PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-komisija-smatra-da-su-bjts NN 46/2008

• U ovoj obavijesti utvrđuje se Komisijino tumačenje relevantnih odredbi Ugovora i vodeća načela u skladu s kojima Komisija namjerava primjenjivati pravila tržišnog natjecanja iz Ugovora na pojedinačne slučajeve u poštanskom sektoru, istovremeno zadržavajući potrebne elemente zaštite pružanja univerzalne usluge, a poduzetnicima i državama članicama daju se jasne smjernice s ciljem da se izbjegne kršenje Ugovora. Ova obavijest ne dovodi u pitanje tumačenja koja donosi Sud Europskih zajednica.


Stranica 2008-04-46-1552 NN 46/2008

• S obzirom na razvoj novih poštanskih usluga koje pružaju privatni i javni operatori, neke države članice preispituju svoje poštansko zakonodavstvo, s ciljem ograničavanja monopola njihovih poštanskih organizacija u mjeri u kojoj se to smatra potrebnim za ostvarivanje ciljeva od javnog interesa. Istovremeno, Komisija se suočava sa sve većim brojem pritužbi i slučajeva koji se odnose na pravo tržišnog natjecanja o kojima treba zauzeti stajalište. Stoga je, u ovom trenutku, obavijest primjereni instrument koji osigurava upute državama članicama i poštanskim operatorima, uključujući one koji uživaju posebna ili isključiva prava, za osiguravanje ispravne provedbe pravila tržišnog natjecanja. Cilj je ove obavijesti, iako ona ne može biti potpuna, osigurati potrebne upute za pravilno tumačenje, posebno članaka 59, 85, 86, 90 i 92 Ugovora u pojedinačnim slučajevima. Objavljivanjem ove obavijesti, Komisija poduzima mjere kojima se poboljšava transparentnost te poštanskim operatorima olakšava donošenje ulagačkih odluka u interesu korisnika poštanskih usluga Europske unije.


Internet NN 46/2008

• Sukladno objašnjenju Komisije u Priopćenju od 11. rujna 1996. godine o »Uslugama od općeg interesa u Europi«8, solidarnost i jednakost postupanja u okviru tržišnog gospodarstva temeljni su ciljevi Zajednice. Usluge od općeg interesa doprinose ostvarivanju tih ciljeva. Europljani očekuju usluge visoke kakvoće po dostupnim cijenama, a mnogi od njih usluge od općeg interesa čak poistovjećuju sa socijalnim pravima.


Internet stranice NN 46/2008

• Što se tiče, posebno, poštanskog sektora potrošači su sve odlučniji u traženju svojih prava i ostvarivanju želja. Zbog tržišnog natjecanja na svjetskoj razini poduzetnici koji rabe takve usluge prisiljeni su tražiti povoljnije cijene od onih koje uživaju njihovi konkurenti. Nove tehnologije, kao što su faks ili elektronička pošta, vrše ogroman pritisak na tradicionalne poštanske usluge. Takvi razvoji uzrokuju sve veću zabrinutost za budućnost tih usluga kao i zabrinutost za radna mjesta te gospodarsku i socijalnu koheziju. Gospodarska važnost ovih usluga od izuzetne je važnosti. Upravo je stoga potrebna modernizacija i razvoj usluga od općeg interesa budući da one doprinose europskoj konkurentnosti, socijalnoj solidarnosti i kakvoći života.


Internet stranice NN 46/2008 • Tradicionalne strukture nekih usluga od općeg gospodarskog interesa, organizirane na osnovi nacionalnih monopola, predstavljaju izazov za europsku gospodarsku integraciju. To se odnosi i na poštanske monopole, čak i kada su opravdani, koji bi mogli predstavljati prepreku nesmetanom funkcioniranju tržišta, posebno izolacijom određenog tržišnog sektora.
Internet stranice NN 46/2008 • Istinski izazov predstavlja osiguranje nesmetane interakcije između zahtjeva jedinstvenog tržišta kao što su sloboda kretanja, gospodarska učinkovitost i dinamika, slobodno tržišno natjecanje te ciljeva od općeg interesa. Ova interakcija mora koristiti kako pojedincima tako i društvu u cjelini. Teško je postići takvu ravnotežu budući da se situacija neprestano mijenja: jedinstveno tržište se i dalje širi, a javne usluge ne samo da nisu stalne, već se moraju prilagođavati novim zahtjevima.
Internet stranice NN 46/2008 • Osnovnim konceptom univerzalne usluge, koji je uvela Komisija 9, osigurava se pružanje usluge visoke kakvoće po cijenama koje su svima dostupne. Univerzalna usluga definira se pomoću načela: jednakosti, univerzalnosti, kontinuiteta i prilagodljivosti; te pomoću dobrih običaja: otvorenosti u upravljanju, određivanja cijena i financiranja te nadzora koji vrše tijela neovisna od onih koja obavljaju usluge. Svi ovi kriteriji nisu uvijek zadovoljeni na nacionalnoj razini, ali ako su uvedeni uporabom koncepta europske univerzalne usluge, onda imaju pozitivne učinke na razvoj usluga od općeg interesa. Univerzalna usluga u Europi izraz je zahtjeva i posebnih značajki europskog modela društva u okviru politike kojom se kombiniraju dinamično tržište, kohezija i solidarnost.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 46/2008
• Što se tiče poštanskog sektora, Europski parlament i Vijeće usvojili su Direktivu 97/67/EZ (u daljnjem tekstu »Poštanska direktiva»). Njezin je cilj uvođenje zajedničkih pravila za razvoj poštanskog sektora i poboljšanje kakvoće usluge, kao i postupno otvaranje tržišta na kontroliran način.

Poslovne stranice NN 46/2008
• Kako bi se osiguralo financiranje univerzalne usluge, sektor se može rezervirati za operatore koji obavljaju ovu univerzalnu uslugu. Područje primjene rezerviranog sektora usklađeno je u Poštanskoj direktivi. Sukladno Poštanskoj direktivi, države članice mogu odobriti isključiva prava za pružanje poštanskih usluga samo u mjeri u kojoj je to potrebno za obavljanje univerzalne usluge. Nadalje, Poštanskom direktivom utvrđuje se maksimalno područje primjene koje države članice mogu rezervirati za postizanje ovog cilja. Ako je potrebno dodatno financiranje za univerzalnu uslugu, tržišnim operatorima mogu se uvesti određene obveze u zamjenu za ovlaštenje; na primjer, od njih se mogu zahtijevati financijski doprinosi u kompenzacijski fond kojim u ovu svrhu upravlja tijelo neovisno od korisnika kako je predviđeno u članku 9. Poštanske direktive.

Servis NN 46/2008 • Poštanska direktiva utvrđuje minimalnu zajedničku normu univerzalnih usluga i utvrđuje zajednička pravila za rezervirano područje. Ona, stoga, povećava pravnu sigurnost s obzirom na zakonitost nekih isključivih i posebnih prava u poštanskom sektoru. Međutim, neke države primjenjuju mjere koje nisu uređene tom Direktivom, a postoji mogućnost da su u suprotnosti s pravilima iz Ugovora koja su namijenjena državama članicama. Autonomno ponašanje poštanskih operatora i dalje podliježe pravilima tržišnog natjecanja iz Ugovora.
Glasnik NN 46/2008 • Primjena pravila iz Ugovora, uključujući moguću primjenu izuzeća od članka 90. stavka 2., s obzirom na ponašanje poduzetnika, kao i državne mjere, može se provesti samo u pojedinačnim slučajevima. Međutim, vrlo je poželjno, s ciljem povećanja pravne sigurnosti glede mjera koje nisu obuhvaćene Poštanskom direktivom, objasniti Komisijina tumačenja Ugovora i pristup koji ona namjerava zauzeti za buduću primjenu tih pravila. Posebno, Komisija smatra, da bi sukladno odredbama članka 90. stavka 2. u odnosu na odredbe o univerzalnoj usluzi, primjena pravila iz Ugovora potaknula konkurentnost poduzetnika koji djeluju u poštanskom sektoru, koristila korisnicima i doprinijela na pozitivan način ciljevima od općeg interesa.
Novo NN 46/2008 • Poštanski sektor Europske unije je karakterističan po područjima koja su države članice rezervirale s ciljem zajamčenog pružanja univerzalne usluge i koja se sada usklađuju pomoću Poštanske direktive kako bi se ograničili učinci narušavanja među državama članicama. Komisija mora, sukladno Ugovoru, osigurati da poštanski monopoli udovoljavaju pravilima iz Ugovora, a posebno pravilima tržišnog natjecanja, s ciljem osiguranja maksimalne koristi i ograničavanja svih učinaka narušavanja za potrošače. Ostvarujući ovaj cilj primjenom pravila tržišnog natjecanja na sektor u pojedinačnim slučajevima, Komisija će osigurati da se monopolska moć ne rabi za proširenje zaštićenoga dominantnoga položaja u liberalizirane djelatnosti ili za neopravdanu diskriminaciju u korist velikih korisnika na štetu malih korisnika. Komisija će osigurati i da se ovlašteni poštanski monopoli u području prekograničnih usluga ne koriste za stvaranje ili održavanje nezakonitih kartela koji određuju cijene, a čime štete interesu poduzetnika i potrošača u Europskoj uniji.
Poslovi NN 46/2008 • 2 Smjernice o razvoju poštanskih usluga Zajednice (COM(93) 247 od 2. lipnja 1993.).
Poticaji NN 46/2008 • 10 Vidi presudu od 23. 10. 1997. u Predmetima C-157/94 do C-160/94 «Obveze država članica – električna energija» Komisija protiv Nizozemske (157/94), Italije (158/94), Francuske (154/94), Španjolske (160/94).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 45/09, Broj 73/98, Broj 54/02, Broj 80/07, Broj 9/98, Broj 171/04


LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO Pregled