PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 61/2007 • 6. Upravni sud Republike Hrvatske u osporenoj presudi po prvi puta navodi činjenice koje iz prvostupanjskog i drugostupanjskog upravnog rješenja ne proizlaze i nisu, kao takve, utvrđene (iako u dokumentaciji spisa predmeta postoje podaci da je poginuli Ž. B. kao privatni autoprijevoznik, a ne kao djelatnik KP »V.«, obavljao prijevozničke usluge za račun KP »V.«, na temelju ugovora sklopljenog s tim poduzećem 15. siječnja 1991. i usmenog naloga poslovođe poduzeća, time da je KP »V.« radove na kopanju rovova izvodilo temeljem naloga zapovjednika Postaje prometne policije MUP-a).
NN 61/2007 • Odredbama članka 39. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine« broj 53/91., 9/92. i 77/92., u daljnjem tekstu: ZUS) propisano je da Upravni sud rješava spor, u pravilu, na podlozi činjenica koje su utvrđene u upravnom postupku, a također je propisan i način postupanja Upravnog suda u slučaju kada u pogledu utvrđenih činjenica postoji proturječnost u spisima, kada su činjenice u bitnim točkama nepotpuno utvrđene odnosno kada je iz utvrđenih činjenica izveden nepravilan zaključak u pogledu činjeničnog stanja.
NN 61/2007 • Budući da je za priznanje prava na obiteljsku invalidninu, sukladno uvjetima koji su propisani mjerodavnim zakonom, potrebno utvrditi određene činjenice na strani poginulog (okolnosti stradavanja), kao i određene činjenice na strani osobe koja je zatražila priznanje prava – u konkretnom slučaju udovice (godine starosti, sposobnost za rad), očigledno je da u konkretnom slučaju u upravnom postupku činjenice nisu utvrđene, a da Upravni sud nije postupio sukladno odredbama članka 39. ZUS-a.
NN 61/2007 • Štoviše, ocjenjujući upravne akte zakonitim, Upravni sud je upotrijebio činjenice koje su suprotne onima koje su u upravnom postupku utvrđene (da je poginuli bio privatni autoprijevoznik i kritičnog dana radio na temelju ugovora, a ne da bi bio djelatnik KP »V.«), a ostale relevantne činjenice (glede ispunjavanja uvjeta na strani podnositeljice) nije utvrdio, niti je predmet vratio upravnom tijelu da te činjenice utvrdi. Pozivajući se na odredbe Zakona iz 1996., koji nije bio primijenjen u upravnom postupku, Upravni sud se (na temelju dijelom drugačijih, a dijelom neutvrđenih činjenica) suglasio s ocjenom upravnih tijela da podnositeljica nema pravo na obiteljsku invalidninu.
NN 61/2007 • 8. Istodobno, Ustavni sud utvrđuje da su takvim odlukama izravno povrijeđena ustavna prava podnositeljice, zajamčena odredbama članka 19. stavka 2. i članka 29. stavka 1. Ustava.
NN 61/2007 • Člankom 19. stavkom 2. Ustava zajamčena je sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti.
NN 61/2007 • Zbog razloga navedenih u točki 6. ovog obrazloženja, Ustavni sud ocjenjuje da Upravni sud u konkretnom slučaju nije proveo sudsku kontrolu zakonitosti prethodno donesenih upravnih akata, u smislu navedenog ustavnog jamstva.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 61/2007 • Jedno od postupovnih jamstava pravičnog suđenja (pored prava na neometano sudjelovanje u postupku pred nadležnim tijelom, na praćenje postupka, iznošenje činjenica, predlaganje dokaza i korištenje pravnih lijekova), jest i obveza donositelja pojedinačnog akta kojim se odlučuje o nečijim pravima ili obvezama da se očituje o svim bitnim pitanjima konkretne pravne stvari i da svoju odluku obrazloži.
NN 61/2007 • 9. Odredbe članka 3. Ustava i članka 19. stavka 1. Ustava, na čiju se povredu podnositeljica također poziva, ne sadrže ljudska prava ili temeljne slobode zajamčene Ustavom, koje bi Ustavni sud štitio u postupku pokrenutom ustavnom tužbom.
NN 61/2007 • 10. Zbog izloženog, a na temelju odredaba članaka 73. i 76. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), donesena je odluka kao u izreci.
NN 63/2007 • Proglašavam Zakon o biocidnim pripravcima, kojega je Hrvatski sabor donio na sjednici 1. lipnja 2007. godine.
NN 63/2007 • Radi zaštite života i zdravlja ljudi te zaštite okoliša ovim se Zakonom uređuje stavljanje na tržište i uporaba biocidnih pripravaka u Republici Hrvatskoj, međusobno priznavanje odobrenja za stavljanje na tržište biocidnih pripravaka u Europskoj uniji, provođenje postupka za uvrštavanje aktivnih tvari na popis aktivnih tvari dopuštenih za uporabu u biocidnim pripravcima, ocjenjivanje biocidnih pripravaka i ispitivanje njihove učinkovitosti te nadzor nad provedbom ovoga Zakona.
NN 63/2007 • 1. Biocidni pripravci jesu aktivne tvari i pripravci koji sadrže jednu ili više aktivnih tvari, priređeni u obliku u kojem se isporučuju korisniku i čija je namjena uništiti, odvratiti, učiniti bezopasnim, spriječiti djelovanje, odnosno nadzirati bilo koji štetni organizam na kemijski ili biološki način.
NN 63/2007 • Pojam biocidni pripravak uključuje i biocidne pripravke niskoga rizika, osim ako ovim Zakonom nije drukčije određeno.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 151/03, Broj 149/05,
Broj 79/07, Broj 1/09,
Broj 40/08, Broj 17/92
LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA