PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 143/2008 • Nakon 11. rujna 2002. godine, sve države svijeta, a posebice članice Europske unije su evaluirale svoje nacionalne programe prevencije, pripravnosti i interventne sposobnosti u slučaju terorističkih napada s kemikalijama. Rezultat je pokazao, kako za velike nesreće, tako i za terorističke napade, da sustav prevencije i intervencije u velikoj većini država nije na odgovarajućem nivou.
NN 143/2008 • 1999/847/EZ, Odluka Vijeća od 9. prosinca 1999. kojom se uvodi akcijski program Zajednice u području civilne zaštite, te Odluka vijeća od 20 prosinca 2004. godine kojom se nadopunjuje odluka 1999/847 EZ i uspostavlja Akcijski program Europske zajednice u području civilne zaštite (2005/12/EZ)
NN 143/2008 • 2001/792/EZ, Euroatom: Odluka Vijeća od 23. listopada 2001. kojom se uspostavlja mehanizam Zajednice za jednostavniju i bolju suradnju u intervencijama pomoći civilne zaštite
NN 143/2008 • 2850/2000/EZ, Odluka Europskoga parlamenta i Vijeća od 20. prosinca 2000. kojom se uspostavlja okvir Zajednice za suradnju u području slučajnih ili namjernih onečišćenja mora
NN 143/2008 • Direktiva Vijeća 96/82/EZ od 9. prosinca 1996. o kontroli opasnosti od velikih nesreća koje uključuju opasne tvari, koja je izmijenjena i dopunjena Direktivom 2003/105/EZ od 16. prosinca 2003. (Direktiva Seveso II).
NN 143/2008 • Međutim, spomenuti zakonski okvir pravne stečevine daje samo osnovne smjernice i prepušta državama članicama odluke o organizaciji sustava zaštite od nesreća, uključujući i one označene kao kemijske nesreće. Direktive vezane uz uspostavu zaštite od velikih industrijskih nesreća imaju nešto detaljnije odredbe u odnosu na direktive i propise Europske unije vezane uz civilnu sigurnost i zaštitu od nesreća.
NN 143/2008 • Internacionalni program kemijske sigurnosti i Svjetska zdravstvena organizacija preporučuje da u izgradnji nacionalnih sustava svaka država treba posvetiti pažnju sljedećim ključnim komponentama sustava: (1) prevenciji, (2) pripravnosti, (3) intervenciji i (4) uklanjanju posljedica. Ta preporuka proizlazi iz iskustava da većina država stavlja težište samo na komponentu »sustava intervencije«, iako iskustvo pokazuje da se značajan napredak u smislu zaštite od ekonomskih i ljudskih žrtava ostvaruje kroz jačanje tri preostale komponente sustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 143/2008 • Uz to, dodatni problem u ocjeni stanja i predlaganju mjera predstavlja činjenica što je stjecajem okolnosti Hrvatska u periodu velikih zakonskih promjena i restrukturiranja državne uprave i službi zbog usuglašavanja zakonodavstva i provedbe zakona s propisima i praksom Europske unije; tako se prepliću novi zakoni temeljeni na novim konceptima ustroja sa ostavljenim na snazi provedbenim propisima donesenim na temelju ranije važećih zakona, te pratećim ustrojem institucionalne infrastrukture i nadležnostima. To se posebice odnosi na nadležnosti pojedinih ministarstava i drugih tijela središnje uprave te tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave, stožera, inspekcija, interventnih jedinica, ekspertnih jedinica, tvrtki i udruga građana.
NN 143/2008 • Zbog toga je odlučeno da se iz praktičnih razloga prikaže (a) još uvijek važeći ustroj sustava, (b) novi ustroj sustava zaštite i spašavanja, (c) novi ustroj zaštite od velikih industrijskih nesreća i (d) novi okvir zaštite kod prijevoza opasnih kemikalija te (e) sačini sveukupna ocjena stanja, na temelju čega će se preporučiti mjere kojima se mogu postići zacrtani strateški ciljevi. Iako prijevoz opasnih kemikalija predstavlja samo jedan od mnogih gospodarskih sustava koji mogu imati nesreću s kemikalijama, tom sustavu je posvećena posebna pažnja jer iskustvo pokazuje da se značajan broj nesreća s kemikalijama događa upravo u prijevozu.
NN 143/2008 • (a) Do sada važeći ustroj sustava prevencije, pripravnosti i intervencije kod nesreća s kemikalijama
NN 143/2008 • Nadležnosti – Pripravnost i intervencije kod nesreća su u nadležnosti brojnih ministarstava, odnosno njihovih službi: ministarstva nadležnog za unutarnje poslove, ministarstva nadležnog za zdravstvo, ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša, ministarstva nadležnog za poljoprivredu, ministarstva nadležnog za upravljanje vodama, ministarstva nadležnog za sve vrste prijevoza opasnih tvari, Državne uprave za zaštitu i spašavanje, Državnog zavoda za zaštitu od zračenja i Državnog zavoda za nuklearnu sigurnost. Uz navedene institucije, vrlo važnu ulogu imaju i (i) stožeri, (ii) interventne, (iii) ekspertne jedinice i (iv) komunikacijske jedinice.
NN 143/2008 • (i) Stožeri – Ključni elementi prevencije, pripravnosti i intervencija na moguće iznenadne događaje koji mogu ugroziti okoliš, izazvati opasnost za život i zdravlje ljudi se temelje na djelovanju eko-stožera – Državnom i županijskim eko-stožerima, te zakonskoj obvezi o izradi i provedbi Planova intervencija u zaštiti okoliša. Nadležni subjekti za provedbu plana intervencija u zaštiti okoliša su Državni eko-stožer, Županijski eko-stožer, Interventne jedinice, Ekspertne jedinica i Komunikacijske jedinice, te zapovjedništva i stožeri zaštite i spašavanja, odnosno civilne zaštite, na svim razinama organiziranja, od općinske do državne.
NN 143/2008 • procjena rizika, opasnosti i štete od nastalog izvanrednog događaja,
NN 143/2008 • procjena i osiguranje potrebnih sredstava u slučaju žurnih intervencija,
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 75/01, Broj 133/07,
Broj 134/97, Broj 33/92,
Broj 36/01, Broj 72/94
LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO