PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 108/2009 • I. Odbija se prijedlog trgovačkog društva HT-Hrvatske telekomunikacije d.d. za obnovu postupka u sporu s trgovačkim društvom H1 Telekom d.d. u svezi s obračunom i naplatom usluga s dodanom vrijednosti, u kojem je Vijeće Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije donijelo privremeno rješenje klasa: UP/I-344-01/09-01/426, urbroj 376-11-09-02 od 30. ožujka 2009.
NN 108/2009 • III. Ovo rješenje objavit će se u »Narodnim novinama« te na internetskim stranicama Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije.
NN 108/2009 • Privremenim rješenjem Vijeća Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (dalje u tekstu: Vijeće HAKOM-a) klasa: UP/I-344-01/09-01/426, urbroj 376-11-09-02 od 30. ožujka 2009. trgovačkom društvu HT-Hrvatske telekomunikacije d.d. (dalje u tekstu: HT) naloženo je da trgovačkom društvu H1 Telekom d.d. (dalje u tekstu: H1) nastavi pružati usluge obračuna i fakturiranja, uključujući i usluge prisilne naplate ostvarenog telekomunikacijskog prometa pretplatnika T-Coma za pozive prema uslugama s dodanom vrijednosti u mreži H1, te da, u cilju sklapanja novog dodatka ugovoru o međusobnom povezivanju, započne pregovore s H1 oko uvjeta pružanja navedenih usluga, kao i da ne primjenjuje odredbe Posebnih uvjeta pružanja usluga obračuna i naplate za usluge s dodanom vrijednosti. HT-u je naloženo da odmah po primitku privremenog rješenja postupi po istome. Privremeno rješenje ostaje na snazi do donošenja konačnog rješenja, a nakon završetka postupka analize mjerodavnih tržišta i određivanja HT-ovih regulatornih obveza na tržištu započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža.
NN 108/2009 • HT je 7. svibnja 2009. podnio prijedlog za obnovu postupka. U prijedlogu, u bitnome navodi kako je u postupku koji je prethodio donošenju privremenog rješenja učinjena bitna povreda postupka jer mu, kao stranci u postupku, nije dana mogućnost da sudjeluje u postupku niti je o postupku koji je prethodio donošenju privremenog rješenja na bilo koji način imao saznanja. Stoga predlaže da se postupak obnovi, odrede radnje koje treba obnoviti, kao i da se odgodi izvršenje privremenog rješenja, sve do konačnog rješavanja spora kojeg je H1 pokrenuo u svezi obračuna i naplate usluga s dodanom vrijednosti.
NN 108/2009 • Privremeno rješenje doneseno je temeljem odredbe članka 217. ZUP-a. Ova odredba omogućuje upravnom tijelu, dakle, Vijeću HAKOM-a kao nacionalnom regulatoru na tržištu elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, da, »ako je prema okolnostima slučaja neophodno prije okončanja postupka donijeti rješenje kojim se privremeno uređuju sporna pitanja ili odnosi, takvo se rješenje donosi na podlozi podataka koji postoje u času njegova donošenja… « privremeno riješi sporna pitanja u svezi spora operatora.
NN 108/2009 • Prema »Popisu mjerodavnih tržišta i operatora i davatelja telekomunikacijskih usluga koji imaju znatniju tržišnu snagu na tim mjerodavnim tržištima«, klasa: 344-01/07-01/939, urbroj: 376-11-1 od 17. prosinca 2007., HT je proglašen operatorom sa značajnijom tržišnom snagom na tržištu usluga nepokretnih javnih telefonskih mreža na području Republike Hrvatske, točnije: javnih govornih usluga i usluga prijenosa govora, zvuka, podataka, dokumenata, slika i drugog u nepokretnoj telekomunikacijskoj mreži, kao i na tržištu međusobnog povezivanja i tržištu iznajmljenih telekomunikacijskih vodova.
NN 108/2009 • Člankom 128. stavkom 2. ZEK-a određeno je da do završetka postupaka analize tržišta i određivanja, zadržavanja, izmjene ili ukidanja regulatornih obveza operatorima sa značajnom tržišnom snagom u skladu s odredbama ZEK-a, ostaju na snazi i primjenjuju se sve regulatorne obveze koje su određene ili propisane tim operatorima na temelju propisa koji su važili do stupanja na snagu ZEK-a.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 108/2009 • Zadaća i cilj HAKOM-a je, između ostalog, voditi računa o regulatornim obvezama operatora sa znatnijom tržišnom snagom, kao i promicati tržišno natjecanje (sve temeljem članka 56. stavka 13. ZOT-a). Vijeće HAKOM-a je privremenim rješenjem privremeno uredilo odnos između ova dva operatora, upravo zbog prijetnje HT-a da će se automatizmom primijeniti model A, odnosno model B Posebnih uvjeta pružanja usluga obračuna i naplate za usluge s dodanom vrijednosti (dalje u tekstu: Posebni uvjeti), u slučaju da se H1 ne opredijeli za jedan od dva ponuđena modela u roku kojeg je HT zadao. Naime, HT je Posebnim uvjetima koji nisu regulatorna obveza niti ih je Vijeće HAKOM-a reguliralo, u članku 1. stavku 4., propisao uvjete pružanja usluga obračuna i naplate operatorima korisnicima (jedan od njih je i H1), s kojima ima sklopljen ugovor o međusobnom povezivanju na način suprotan od onog kako odredba članka 4.3.1. standardne ponude definira i određuje taj odnos. Takvim postupanjem HT je izmijenio smisao i suštinu odredbe standardne ponude, podredno dio regulatorne obveze.
NN 108/2009 • Radi svega navedenoga, Vijeće HAKOM-a ocijenilo je potrebnim bez odgode donijeti privremeno rješenje kojim će se HT odmah obvezati da H1 nastavi pružati usluge obračuna i naplate uključujući i prisilne naplate, dakle, da ne primjenjuje automatizmom niti jedan od modela Posebnih uvjeta, sve u cilju postizanja dogovora oko uvjeta pružanja spornih usluga.
NN 108/2009 • Nadalje, razlozi koje HT navodi u svom prijedlogu za obnovu postupka nisu prihvatljivi zbog toga što upravni postupak nije okončan već je spor operatora privremeno riješen, te će Vijeće HAKOM-a glavno rješenje donijeti nakon završetka postupka analize mjerodavnih tržišta i određivanja regulatornih obveza HT-u na tržištu započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža. U nastavku postupka HT će imati priliku iznijeti sve svoje razloge i činjenice koje smatra bitnima.
NN 108/2009 • Temeljem članka 12. stavka 1. točke 5. i članka 18. stavka 8. ZEK-a, te članka 256. stavka 3. ZUP-a, Vijeće HAKOM-a odlučilo je kao u točki I. rješenja.
NN 108/2009 • Slijedom navedenog, HT-ov zahtjev za odgodu izvršenja privremenog rješenja do konačnog rješavanja upravnog postupka kojeg je H1 pokrenuo, a u skladu s člankom 18. stavkom 6. ZEK-a, Vijeće HAKOM-a je upravo radi nužnosti privremenog rješavanja problematike upravnog postupka ocijenilo neosnovanim, te je radi zaštite interesa alternativnog operatora H1 odlučilo kao u točki II. rješenja.
NN 108/2009 • Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka rješenja.
NN 108/2009 • Na temelju članka 12. stavka 1. točke 8. i članka 125. st. 5. Zakona o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine« br. 73/08), na zahtjev trgovačkog društva T-Mobile Hrvatska d.o.o., Zagreb, Ulica grada Vukovara 23, Vijeće Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije je na sjednici održanoj 31. kolovoza 2009. g. donijelo
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 16/05, Broj 67/06,
Broj 102/09, Broj 6/07,
Broj 75/01, Broj 17/06
LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE