PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-misljenja-smo-da-zakon-gqmq NN 143/2009

• Ocjenjujući suglasnost Zakona s Ustavom Republike Hrvatske stavili smo ga u odnos s člancima 51. i 14. stavkom 2., a u svezi s člancima 1. i 3. Ustava Republike Hrvatske.


Stranica 2009-12-143-3515 NN 143/2009

• Republika Hrvatska jedinstvena je i nedjeljiva demokratska i socijalna država.


Internet NN 143/2009

• Sloboda, jednakost, nacionalna ravnopravnost i ravnopravnost spolova, mirotvorstvo, socijalna pravda, poštivanje prava čovjeka, nepovredivost vlasništva, očuvanje prirode i čovjekova okoliša, vladavina prava i demokratski višestranački sustav najviše su vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske i temelj za tumačenje Ustava.


Internet stranice NN 143/2009

• Svatko je dužan sudjelovati u podmirenju javnih troškova, u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima.


Internet stranice NN 143/2009 • Polazeći od instituta socijalne države iz članka 1. stavka 1. Ustava te socijalne pravde iz članka 3. Ustava, smatramo da je potrebno istaći da je pojam socijalne pravde apstraktan kao što je to i pojam pravde, odnosno pravednosti općenito. On nije univerzalno i jednako (vremenski, prostorno i grupno) određen i nema trajno, nepromjenjivo značenje. No, ako se socijalna pravda/pravednost ne može definirati pozitivno, do zaključaka o njoj može se doći i negativnom definicijom, time što se utvrđuje što (svakako) nije pravedno.
Internet stranice NN 143/2009 • Sa stajališta socijalne pravde nije prihvatljivo da se oporezivanje posebnim porezom ne obavlja u skladu s ekonomskom snagom poreznog obveznika, što omogućuje, odnosno u praksi rezultira činjenicom da se intervenira u socijalni status građana s rezultatom koji se ne može ocijeniti socijalno pravednim. De facto, učinci oporezivanja ovim porezom su nasumični, ovise o okolnostima koje u suštini nemaju veze niti bi trebale biti relevantne pri primjeni Zakona.
Internet stranice NN 143/2009 • Kako u Zakonu uopće nije definiran obveznik ovog poreza (nego samo obveznik obračunavanja, obustavljanja i plaćanja posebnog poreza – članak 3.), socijalni učinci posebnog poreza na osobe iz čijih se on primitaka plaća ne mogu se utvrditi jer su ovisni o okolnostima koje nemaju niti bi trebale imati bilo kakve veze, odnosno ne bi smjele utjecati na porezno opterećenje i njegove posljedice na položaj građana koji ih snose.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 143/2009
• Iz navedenih razloga nije moguće prihvatiti stav da se radi o Zakonu koji »iako ne doprinosi ujednačavanju socijalnih suprotnosti kao jednom od temeljnih vrijednosti socijalne države, upravo taj Zakon otvara mogućnost da drugi aspekti socijalne države ostanu netaknuti u uvjetima gospodarske krize«. O ovako osjetljivoj stvari – socijalnoj pravdi, ne bi trebalo odlučivati prema motu »cilj opravdava sredstvo!«

Poslovne stranice NN 143/2009
• Ne osporavajući namjeru i legitimni cilj Vlade Republike Hrvatske u provođenju njezine politike mi samo ističemo:

Servis NN 143/2009 • a) da se to mora provoditi u sklopu jedne od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske, a to je vladavina prava. Naime, smatramo da svi pravni instrumenti kojima se želi ostvariti ovaj cilj moraju biti u skladu s Ustavom i zakonima Republike Hrvatske i ne smiju im proturječiti;
Glasnik NN 143/2009 • d) Većina sudaca Ustavnog suda prihvaća očitovanje Vlade Republike Hrvatske da je propisana granica iznosa primitka u visini do 3.000,00 kn, na koji se ne plaća poseban porez, utvrđena »objektivno na temelju izvršenih podrobnih analiza, stavljanjem u odnos visinu primitka do kojeg se ne plaća poseban porez te broja osoba koje ostvaruju takav primitak i cilja Zakona, a to je osigurati povećanje prihoda državnog proračuna u visini 2,1 milijarde kuna na godišnjoj razini, koji su nužni za stabilnost javnih financija Republike Hrvatske». Ovo se ne može prihvatiti kao meritorni oslonac za stajalište da je Zakon uređen tako da se ne remeti socijalna pravda, odnosno ugrožava socijalna država. Na ocjenu o tome je li porez reguliran tim Zakonom takav da osigurava funkcioniranje socijalne države, kao i socijalnu pravdu, ni najmanje ne utječe navedeni cilj, koji je njegovim donošenjem trebalo postići, a to je – kao što je već rečeno – »osigurati povećanje prihoda državnog proračuna u visini od 2,1 milijarde kuna – koji su nužni za stabilnost javnih financija Republike Hrvatske«.
Novo NN 143/2009 • Ako je i trebalo ostvariti te prihode, sama ta činjenica uvedeni porez ne čini instrumentom kojim se osigurava socijalna pravda, niti se njegovim uvođenjem, odnosno primjenom ne demonstrira da je Republike Hrvatske socijalna država.
Poslovi NN 143/2009 • Sve namjene za čije ostvarivanje su trebala poslužiti ili služe sredstva ubrana posebnim porezom (»očuvanje različitih socijalnih davanja koja se financiraju iz državnog proračuna, a koja su izraz državne skrbi za socijalno najranjivije pojedince ili skupine, odnosno za one koji su na temelju svojih osobnih životnih okolnosti ili društvenog zapostavljanja bili ometeni u svom osobnom ili socijalnom razvoju«, koje su legitimne, razumljive pa i nužne, mogu biti samo razumljivo obrazloženje za donošenje Zakona, ali nikako i utemeljenje za njegovo proglašavanje sukladnim s Ustavom u dijelu u kojemu se on ne uklapa u koncept socijalne države niti omogućuje i osigurava socijalnu pravdu!
Poticaji NN 143/2009 • Ako propitujemo usklađenost Zakona s Ustavom polazeći od ustavne vrednote jednakosti iz članka 3., zatim jednakosti svih pred zakonom iz članka 14. stavka 2. i jednakosti i pravednosti iz članka 51. stavka 2. Ustava, dolazi se do stajališta koja također potvrđuju njegovu nesuglasnost s Ustavom Republike Hrvatske.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 178/04, Broj 49/04, Broj 9/09, Broj 116/03, Broj 12/93, Broj 23/09


LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE Pregled