PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-mnoge-su-trece-zemlje-dncn NN 141/2008

• Treba razmotriti pitanje fiskalnog natjecanja između država članica. U ovom trenutku nema dokaza o postojanju programa kojima se ograničava tržišno natjecanje u trgovini između država članica u mjeri u kojoj bi to bilo suprotno zajedničkom interesu. Zapravo čini se da postoji sve veći stupanj usklađenosti pristupa u državama članicama u odnosu na potpore pomorskom prometu. Prebacivanje zastave između država članica rijetka je pojava. Uglavnom je problem fiskalno natjecanje između država članica, s jedne, i trećih država s druge strane budući da su uštede troškova za brodarske poduzetnike putem registara trećih zemalja znatna u usporedbi s mogućnostima koje postoje u okviru Zajednice.


Stranica 2008-12-141-3930 NN 141/2008

• Ove mjere poreznih olakšica koje se primjenjuju na poseban način u pomorskom prometu smatraju se državnim potporama. Isto je tako riječ o državnim potporama kod sustava kojim se porez na dobit poduzetnika zamjenjuje porezom po tonaži. »Porez po tonaži« znači da brodar plaća iznos poreza koji ovisi o visini tonaže. Porez po tonaži treba platiti bez obzira na stvarnu dobit ili gubitak poduzetnika.


Internet NN 141/2008

• Pokazalo se da takve mjere čuvaju visoku kvalitetu zaposlenosti u obalnom pomorskom sektoru, kao u području pomorskog menadžmenta i u djelatnostima povezanima s pomorskim prometom (osiguranje, posredovanje i financiranje). S obzirom na značenje takvih djelatnosti za gospodarstvo Zajednice, a i u korist ostvarenja gore navedenih ciljeva, takve vrste fiskalnih poticaja mogu se u pravilu podržati. Nadalje, održavanje kvalitetne zaposlenosti i stimuliranje konkurentnog sektora pomorskog prometa u državi članici putem fiskalnih poticaja, zajedno će s drugim inicijativama za obučavanje te poboljšavanje sigurnosti potaknuti razvoj pomorstva Zajednice na svjetskom tržištu.


Internet stranice NN 141/2008

• Komisija je svjesna da brodarski poduzetnici danas ostvaruju svoje prihode iz upravljanja brodovima pod različitim zastavama, primjerice, kada koriste čarter plovila pod stranim zastavama ili korištenjem brodova društava partnera u konzorciju. Također je poznato da će poticaji za premještanje menadžmenta i popratnih djelatnosti i dalje postojati ako brodarski poduzetnici dobivaju značajnu financijsku korist od održavanja različitih sjedišta i odvojenog računovodstva za prihode dobivene pod zastavom Zajednice i drugih prihoda. Ovo je, primjerice, slučaj ako prihodi od zastave koja nije iz Zajednice podliježu ili punoj stopi poreza na dobit poduzetnika u državi članici ili niskoj stopi inozemnog poreza ako se može dokazati inozemno mjesto upravljanja.


Internet stranice NN 141/2008 • Kao što je navedeno u gornjem odjeljku, ne smije se zaboraviti da je u načelu kod programa poreznih olakšica potrebna povezanost sa zastavom jedne od država članica. Prije nego što se potpora iznimno odobri (ili potvrdi) floti koja obuhvaća i plovila s drugim zastavama, država članica mora se uvjeriti da se poduzetnici korisnici obvezuju povećati ili barem održati pod zastavom jedne od država članica udio tonaže kojim će upravljati u trenutku kada ova komunikacija postane primjenjiva. Kada poduzetnik kontrolira brod kojim upravljaju poduzetnici u smislu Sedme direktive Vijeća 83/349/EEZ[55] (članak 1.), gore navedeni kriterij udjela tonaže morat će se primjenjivati na društvo majku i društva kćeri uzete zajedno na konsolidiranoj osnovi. Ako poduzetnik (ili grupa poduzetnika) ne poštuje taj kriterij, odgovarajuća država članica ne smije dalje davati poreznu olakšicu dodatnim plovilima pod zastavom koja nije zastava iz Zajednice kojima upravlja taj poduzetnik, osim ako udio ukupne tonaže pod zastavom Zajednice na koji se može primijeniti porezna olakšica u toj državi članici nije u prosjeku bio umanjen tijekom relevantnog razdoblja navedenog u sljedećem odjeljku. Država članica mora obavijestiti Komisiju o primjeni takvog izuzetka. Kriterij udjela tonaže iz Zajednice naveden u ovom odjeljku ne primjenjuje se na poduzetnike koji upravljaju s najmanje 60% svoje tonaže pod zastavom iz Zajednice.
Internet stranice NN 141/2008 • U svim slučajevima u kojima su fiskalni programi odobreni na gore navedenoj iznimnoj osnovi, te kako bi se omogućilo dotičnim državama članicama da svake tri godine pripreme izvješća potrebna prema poglavlju 12. (»Konačne napomene«), primatelji moraju dostaviti dotičnoj državi članici dokaz da su tijekom tog razdoblja ispunjeni svi uvjeti za izuzetak od povezanosti sa zastavom. Nadalje, mora se pružiti dokaz da je, u slučaju flote korisnika, zadovoljen kriterij udjela tonaže naveden u prethodnom odjeljku, te da svako plovilo u floti ispunjava odgovarajuće međunarodne sigurnosne standarde i sigurnosne standarde Zajednice, uključujući one koje se odnose na uvjete rada na brodu. Ako primatelj ne pruži takve dokaze, ne može nastaviti s korištenjem poreznog programa.
Internet stranice NN 141/2008 • Također treba navesti da, kada su god brodarski poduzetnici sa sjedištem u Zajednici prirodni primatelji gore navedenih poreznih programa, određeni poduzetnici za brodski menadžment koja imaju sjedište u Zajednici također se mogu kvalificirati prema istim odredbama. Poduzetnici za brodski menadžment su subjekti koji pružaju različite usluge brodarskim poduzetnicima, kao što su tehnički pregled, odabir i obučavanje, menadžment posade, te upravljanje plovilom. U nekim slučajevima brodski menadžeri imaju zadatak i tehničkog menadžmenta i menadžmenta posade plovila. U tom slučaju oni postupaju kao klasični vlasnici brodova ukoliko je riječ o uslugama prijevoza. Štoviše, kao i kod sektora pomorskog prometa, i u ovom sektoru postoji jaka i sve veća konkurencija na međunarodnoj razini. Iz tih razloga čini se odgovarajućim proširiti mogućnost poreznih olakšica na te kategorije brodskih menadžera.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 141/2008
• Međutim, Komisiji je poznato da u određenim slučajevima države članice dozvoljavaju da brodovi tegljači koji su predviđeni za rad na moru koriste potpore iako se ne koriste na moru ili se rijetko koriste na moru. Stoga je korisno navesti u ovim smjernicama koji je i koji će biti stav Komisije glede tog pitanja.

Poslovne stranice NN 141/2008
• Ove se smjernice primjenjuju na »tegljenje« ako se više od 50% djelatnosti tegljenja koje tijekom dotične godine tegljač stvarno obavi predstavlja »pomorski promet«. Vrijeme čekanja može se razmjerno uključiti u taj dio ukupne djelatnosti koju stvarno obavlja tegljač koji predstavlja »pomorski promet«. Treba naglasiti da djelatnosti tegljenja koje se među ostalim obavljaju u lukama ili koje se sastoje u pomaganju plovilima na vlastiti pogon da dođu do luke ne predstavljaju »pomorski promet« u smislu ove komunikacije. Nije moguć izuzetak od povezanosti sa zastavom u slučaju tegljenja.

Servis NN 141/2008 • I u slučaju jaružanja iskustvo stečeno tijekom zadnjih godina zahtijeva nekoliko objašnjenja.
Glasnik NN 141/2008 • Nacionalne stope dobiti koje su dostavile države članice do sada su bile jedinstvene. Međutim, budući da porez na dobit poduzetnika može značajno varirati u Zajednici, porezi na tonažu koji se plaćaju za istu tonažu mogu biti vrlo raznoliki u različitim državama članicama. Kako bi se održala sadašnja ravnoteža natjecanja, Komisija će odobravati programe kojima se povećava porezno opterećenje za istu tonažu samo ako su u skladu sa programima koji su već odobreni.
Novo NN 141/2008 • U svakom slučaju koristi od programa moraju omogućavati razvoj pomorskog sektora i zapošljavanja u interesu Zajednice. Shodno tome, fiskalne pogodnosti koje su gore spomenute moraju biti ograničene samo na pomorski promet; dakle, ako se brodarski poduzetnik bavi i drugim komercijalnim aktivnostima, bit će potrebno transparentno računovodstvo radi sprečavanja »prelijevanja« na ne-pomorske djelatnosti. Ovakvim pristupom ojačat će se konkurentska sposobnost pomorstva Zajednice budući da su porezne stope usporedive s onima na svjetskoj razini, te će se očuvati uobičajene razine poreza država članica za ostale aktivnosti i osobne prihode dioničara i direktora.
Poslovi NN 141/2008 • U skladu s tim ciljevima treba dopustiti sljedeće mjere glede troškova zapošljavanja u pomorstvu Zajednice:
Poticaji NN 141/2008 • – smanjene stope doprinosa za socijalno osiguranje pomoraca iz Zajednice zaposlenima na brodovima koji su registrirani u državama članicama,
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 40/08, Broj 37/08, Broj 74/06, Broj 18/08, Broj 130/09, Broj 59/92


LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO Pregled