PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 143/2008 • Na temelju Zakona o ustrojstvu i djelokrugu središnjih tijela državne uprave (»Narodne novine«, br. 199/03., 30/04., 136/04., 22/05., 44/06. i 5/08.) određeno je da je Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnoga gospodarstva (MRRŠVG) nadležno za upravljanje vodama i vodno-gospodarskim sustavom.
NN 143/2008 • Kontrola kakvoće sirovih voda obavlja se na priljevnom i vodozaštitnom području na kontrolnim bušotinama (pijazometri), koji moraju biti raspoređeni tako da se registrira moguće zagađenje prije zahvata vode iz zdenca koji je namijenjen za javnu vodoopskrbu te u samom zdencu prije prerade vode ili dezinfekcije. Ocjena kakvoće obavlja se u skladu s Uredbom o klasifikaciji voda (»Narodne novine«, br. 77/98.) i Pravilnikom o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće (»Narodne novine«, br. 182/04.)
NN 143/2008 • Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi je nadležno za provođenje Pravilnika o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće, a za inspekcijski nadzor nad provođenjem istoga zadužena je Sanitarna inspekcija. Laboratorijsku kontrolu zdravstvene ispravnosti vode provode laboratoriji ovlašteni od strane Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi, a to su laboratoriji u sklopu Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Županijski zavodi za javno zdravstvo i drugi ovlašteni laboratoriji. Za zdravstvenu ispravnost vode za piće u točki opskrbe odgovoran je isporučitelj vode, a za provođenje monitoringa javne vodoopskrbe nadležan je županijski zavod za javno zdravstvo. Za provođenje nadzora nad zdravstvenom ispravnosti vode za piće nadležna je sanitarna inspekcija Ureda državne uprave u županijama, a za vodoopskrbne objekte koji opskrbljuju više od 50.000 stanovnika nadležna je sanitarna inspekcija Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi.
NN 143/2008 • Osiguravanje kakvoće prerade vode za piće, te korištenje opreme i materijala je usklađeno s Direktivom 750/440/EEC. Pri projektiranju i izvođenju sustava osiguranje zahtjeva iz Direktive postiže se primjenom nacionalnih i međunarodnih normativa (HRN, ISO, EN, DIN, ATV). Postupak prihvaćanja projektne dokumentacije uključuje i njezino revidiranje. Stručnost sudionika u pripremi dokumentacije i u postupku njezinog prihvaćanja osigurava se za sada članstvom u strukovnoj komori, sve dok nije drugačije uređeno provedbenim propisom.
NN 143/2008 • 1. Za zdravstvenu ispravnost isporučene vode primarno je odgovorna pravna osoba koja upravlja javnim vodoopskrbnim sustavom. Ta pravna osoba provodi kontrolu u vlastitom laboratoriju ukoliko ga ima, ili putem ugovora s javnim ovlaštenim laboratorijem. Sustav samokontrole, propisan Pravilnikom o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće (»Narodne novine«, br. 45/08.) prepoznaje rizična mjesta u procesu zahvaćanja prerade i distribucije, te određuje učestalost uzimanja uzoraka i vrste analiza. Komunalno poduzeće za vodoopskrbu je odgovorno za zdravstvenu ispravnost vode koju isporučuje u javnoj vodoopskrbnoj mreži, a ne i u internim mrežama objekata.
NN 143/2008 • 2. Druga razina kontrole je monitoring javne vodoopskrbe koji provode nadležni županijski zavodi za javno zdravstvo. Kriteriji za određivanje broja uzoraka, učestalosti uzimanja uzoraka i vrste analiza propisani su Pravilnikom sukladno količini isporučene vode, broju stanovnika, prirodnom sastavu vode i drugim specifičnostima. Laboratorijsku kontrolu vode za piće u sklopu monitoringa obavljaju laboratoriji zavoda za javno zdravstvo i o tome izvješćuju Hrvatski zavod za javno zdravstvo. U slučaju otkrivanja zdravstvene neispravnosti vode za piće u tijeku provođenja monitoringa, Zavodi su dužni izvijestiti sanitarnu inspekciju i stručno povjerenstvo Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi, te preporučiti mjere sanacije. Ova preporuka ima savjetodavni karakter. Stručno povjerenstvo i sanitarna inspekcija sukladno svojim ovlastima donose rješenja odnosno druge akte, te utvrđuju i provode određene mjere.
NN 143/2008 • 3. Treća razina kontrole je nadzor sanitarne inspekcije koji se provodi po posebnom programu koji sukladno Okvirnom programu praćenja čimbenika okoliša Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi, na temelju Zakona o zdravstvenoj zaštiti, donosi jedinica lokalne samouprave. U slučaju utvrđene nesukladnosti s odredbama Pravilnika sanitarna inspekcija ima zakonske ovlasti narediti provođenje odgovarajućih mjera.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 143/2008 • U slučaju kada se utvrdi nesukladnost sa standardima Pravilnika o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće (»Narodne novine«, br. 47/08.) tvrtka koja rukovodi vodoopskrbnim objektom može zatražiti od Povjerenstva za vodu za piće Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi odobrenje za odstupanje od MDK. Odobrenje izdaje ministar zdravstva na prijedlog stručnog povjerenstva ukoliko odstupanje od MDK ne predstavlja opasnost za zdravlje ljudi. Uzorci vode za piće koje sanitarna inspekcija uzorkuje u sklopu službene kontrole pregledavaju se u laboratorijima ovlaštenim od Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi koji sukladno odredbama Pravilnika trebaju biti akreditirani sukladno normi ISO IEC HRN 17025.
NN 143/2008 • Mehanizam za djelovanje u slučajevima kada voda za piće ne ispunjava propisane standarde je uspostavljen, s izuzecima nekih malih lokalnih vodovoda koji nisu u sustavu javne vodoopskrbe. Kontrola ispunjavanja propisanih standarda provodi se monitoringom i nadzorom Sanitarne inspekcije (Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi). U slučaju neispunjavanja standarda i uvjeta sanitarna inspekcija ograničava ili zabranjuje uporabu vode. O navedenim slučajevima javnost se obavješćuje putem javnih medija. Uspostavljeno je i Stručno povjerenstvo od strane Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi koje daje upute o svim potrebnim daljnjim aktivnostima. Organizira se vodoopskrba cisternama, ili na drugi odgovarajući način.
NN 143/2008 • Mehanizam i kriteriji za dopuštenje odstupanja ili izuzeće te za djelovanje i izvješćivanje javnosti postoje, ali nisu u potpunosti usklađeni s Direktivom 98/83EZ, jer je o svim izuzećima potrebno izvijestiti Europsku komisiju. Hrvatska će postati obveznica izvješćivanja momentom ulaska u EU. Uspostavljanje sustava za dostavu izvješća Komisiji i izvješćivanje Komisije uredit će se posebnim propisom. Za izgradnju sustava izvješćivanja potrebno je odgovarajuće pripremno razdoblje, te bi spomenuti propis trebalo donijeti što prije.
NN 143/2008 • Sustav praćenja zdravstvene ispravnosti vode za piće je uspostavljen, s izuzecima nekih lokalnih vodovoda koji nisu u sustavu javne vodoopskrbe. Glede zdravstvene ispravnosti vode za piće, za monitoring kakvoće vode u mreži zaduženo je Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi, a u praksi ga obavljaju zavodi za javno zdravstvo u skladu s važećim Pravilnikom. Hrvatski zavod za javno zdravstvo prikuplja i sistematizira podatke praćenja zdravstvene ispravnosti vode za piće u sustavu javne vodoopskrbe.
NN 143/2008 • Mehanizam za informiranje potrošača je uspostavljen, ali nije u potpunosti usklađen s Direktivom Vijeća 98/83/EZ o kakvoći vode namijenjene za ljudsku potrošnju. Potrebna su dodatna usklađivanja sustava vezano uz praćenje pojedinačnih javnih vodoopskrbnih sustava, te detaljiziranje podataka na sve relevantne parametre. Hrvatski zavod za javno zdravstvo vodi bazu podataka o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće, koja je javno dostupna, odnosno podaci se objavljuju jednom godišnje u Zdravstvenom statističkom ljetopisu.
NN 143/2008 • Profesionalni profil sanitarnog inspektora definiran je Zakonom o sanitarnoj inspekciji. Međutim, sanitarni inspektori trebali bi prolaziti trajnu edukaciju vezanu uz upravni postupak i stručne aspekte svog rada, posebice u pogledu zaštite od štetnih učinaka kemikalija u vodi za piće, što za sada nije uređeno ni propisima niti odgovarajućim programom.
NN 143/2008 • Imajući u vidu navedeni prikaz postojećeg stanja zaštite zdravlja ljudi od štetnih učinaka kemikalija u vodi za piće, može se zaključiti sljedeće:
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 134/06, Broj 161/04,
Broj 79/09, Broj 62/92,
Broj 155/04, Broj 20/92
LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO