PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-nadalje-s-obzirom-na-efhk NN 66/2009

• Spomenuto je sadržano i u stajalištu Europske komisije (»Zemaljske usluge: Pravni aspekti – pogled na tržišno natjecanje od strane Europske komisije za tržišno natjecanje«, dr. John Temple Lang) prema kojem zračna luka ne smije koristiti svoj monopolni položaj koji ima na tržištu pružanja zemaljskih usluga na način da isti zloupotrebljava. Na velikim zračnim lukama jedino zadovoljavajuće rješenje je osigurati dovoljnu razinu tržišnog natjecanja, u smislu ponude prihvatljivih usluga po prihvatljivoj cijeni, te da aviokompanije imaju mogućnost izbora zemaljskog operatera. Također, avioprijevoznicima bi trebalo biti dozvoljeno obavljanje self-handlinga ukoliko to žele. Međutim self-handling se ne može smatrati zadovoljavajućim supstitutom tržišnom natjecanju između više konkurenata i ponuđača usluge.


Stranica 2009-06-66-1537 NN 66/2009

• Međutim, u konkretnom slučaju riječ je o tržištu koje još uvijek nije u punoj mjeri liberalizirano, pa odgovorno ponašanje poduzetnika koji djeluje na mjerodavnom tržištu sukladno pravilima tržišnog natjecanja dobiva, u ovom slučaju poseban značaj, jer isti nema konkurenata.


Internet NN 66/2009

• Stoga je Agencija, na temelju svih prikupljenih podataka, te očitovanja poduzetnika Zračna luka Zagreb – Ugostiteljstvo d.o.o., utvrdila da navedeni poduzetnik nije vjerodostojno opravdao rast cijena svojih usluga od oko tristo (300) posto, osobito ne na način da detaljno prikaže strukturu troškova koji su uzrokovali takav porast cijene i objektivne razloge radi kojih je to učinio.


Internet stranice NN 66/2009

• Kao što je već spomenuto, navedeni poduzetnik ima vladajući položaj na mjerodavnom tržištu te se cijene njegovih usluga ne formiraju na tržištu pod utjecajem ponude i potražnje. Stoga taj poduzetnika ima i posebnu odgovornost za svoje ponašanje.


Internet stranice NN 66/2009 • Uzevši u obzir cjelokupno ponašanje navedenih poduzetnika na mjerodavnom tržištu, trenutak povećanja cijena i uvođenje dvije vrste cijena za istu vrstu usluga, te strukturu troškova koji čine pojedinu cijenu usluge te analizirajući makroekonomske pokazatelje u promatranom razdoblju, Agencija je zaključila da navedeni poduzetnici nepravedno iskorištavaju svoj vladajući položaj na mjerodavnom tržištu na kojemu nemaju konkurenciju. Naime, poduzetnik Croatia Airlines d.d. uslugu prijevoza, utovara i istovara hrane (obroka) i pića iz zrakoplova mora koristiti i ne može ju izbjeći. Stoga su poduzetnik Zračna luka Zagreb – Ugostiteljstvo d.o.o. i poduzetnik koji ima izravnu kontrolu nad njime Zračna luka Zagreb d.o.o., njegov neizbježni poslovni partneri. I upravo zato oni ne bi smjeli koristiti njihov vladajući položaj na mjerodavnom tržištu na štetu korisnika svojih usluga jer time krše odredbe članka 16. stavka 1. i stavka 2. točke 1. ZZTN.
Internet stranice NN 66/2009 • U podnesku od 12. lipnja 2008. poduzetnik Zračna luka Zagreb – Ugostiteljstvo d.o.o. navodi da je predložio poduzetniku Croatia Airlines d.d. kao najvećem, najvažnijem i dominantnom kupcu, popust od trideset pet (35) posto. Budući da dobit koju ostvaruje poduzetnik Zračna luka Zagreb Ugostiteljstvo d.o.o. sa povećanim cijenama iznosi četrdeset (40) posto, navedeni poduzetnik se, prema vlastitim navodima, odriče dijela dobiti u korist poduzetnika Croatia Airlines d.d.. Također, navodi da je dobit od pet (5) posto minimum koji zadovoljava poduzetnika Zračna luka Zagreb Ugostiteljstvo d.o.o., kao pružatelja usluga. Upravo navedeno, odnosno ponuda tako visokog popusta samo najvećem kupcu, bez mogućnosti odobravanja bilo kakvog popusta drugim kupcima, potvrđuje prethodno opisani zaključak Agencije da je poduzetnik Zračna luka Zagreb – Ugostiteljstvo d.o.o. donošenjem cjenika koji je u primjeni od 1. rujna 2007. izravno nametnuo nepravedne prodajne, odnosno kupovne cijene za usluge prijevoza, utovara i istovara hrane (obroka) i pića iz zrakoplova. Naime, popusti ukoliko se daju kupcima, trebali bi se isključivo temeljiti na količini obavljenih usluga, odnosno obračunavati na temelju količina koje se utvrđuju objektivno i jednako primjenjuju na sve kupce, jer svaki kupac koji kupuje istu količinu proizvoda ili usluga treba ostvarivati jednaki ili barem približno jednaki popust kod određenog poduzetnika.
Internet stranice NN 66/2009 • 7.3. Primjena nejednakih uvjeta na istovrsne poslove s različitim poduzetnicima
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 66/2009
• Poduzetnik Croatia Airlines d.d. u podnesku od 13. rujna 2007. navodi kako svaki catering handling Croatia Airlines zrakoplova obuhvaća radnje utovara/istovara handling 1 i handling 2 jer se hrana (s izuzetkom sendviča koje sada nabavlja od drugih dobavljača) ukrcava u zgradi Cateringa Zračne luka Zagreb, a piće, duty free i ostala catering oprema iz skladišta poduzetnika Croatia Airlines d.d.

Poslovne stranice NN 66/2009
• Skladište poduzetnika Croatia Airlines d.d. nalazi se u susjednoj zgradi koja je manje od sto (100) metara udaljena od zgrade Cateringa poduzetnika Zračna luka Zagreb – Ugostiteljstvo d.o.o.

Servis NN 66/2009 • Na usmenoj raspravi održanoj 18. studenoga 2008. zastupnik poduzetnika Zračna luka Zagreb – Ugostiteljstvo d.o.o. je izjavio kako je razlika usluga handling 1 i handling 2 isključivo u lokaciji s koje se usluga izvršava, a ne u proizvodima, odnosno u dobavljaču proizvoda.
Glasnik NN 66/2009 • Temeljem prikupljenih podataka, razvidno je kako je poduzetnik Zračna luka Zagreb – Ugostiteljstvo d.o.o. još uvijek jedini poduzetnik koji se bavi pružanjem usluga prijevoza, utovara i istovara hrane (obroka) i pića iz zrakoplova na području Zračne luke Pleso te kao takav ostvaruje vladajući položaj na mjerodavnom tržištu.
Novo NN 66/2009 • Iako iz prikaza troškova u strukturi cijene (tablica 7 i tablica 8) usluga handling 1 i handling 2 proizlazi da su svi troškovi koji sačinjavaju cijenu usluga prijevoza, utovara i istovara hrane (obroka) i pića iz zrakoplova različiti, Agencija je utvrdila da obje navedene usluge obuhvaćaju radnje utovara, istovara i pretovara catering opreme na i sa zrakoplova zračnog prijevoznika. Razlika je samo u skladištu iz/u kojega se vrši prijevoz, utovar i istovar hrane (obroka) i pića iz zrakoplova, a koja su udaljena međusobno manje od sto (100) metara. Stoga je nedvojbeno utvrđeno da postoji istovrsnost navedenih usluga.
Poslovi NN 66/2009 • Budući da odsustvo opravdanja razlike u troškovima ukazuje da je riječ o istovrsnim poslovima, Agencija je zaključila da su razlike u cijeni između usluga handling 1 i handling 2 primjenom isključivog kriterija lokacije skladišta, po svojoj prirodi diskriminirajuće, u smislu članka 16. stavka 2. točke 3. ZZTN.
Poticaji NN 66/2009 • 7.4. Cijene obroka koje isporučuje Zračna luka Zagreb – Ugostiteljstvo d.o.o.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 87/01, Broj 71/07, Broj 98/01, Broj 53/05, Broj 65/08, Broj 186/04


LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE Pregled