih i podređenih dužničkih instrumenata koji su bili izdani uz uvjet da potraživanje iz njih u slučaju stečaja imaju isti položaj kao i prava dioničara.«

Internet stranice NN 6/2006 • Prema odredbi članka 192. stavka 1. Zakona o bankama (»Narodne novine«, broj 84/02. – u daljnjem tekstu: Zakon o bankama iz 2002.) danom stupanja na snagu toga Zakona prestaje važiti Zakon o bankama (»Narodne novine«, broj 161/98.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 6/2006 • Dakle, odredbe članka 95. Zakona o bankama iz 1998. primjenjuju se i nakon prestanka važenja toga Zakona u slučajevima propisanim člankom 191. Zakona o bankama iz 2002. Članak 95. Zakona o bankama iz 1998. prestao je važiti jer je ukinut izričitom odredbom kasnijeg Zakona o bankama; posebice prestaje važiti za sve postupke koji su pokrenuti ili će biti pokrenuti nakon stupanja na snagu novog Zakona. Iznimno, silom završnih odredaba članka 191. Zakona o bankama iz 2002., i dalje će biti na snazi i važiti za postupke koji su do stupanja na snagu novog Zakona pokrenuti po odredbama Zakona iz 1998.
Poslovne stranice NN 6/2006 • Nakon stupanja na snagu Zakona o bankama iz 2002., više nema ustavnih i zakonskih pretpostavki za provođenje postupka ocjene ustavnosti članka 95. Zakona o bankama iz 1998. u cijelosti, tj. u pogledu punog opsega njegove (ranije) primjene, jer je on prestao važiti za postupke pokrenute nakon stupanja na snagu Zakona o bankama iz 2002. (pro futuro). No nema zapreke za ocjenu ustavnosti članka 95. Zakona o bankama iz 1998. u dijelu njegove primjene koji se tiče postupaka pokrenutih do tog vremena (pro praeterito), jer je, u granicama određenim završnim odredbama novog Zakona, taj članak važeći pravni propis u pravnom poretku Republike Hrvatske.
Pregledi NN 6/2006 • 3. Predlagatelj u biti osporava točku 3. navedenog članka 95. Zakona o bankama iz 1998., navodeći da štedne uloge koji su bili osigurani sukladno posebnom zakonu ne isplaćuje Državna agencija za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka, nego ostali štediše ili deponenti kojima nije isplaćen cijeli štedni ulog preko iznosa od 100.000,00 kuna i drugi korisnici bankarskih usluga iz točaka 4. i 5. istoga članka. Smatra da u slučaju primjene osporenog članka, Državna agencija ne bi snosila nikakve posljedice kao osiguravatelj koji za to naplaćuje premije, već bi sve negativne posljedice snosile fizičke i pravne osobe iz točaka 4. i 5. članka 95. koje su imale svoja novčana sredstva u banci, što je prema njegovoj prosudbi suprotno svrsi, smislu i sadržaju Zakona o Državnoj agenciji za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka (»Narodne novine«, broj 44/94., 79/98., 19/99., 35/00. i 60/04. – u daljnjem tekstu: Zakon o Državnoj agenciji) te da se na taj način privilegira Državnu agenciju kao osiguravatelja u odnosu na poduzetnike.
Glasnik NN 6/2006 • Na temelju odredbe članka 45. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) predlaže da Sud do donošenja konačne, odluke privremeno obustavi izvršenje pojedinačnih akata ili radnji koje se poduzimaju na osnovi osporenih zakonskih odredaba.
Novo NN 6/2006 • Na temelju odredbe članka 25. stavka 1. Ustavnog zakona prijedlog je dostavljen Hrvatskoj narodnoj banci, koja je Ustavnom sudu dostavila mišljenje o prijedlogu.
Poslovi NN 6/2006 • Agencija nema status osiguravajućeg društva koji ta društva imaju temeljem Zakona o osiguranju (»Narodne novine«, broj 9/94., 20/97., 46/97. – pročišćeni tekst, 116/99. i 11/02.), pa se tako ni značenje premija osiguranja osiguravajućih društava ne može dovoditi u vezu s premijom osiguranja koju su banke koje obavljaju poslove štednje dužne uplaćivati Agenciji za osiguranje štednih uloga kao zakonsku obvezu. Zakonska je obveza Agencije isplatiti osiguranu štednju građana u kraćem vremenskom roku, a ishod njezinog namirenja iz stečajne mase po osnovi isplaćene štednje građanima sasvim je neizvjestan, zbog čega se ne može govoriti o povlaštenom položaju Agencije u odnosu na poduzetnike, pa Ustavni sud ocjenjuje da osporavani članak nije u nesuglasnosti s odredbom članka 49. stavka 2. Ustava.
Poticaji NN 6/2006 • Nadalje, i građani iz 4. višeg isplatnog reda, kao i fizičke i pravne osobe koje nisu dioničari banke u stečaju iz 5. višeg isplatnog reda iz članka 95. Zakona o bankama iz 1998., prvo će biti isplaćeni do osiguranog iznosa iz sredstava koja Agencija potražuje po osnovi iz 3. višeg isplatnog reda, a tek i samo razliku koju potražuju iznad osiguranog iznosa mogu ostvarivati u 4. višem isplatnom redu.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 73/91, Broj 5/09, Broj 59/98, Broj 147/02, Broj 120/05, Broj 115/01


LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE Pregled