PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 132/2005 • U kolonama 3., 5. i 7. tablice 9., te iz slike 12. vidljiv je različit iznos naknada za pojedine razine potrošnje pod pretpostavkom da 95 postotnim iznosom naknade od iznosa naknade potrošači pokrivaju fiksne troškove sustava. U tom slučaju vidljive su izuzetne razlike u pokrivanju tih troškova za različite razine potrošnje.
NN 132/2005 • Slika 13. Grafički prikaz odnosa količine potrošnje i cijene vode temeljem cjenika poduzetnika Ponikve d.o.o.
NN 132/2005 • Izvor: Službene novine Primorsko-goranske županije br. 8/04, web stranice Službenih novina Primorsko-goranske županije [http://www.sn.pgz.hr]; Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja
NN 132/2005 • 11. Negativni učinci podjele potrošača s obzirom na različitu razinu potrošnje tijekom pojedinih mjeseci u godini
NN 132/2005 • Na taj je način vidljivo da povećanje broja potrošača u nazivniku formule smanjuje prosječne troškove. Jednako tako povećana potrošnja, a time i proizvodnja promatrana na godišnjoj razini dovodi do smanjivanja marginalnih troškova proizvodnje. A kako je već prije navedeno, idealni sustav određivanja naknada za uslugu opskrbe vodom bio bi onaj koji kombinira fiksnu naknadu i naknadu baziranu na volumetrijskoj bazi, a koja bi trebala odražavati marginalne troškove opskrbe.
NN 132/2005 • Nadalje, sustav opskrbe vodom karakterizira načelo solidarnosti. Ono se očituje prije svega usvega u principu prosječnih troškova i solidarnom podmirivanju tih troškova. Inače bi nastao čitaitanja i problema u izračunu stvarnih troškova opskrbe. Na taj način potrošač koji se nalazi primjerice pet kilometara od izvorišta i koji stvarno »troši« pet kilometara vodovodne infrastrukture, mogao bi zahtijevati pokrivanje i obračun manjeg iznosa fiksnih troškova u skladu sa stvarnim troškovima koji nastaju prema njemu kao potrošaču. U tom smislu treba objasniti i načelo solidarnosti vezano uz namjenski porast cijene u ljetnim mjesecima u razdoblju od 1. lipnja do 30. rujna u iznosu od 1,50 kuna po m3. S obzirom na karakter potrošnje može se zaključiti da se u relativnom i apsolutnom iznosu od ukupnog iznosa prikupljenih sredstava iz ove osnove veći iznos sredstava prihoduje od »povremenih« potrošača. S druge strane, tako prikupljena sredstva koriste se za investicije na vodoopskrbnom sustavu otoka Krka, a prema Koncepciji razvoja vodoopskrbe na otoku Krku od 2001. do 2008. (objavljene na web stranicama poduzetnika Ponikve d.o.o.; http://www.ponikve.hr). Među ostalim investicijama u tom dokumentu navodi se na str. 13. i dovođenje vode u one dijelove otoka koji danas nemaju vodu. U tom dijelu spominje se područje Dobrinjštine koje je u centralnom dijelu otoka i koji nema izražen turistički karakter te u kojem u najvećem dijelu ili gotovo isključivo prebivaju »stalni« potrošači. U dijelu tih investicija ulaze i sredstva prikupljena na gore spomenut način. Na taj način se tvrdnja poduzetnika Ponikve d.o.o. o tome da bi bez ovakvog tarifnog sustava »povremeni potrošači bili privilegirani, a stalni dovedeni u neravnopravan (lošiji) položaj« mogla smisleno promijeniti da »povremeni« potrošači financiraju nešto gdje ne participiraju. Ali naravno da se tvrdnja neće iskazati jer upravo načelo solidarnosti u sustavu opskrbe vodom nalaže da svi potrošači solidarno participiraju u razvoju i održavanju sustavom te da ne treba pojedini potrošače ili kategorije potrošača stavljati u neravnopravan položaj.
NN 132/2005 • Činjenica da pojedini potrošači stalno prebivaju na otoku je pitanje koje se sustavno rješava, a ne putem cjenika. Zakon o otocima je jedno vrijeme prepoznavao ovu kategoriju potrošača i osiguravao određena sredstva iz državnog proračuna temeljem transfera za pokrivanje punog iznosa cijene vode komunalnim društvima. Međutim, cijena vode određena od strane komunalnog društva za sve potrošače mora biti jednaka. Pitanje uvažavanja specifičnih uvjeta života na određenim područjima rješava se putem transfera. I to je jedini prihvatljiv način koji ne diskriminira različite skupine potrošača.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 132/2005 • 12. Komparativni prikaz tarifnih sustava koji primjenjuju poduzetnici u djelatnosti opskrbe vodom na određenim otocima u Republici Hrvatskoj
NN 132/2005 • Agencija je pri izradi ekonomske analize analizirala i tarifne sustave koje primjenjuju poduzetnici u djelatnosti opskrbe vodom na određenim otocima u Republici Hrvatskoj, i to:
NN 132/2005 • Vodovod i čistoća Cres Mali Lošinj d.o.o., Cres, otok Cres i Mali Lošinj,
NN 132/2005 • Struktura potrošnje pitke vode za četiri odabrana poduzetnika pokazuje slični sezonski karakter, gdje potrošnja izrazito raste tijekom ljetnih mjeseci, odnosno u mjesecu lipnju, srpnju, kolovozu i rujnu tijekom kalendarske godine. Izrazito naglašeni sezonski karakter potrošnje i činjenica da svi spomenuti poduzetnici djelatnost opskrbe vodom te odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda obavljaju na otocima, daje kvalitetan i reprezentativni uzorak na temelju kojega se mogu donijeti određeni zaključci o tarifnim sustavima koji se primjenjuju.
NN 132/2005 • U nastavku se prikazuju cjenici navedenih odabranih poduzetnika. Cjenici prikazuju cijene vode bez uključenih naknada i PDV-a
NN 132/2005 • Struktura potrošnje vode na otocima Cresu i Malom Lošinju pokazuje izraziti sezonski karakter pri čemu potrošnja vode raste tijekom lipnja, srpnja, kolovoza i rujna što je prikazano na slici 14.
NN 132/2005 • Slika 14. Grafički prikaz potrošnje vode na otoku Cresu i Malom Lošinju putem vodovodne mreže poduzetnika Vodovod i čistoća Cres i Mali Lošinj d.o.o. u razdoblju 2002., 2003. i 2004. godine
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 152/08, Broj 22/93,
Broj 28/09, Broj 24/95,
Broj 1/08, Broj 103/06
LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA