PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 9/2006 • Vijeće je, na 52. sjednici održanoj 28. prosinca 2005., sukladno ovlastima iz članka 34. i članka 35. stavak 1. točke 2. i točke 5. ZZTN, razmatralo predmetnu koncentraciju. Pri ocjeni koncentracije, sukladno članku 25. stavku 2. ZZTN, Vijeće je razmatralo moguće prednosti i učinke koji bi nastupili provedbom koncentracije, te moguće zapreke pristupu tržištu, primjenjujući kriterije utvrđene u članku 19. Uredbe o koncentracijama.
NN 9/2006 • I. Na temelju provedene ekonomske i pravne analize predmetne koncentracije, činjenica i dokaza utvrđenih temeljem održane usmene rasprave sa sudionicima koncentracije, uzimajući u obzir sve činjenične, pravne i gospodarske okolnosti, Vijeće je odlučilo da je u konkretnom slučaju riječ o vertikalnoj koncentraciji s mogućim značajnim horizontalnim učincima na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom i na mjerodavnom tržištu trgovine na veliko svježim junećim i svinjskim mesom i mesnim prerađevinama od junećeg i svinjskog mesa u Republici Hrvatskoj.
NN 9/2006 • Vijeće je, sukladno članku 25. ZZTN, ocijenilo da je mjerodavno tržište trgovine na malo mješovitom robom na cjelokupnom teritoriju Republike Hrvatske izrazito asimetrično tržište, budući da se poduzetnik AGROKOR d.d., s obzirom na svoju tržišnu snagu koja se očituje kroz njegov tržišni udjel i položaj na mjerodavnom tržištu, financijsku snagu, pristup izvorima nabave ili tržištu, povezanost s drugim poduzetnicima, sposobnost diktiranja tržišnih uvjeta s obzirom na njegovu ponudu i potražnju te sposobnost isključivanja ostalih konkurenata s tržišta, može ponašati u značajnoj mjeri neovisno od svojih konkurenata, potrošača, kupaca ili dobavljača na navedenom mjerodavnom tržištu, budući da isti ima više nego dvostruko veći tržišni udjel od svog prvog tržišnog takmaca, dok ostali tržišni takmaci ostvaruju udjele manje od 10 posto i stoga pojedinačno nisu u mogućnosti znatnije utjecati na tržišno natjecanje.
NN 9/2006 • Na navedenom mjerodavnom tržištu u 2004. godini poduzetnik AGROKOR d.d. u Zagrebačkoj i Varaždinskoj županiji, putem povezanog poduzetnika Konzum d.d., ostvaruje vladajući položaj, u smislu članka 15. stavak 1. točka 2. i stavak 3. ZZTN, koji dodatno jača stjecanjem tržišnog udjela poduzetnika PIK VRBOVEC d.d.
NN 9/2006 • Nadalje, koncentracijom dolazi do vertikalne integracije djelatnosti proizvodnje, trgovine na veliko i trgovine na malo, koje će, kako je dokazano, nužno proizvesti horizontalne učinke u djelatnosti trgovine na malo i trgovine na veliko. U ovim se djelatnostima, s obzirom na neophodnu suradnju između proizvođača, distributera i prodavača, uobičajeno javlja sklonost vertikalnim ograničenjima.
NN 9/2006 • Iz provedene ekonomske i pravne analize broja poduzetnika na navedenim tržištima, dimenzije i prirode njihova natjecanja, vodeći računa o ponašanju potrošača, te uzimajući u obzir obrazloženje podnositelja prijave u svezi s pogodnostima za potrošače, koje će proizaći iz predmetne koncentracije (točka 18. Prijave), proizlazi da je tržišna snaga poduzetnika AGROKOR d.d. putem povezanog poduzetnika Konzum d.d., kao i strukturiranost mjerodavnih tržišta trgovine na malo mješovitom robom i trgovine na veliko mesom i mesnim prerađevinama od junećeg i svinjskog mesa, takva da bi mogla dovesti do ograničavanja ponude u trgovini na malo proizvoda poduzetnika koji nisu u sastavu koncerna Agrokor, posebice na području Zagrebačke i Varaždinske županije, u kojima poduzetnik Konzum d.d. ima vladajući položaj, u smislu članka 15. stavak 3. ZZTN, koji dodatno jača provedbom predmetne koncentracije, kao i do smanjenja tokova veleprodaje na razini Republike Hrvatske.
NN 9/2006 • Vijeće je zaključilo da bi promjena poslovne politike poduzetnika PIK VRBOVEC d.d., nakon stjecanja od strane poduzetnika AGROKOR d.d., mogla utjecati na stvaranje neujednačenih uvjeta i smanjenje dostupnosti (plasmana) na policama Konzumove mreže trgovine na malo za ostale poduzetnike koji proizvode meso i mesne prerađevine. Ranije ponašanje poduzetnika AGROKOR d.d. ukazuje na praksu »vršenja pritiska« na dobavljače proizvoda u maloprodaji. Naime, navedeni poduzetnik je u više navrata odbijao prodavati u Konzumovoj mreži trgovine na malo mješovitom robom, proizvode pojedinih proizvođača. Primjerice takav je slučaj bio sa proizvodima poduzetnika Lura d.d. i poduzetnika Podravka d.d. (voda Studenac), čije se proizvode određeno vrijeme nije moglo kupiti na policama Konzumove mreže trgovine na malo mješovitom robom. Da bi predmetna koncentracija uistinu dovela do povećane dobrobiti za potrošače, potrebno je osigurati raznovrsnu ponudu junećeg i svinjskog mesa i mesnih prerađevina od poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. ali i njegovih tržišnih takmaca, odnosno drugih proizvođača i uvoznika u široko razgranatoj Konzumovoj mreži trgovine na malo na području Republike Hrvatske, a posebno u županijama gdje je ta mreža najprisutnija.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 9/2006 • Stoga je Vijeće odlučilo da se predmetna koncentracija ocjeni kao uvjetno dopuštena, u smislu članka 26. stavka 3. točke 3. ZZTN, kao što je to riješeno u točki I. izreke ovoga rješenja.
NN 9/2006 • II. Vijeće je, u točki II. izreke ovog rješenja, utvrdilo mjere i uvjete koje su sudionici koncentracije obvezni ispuniti kako bi se uklonili mogući negativni učinci predmetne koncentracije koji bi mogli uzrokovati značajno sprječavanje, ograničavanje odnosno narušavanje tržišnog natjecanja, te rokove za njihovo ispunjavanje.
NN 9/2006 • Pri tome je Vijeće posebno vodilo računa o činjenici da je svrha koju Agencija želi postići mjerama prvenstveno da se, unatoč vertikalnoj integraciji nastaloj kao posljedica provedbe koncentracije, osigura učinkovito tržišno natjecanje na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom, kako na cjelokupnom teritoriju Republike Hrvatske, tako i na lokalnoj, odnosno županijskoj razini u Republici Hrvatskoj, te na mjerodavnom tržištu trgovine na veliko svježim junećim i svinjskim mesom i mesnim prerađevinama od junećeg i svinjskog mesa na cjelokupnom teritoriju Republike Hrvatske, te da se spriječi dodatno jačanje vladajućeg položaja poduzetnika Konzum d.d. koji je u sastavu koncerna Agrokor, na području Zagrebačke i Varaždinske županije, u kojima poduzetnik Konzum d.d. ima vladajući položaj, u smislu članka 15. stavak 1. točka 2 i stavak 3. ZZTN, a koji dodatno jača provedbom predmetne koncentracije.
NN 9/2006 • Slijedom navedenog, Vijeće je u točki II. stavak 1. podstavak 1. izreke ovog rješenja naložilo poduzetniku AGROKOR d.d. prodati, raskinuti ugovor o zakupu, odnosno prenijeti na drugog poduzetnika ili prenamijeniti maloprodajnu prodavaonicu mješovitom robom na području Zagrebačke županije, koju je provedbom predmetne koncentracije stekao od poduzetnika PIK VRBOVEC d.d.:
NN 9/2006 • Nadalje, Vijeće je prihvatilo razloge poduzetnika AGROKOR d.d. iz njegovog očitovanja na obavijest Agencije o utvrđenim učincima predmetne koncentracije, klasa: gornja, urbroj: 371-02-05-41-103, od 23. studenoga 2005, te je u točki II. stavak 1. podstavak 2. izreke ovog rješenja riješilo da je poduzetnik AGROKOR d.d., umjesto dviju prodavaonica poduzetnika PIK VRBOVEC d.d., obvezan prodati, raskinuti ugovore o zakupu, odnosno prenijeti na drugog poduzetnika ili prenamijeniti slijedeće maloprodajne prodavaonice mješovitom robom na području Zagrebačke županije, koje koristi poduzetnik Konzum d.d.:
NN 9/2006 • Pri tome je bitno da se prodaja izvrši poduzetniku koji ima dovoljno financijskih sredstava i posjeduje odgovarajuće stručno znanje kako bi održao postojeće djelatnosti. Taj poduzetnik ne smije biti značajno kapitalno ili personalno povezan s poduzetnikom AGROKOR d.d. i s njime povezanim poduzetnicima. U svezi s navedenim odlučeno je kao u točki II. stavku 2. izreke ovog rješenja.
NN 9/2006 • Rok za ispunjenje naloga iz točke II. stavak 1. podstavak 1. do 3. izreke ovog rješenja je tri (3) mjeseca, računajući od 7. ožujka 2006. godine, budući je Vijeće usvojilo argument poduzetnika AGROKOR d.d. o tome da se isti Ugovorom sa HFP-om od 7. ožujka 2005. obvezao da neće otuđiti nekretnine u vlasništvu poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. u roku od godine dana od dana stupanja na snagu navedenog Ugovora, odnosno do 7. ožujka 2006. godine.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 30/91, Broj 156/08,
Broj 121/04, Broj 107/08,
Broj 12/97, Broj 50/09
LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE