PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 68/2009 • 1. Slobodan Bjelobaba, kandidat Samostalne demokratske srpske stranke za načelnika Općine Udbina (u daljnjem tekstu: žalitelj) podnio je žalbu protiv rješenja Županijskog izbornog povjerenstva Ličko-senjske županije (u daljnjem tekstu: ŽIP) broj: Ls-128/09 od 3. lipnja 2009. kojim je, pod točkom I. izreke, odbijen njegov prigovor podnesen protiv Odluke Općinskog izbornog povjerenstva Općine Udbina (u daljnjem tekstu: OIP) o objavi rezultata izbora za izbor načelnika Općine Udbina broj: 110/09 od 1. lipnja 2009. godine. Točkom II. izreke ŽIP je po službenoj dužnosti izmijenio navedenu odluku OIP-a tako da glasi:
NN 68/2009 • 2. Kandidati/kandidatkinje dobili su slijedeći broj glasova:
NN 68/2009 • 3. Na temelju čl. 37. st. 1. Zakona o izborima općinskih načelnika, gradonačelnika, župana i gradonačelnika Grada Zagreba
NN 68/2009 • Točkom III. izreke osporenog rješenja ŽIP-a određeno je da će se rješenje objaviti na isti način na koji je objavljena Odluka OIP-a o objavi rezultata izbora za izbor načelnika Općine Udbina broj: 110/09 od 1. lipnja 2009., te na oglasnoj ploči Ličko-senjske županije.
NN 68/2009 • »I. Općinsko izborno povjerenstvo utvrđuje da općina Udbina ima ukupno 2.892 birača i da je glasovalo 1.186 birača, odnosno 41,01%, od čega je bilo 1.155 ili 97,39% važećih glasova, dok je nevažećih bilo 31 ili 2,61%.
NN 68/2009 • II. Kandidat/kandidatkinje dobili su slijedeći broj glasova:
NN 68/2009 • III. Na temelju članka 37. stavka 1. Zakona o izborima općinskih načelnika, gradonačelnika, župana i gradonačelnika Grada Zagreba
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 68/2009 • 2. Žalitelj ističe da je u prigovoru protiv odluke OIP-a naveo niz povreda procesnih i materijalnih pravila izbornog postupka koje su se sastojale u obavljanju radnji za koje OIP nije bio nadležan, a koje je, osim toga, obavljao protivno zakonom predviđenom slijedu izbornih radnji. Žalitelj smatra da ŽIP nije sankcionirao takvo postupanje niti je uvažio sve njegove argumente iz prigovora, koje ponavlja u žalbi. U bitnome ističe da su birački odbori dostavili OIP-u izborni materijal prema kojem je rezultat izbora bio sljedeći: žalitelj je imao 579 glasova, a Ivan Pešut 578, pri čemu je bilo 1.157 važećih i 29 nevažeća listića. O takvim izbornim rezultatima i pobjedi žalitelja obaviješteno je Državno izborno povjerenstvo (u daljnjem tekstu: DIP) koje je takve rezultate objavilo na svojim internet stranicama a to su prenijeli i mediji. Prije potpisivanja zapisnika o radu, član proširenog sastava OIP-a iz redova HDZ-a tražio je provjeru nevažećih glasačkih listića »što predsjednica prihvaća uz provjeru svih glasačkih listića«.
NN 68/2009 • Žalitelj smatra da član proširenog sastava OIP-a nije bio nadležan podnositi (usmene) primjedbe na temelju članka 85. Zakona o izboru općinskih načelnika, gradonačelnika, župana i gradonačelnika Grada Zagreba (»Narodne novine« broj 109/07. i 125/08., u daljnjem tekstu: ZIONGŽ). Također smatra da »zakon ne daje ovlaštenje izbornom povjerenstvu da ponovo broji listiće, a bez članova biračkog odbora, da upisuje nove rezultate u zapisnike o radu biračkih odbora i da prihvaća usmene primjedbe kao legitimne prigovore«.
NN 68/2009 • Žalitelj nadalje navodi da je ŽIP potvrdio »nezakoniti nalaz OIP-a« o (ne)važećim listićima »nadglasavanjem« te je pored toga važećim utvrdio i glasački listić serijskog broja 0002293 koji je popunjen na način da je zaokružen redni broj 2. kandidat Ivan Pešut, a ispod tiskanog dijela listića napisano je »glasai za čovijeka«. Žalitelj smatra neprihvatljivim pisanje poruka na glasačkom listiću, jer se time može dovesti u dvojbu birački odbor oko izražene volje birača, pa se pravilnim, prema mišljenju žalitelja, može smatrati jedino proglašavanje tog glasačkog listića nevažećim.
NN 68/2009 • Žalitelj predlaže da Ustavni sud poništi rješenje ŽIP-a i odluku OIP-a te žalitelja proglasi pobjednikom izbora »temeljem pravilno utvrđenih rezultata na osnovu zapisnika o radu biračkih odbora«.
NN 68/2009 • 3. Rješavajući o prigovoru žalitelja ŽIP je pribavio očitovanje OIP-a te izvršio uvid u sporne glasačke listiće. U vezi s prigovorom žalitelja o nenadležnosti OIP-a, ŽIP je istaknuo da je prema članku 33. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine« broj 33/01., 10/02. – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-39/2002, 155/02. – članak 43. stavak 2. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, 45/03., 43/04. – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-2494/2002, 40/05., 44/05. – pročišćeni tekst i 109/07., u daljnjem tekstu: ZIPT) koji se analogno primjenjuje i na izbor općinskih načelnika, gradonačelnika, župana i gradonačelnika Grada Zagreba, obveza općinskih i gradskih izbornih povjerenstava da vrše nadzor nad radom biračkih odbora.
NN 68/2009 • 1) 0000188 – zaokružen je redni broj 1., a ispod tekstualnog dijela listića (to jest, ispod imena i prezimena kandidata i njihovih zamjenika te naziva i skraćenog naziva političkih stranaka koje ih predlažu) nalazi se neraspoznatljiv znak;
NN 68/2009 • 2) 0001008 – zaokružen je skraćeni naziv jedne od političkih stranaka koja je predložila kandidata pod brojem 2 (HDZ);
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 113/08, Broj 30/02,
Broj 34/93, Broj 7/02,
Broj 128/06, Broj 121/07
LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE