PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-navedenom-odlukom-vlade-rh-erex NN 52/2009

• Iako je navedenom Odlukom Vlade RH određeno obavljanje usluge domaćeg linijskog zračnog prometa za razdoblje od 2007. do 2011., prema mišljenju Ministarstva financija nesporno je da je potreba obavljanja ove usluge postojala i ranije, odnosno da se, sagledavanjem tržišta i prisutnih poduzetnika u zračnom prometu koji nisu mogli pružiti navedene usluge u okviru domaćeg zračnog prometa, državne potpore koje je ovaj poduzetnik primio u 2005. i 2006. godini mogu, također, smatrati opravdanim kao kompenzacija za ostvarene veće rashode u odnosu na prihode prilikom održavanja domaćih zračnih linija.


Stranica 2009-04-52-1212 NN 52/2009

• Uvidom u dostavljenu dokumentaciju poduzetnika Croatia Airlines d.d. utvrđeno je da poduzetnik na svim navedenim linijama u godinama 2005. i 2006., ostvario gubitke, što je i prikazano u Tabelama 1. i 2.


Internet NN 52/2009

• U Tabelama 1. i 2. prikazani su izračuni financijskih rezultata (gubitaka) bez uključene subvencije za svaku domaću zračnu liniju u 2005. i 2006. Iz dostavljene dokumentacije razvidno je da bi poduzetnik na većini linija ostvario gubitke i u slučaju stopostotne popunjenosti zrakoplova. U nekim slučajevima, a to se ponajprije odnosi na zrakoplov tipa A-320, koji ima najveći broj putničkih sjedala, poduzetnik bi mogao ostvariti dobit samo u slučaju stopostotne popunjenosti zrakoplova. Međutim, stvarna je popunjenost zrakoplova A-320 na domaćim linijama znatno manja (npr. u slučaju linije Zagreb – Pula – Zagreb popunjenost zrakoplova u 2005. iznosila je samo 9,4 posto).


Internet stranice NN 52/2009

• Tabela 1. FINANCIJSKI REZULTAT PO POJEDINIM DOMAĆIM ZRAČNIM LINIJAMA U 2005. ZA KOJE SU DODIJELJENE SUBVENCIJE


Internet stranice NN 52/2009 • Tabela 2. FINANCIJSKI REZULTAT PO POJEDINIM DOMAĆIM ZRAČNIM LINIJAMA U 2006. ZA KOJE SU DODIJELJENE SUBVENCIJE
Internet stranice NN 52/2009 • Ukupni gubitak na navedenim linijama u 2006. iznosio je 11.155.997,00 eura, odnosno 81.689.789,00 kuna prema prosječnom godišnjem tečaju za euro u 2006. Gubitak u 2006. neznatno je manji od onog iz 2005., ali je potrebno napomenuti da je u 2006. poduzetnik ostvario manji broj letova na navedenim linijama uz bitno niže prosječne tarife odnosno cijene sjedala, što je uz povećane troškove terminalne kontrole leta i uzrokovalo gubitak gotovo jednak onom iz 2005.
Internet stranice NN 52/2009 • Prema navodima Ministarstva, priključni letovi su oni letovi koji se postavljaju kao komercijalni letovi, a u svrhu dolaska zrakoplova na odredište iz kojeg polazi osnovni komercijalni let. Pozicijski letovi su letovi koji nisu komercijalni, a postavljaju se u svrhu dolaska zrakoplova na odredište radi obavljanja osnovnog komercijalnog leta. Ove letove Agencija je uzela u obzir prilikom izračuna ostvarenog gubitka na domaćim zračnim linijama.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 52/2009
• Prema navodima poduzetnika, profitabilnost održavanja domaćih linija uglavnom je negativna i to ne samo u Republici Hrvatskoj. Tijekom 2004., svi europski avioprijevoznici koji operiraju u domaćem prometu, osim prijevoznika Spanaira, Iberie, Finnaira i Turkisha, poslovali su negativno.

Poslovne stranice NN 52/2009
• Iz prethodnih tabela evidentno je da ostvareni prihodi nastali obavljanjem domaćeg redovnog zračnog prometa u Republici Hrvatskoj ne omogućavaju pokrivanje svih troškova, jer se zbog niskog životnog standarda i nedovoljne kupovne moći stanovništva ne može očekivati da bi se održavanjem zračne prometne povezanosti gradova i regija unutar Republike Hrvatske moglo ostvarivati po tržišnim uvjetima poslovanja, odnosno troškovnom principu. Uz navedeno, do povećanih troškova održavanja domaćih zračnih linija dolazi i zbog pojačane konkurencije cestovnog i željezničkog prometa.

Servis NN 52/2009 • Prema navodima poduzetnika, za godine 2005. i 2006. bila je neupitna opravdanost dodjele financijskih sredstava u smislu nadoknade gubitka u poslovanju u domaćem redovnom zračnom prometu. Međutim, i nakon dodijeljene subvencije to je bilo nedostatno za pokriće ostvarenih rashoda i to u 2005. za iznos od 42.489.014,00 kuna, a u 2006. za iznos od 25.689.789,00 kuna.
Glasnik NN 52/2009 • Prilikom utvrđivanja predstavljaju li sredstva za pokriće troškova poslovanja poduzetnika Croatia Airlines d.d. državnu potporu, Vijeće je razmotrilo jesu li ispunjeni svi uvjeti iz članka 3. stavka 1. ZDP-a, odnosno je li riječ o transferu državnih sredstva, predstavljaju li sredstva potporu koja korisniku potpore donose ekonomsku prednost koju isti ne bi ostvario kroz svoje redovno i normalno poslovanje; dodjeljuju li se predložena sredstva korisniku na selektivnoj osnovi; postoji li dodjelom predloženih sredstva mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja, davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske koje proizlaze iz SSP-a.
Novo NN 52/2009 • Člankom 14. ZDP-a propisano je kako se sve državne potpore dodijeljene bez odobrenja Agencije smatraju nezakonitima, odnosno da Agencija u iznimnim i posebno opravdanim slučajevima može donijeti naknadno odobrenje ako utvrdi da je predmetna državna potpora sukladna propisima o državnim potporama.
Poslovi NN 52/2009 • Pri tom se Vijeće vodilo rješenjem Agencije od 6. rujna 2007., u predmetu klasa: UP/I 430-01/2006-04/44, urbroj: 580-03-07-54-14, u kojem je obveza održavanja domaćeg linijskog zračnog prometa poduzetnika Croatia Airlines d.d., u razdoblju od 2007. do 2011., ocijenjena kao sukladna državna potpora u obliku naknade za obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa. Osim navedenog, Vijeće se vodilo i odredbama sadržanim u Odluci Komisije, kojim su razrađeni kriteriji potrebni za ocjenu sukladnosti državne potpore za uslugu od općeg gospodarskog interesa, a koja čini sastavni dio Odluke za potpore za javne usluge.
Poticaji NN 52/2009 • Sukladno Odluci Komisije, određenom se poduzetniku povjerava obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa temeljem jednog ili više službenih akata čiji oblik može utvrditi država. Uvjet je da akt sadrži narav javne usluge i trajanje obveze pružanja javne usluge; označenog poduzetnika i područje na koje se odnosi; narav bilo kakvog isključivog ili posebnog prava dodijeljenog poduzetniku; parametre za obračun, nadzor i kontrolu naknade, te dogovore u svezi s izbjegavanjem ili povratom prekomjerne naknade.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 37/01, Broj 66/96, Broj 100/09, Broj 16/06, Broj 39/09, Broj 28/09


LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE Pregled