PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-ovi-proizvodi-ne-proizvode-nasg NN 138/2005

• Uzimajući u obzir sve gore navedeno, proizvodna dimenzija mjerodavnog tržišta usko je definirana kao prodaja mehaničkih blokada mjenjača za vozila.


Stranica 2005-11-138-2605 NN 138/2005

• Prema saznanjima Agencije postojeće mehaničke blokade mjenjača na području Republike Hrvatske za motorna vozila su:


Internet NN 138/2005

• Napominjemo da je mehanička blokada mjenjača zaštitnog znaka Auto-block, koju proizvodi poljski poduzetnik Dipol, bila prisutna na mjerodavnom tržištu tijekom 2004. godine, ali je ista izuzeta iz ove ekonomske analize. Ovo iz razloga jer je poduzetnik A. J. d.o.o.*, koji je istu uvozio i distribuirao na području Republike Hrvatske, u svojem očitovanju od 6. lipnja 2005., klasa: UP/I-030-02/2004-01/38, urbroj: 378-02-05-10-60, u bitnome istaknuo da je prodaja ovog proizvoda počela u 2004. godini, ali da je od nje u istoj godini odustao jer se nije mogao probiti na mjerodavno tržište, odnosno da je prodaja mehaničkih blokada zaštitnog znaka Auto-block bila u 2004. neznatna (manje od jedan posto od ukupne količine prodaje mjerodavnog proizvoda na području Republike Hrvatske). Budući da je 2003. godina relevantna za utvrđivanje stanja na mjerodavnom tržištu, spomenuti poduzetnik nije činio uzorak promatranja mjerodavnog tržišta, jer, kao što je rečeno, isti tijekom 2003. nije bio ni prisutan na istome. Pored navedenog taj poduzetnik izričito se očitovao da odustaje od daljnje distribucije rečenog proizvoda, i to iz razloga njegovog marginalnog udjela na tržištu i činjenice da nema dovoljno sredstava za neophodne marketinške troškove u svrhu ostvarivanja značajnije prisutnosti na ovom tržištu.


Internet stranice NN 138/2005

• Međutim, očitovanje ovog poduzetnika relevantan je podatak za analizu položaja konkurenata na tržištu kao i za postojanje mogućih zapreka pristupa na mjerodavno tržište, a koji su bitni kao relevantni čimbenici u ocjeni predmetnog sporazuma.


Internet stranice NN 138/2005
• Međutim, Agencija nije potvrdila postojanje ovih proizvoda na tržištu prodaje mehaničkih blokada mjenjača za vozila na području Republike Hrvatske, kao ni eventualnih poduzetnika koji bi ih zastupali. Navedeno ukazuje da su, ako uopće i postoje, njihovi tržišni udjeli na mjerodavnom tržištu marginalni. Stoga niti oni nisu uzeti u obzir kod izrade ekonomske analize u ovom predmetu. U predmetnoj ekonomskoj analizi naglasak je stavljen na određivanje strukture mjerodavnog tržišta. S obzirom na specifičnosti predmeta i činjenicu da se ocjenjuje sporazum, analiza je provedena na način da se prikaže položaj dobavljača na mjerodavnom tržištu, položaj konkurenata na mjerodavnom tržištu te položaj kupaca na mjerodavnom tržištu. Nadalje, analizirani su trendovi na mjerodavnom tržištu kako s obzirom na dobavljača mjerodavnog proizvoda, tako i s obzirom na kupca mjerodavnog proizvoda. Za analizu istog uzeto je vremensko razdoblje 2003. i 2004. godine, kao i razdoblje od siječnja do lipnja 2005. godine, a iz razloga što je ovo signifikantno razdoblje za promatranje možebitnih pozitivnih i/ili negativnih učinaka na tržišno natjecanje na mjerodavnom tržištu.

Internet stranice NN 138/2005
• Tržišni udjel se, sukladno članku 13. Uredbe o načinu utvrđivanja mjerodavnog tržišta (»Narodne novine«, broj 51/04), za svakog od poduzetnika koji djeluje na mjerodavnom tržištu izračunava na temelju njihovih tržišnih udjela u prodaji mjerodavnog proizvoda na mjerodavnom tržištu u određenom razdoblju, a koje se utvrđuje, u pravilu, godišnje, a po potrebi se može utvrditi i duže ili kraće razdoblje.

Internet stranice NN 138/2005 • U konkretnom slučaju za poduzetnike Kolnoa d.o.o. i Magnat d.o.o., kao poduzetnike koji djeluju na mjerodavnom tržištu, tržišni udjel je izračunat na temelju prodaje mjerodavnog proizvoda, odnosno mehaničke blokade mjenjača vozila, ostvarene tijekom 2003. godine. Ovo iz razloga jer je upravo odredbom članka 13. stavka 3. Uredbe o načinu utvrđivanja mjerodavnog tržišta, propisano da se mjerodavno razdoblje, u pravilu, određuje godišnje, ali da se isto može utvrditi i kao duže ili kraće razdoblje. Osim toga, Ugovor o poslovnoj suradnji između poduzetnika P. Z. Auto d.o.o. i Kolnoe d.o.o. zaključen je 1. prosinca 2003., dakle na kraju godine, te je i to bio jedan od razloga da se kao mjerodavno obračunsko razdoblje uzme upravo 2003. godina.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 138/2005 • Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, Sektor za zaštitu tržišnog natjecanja.
Poslovne stranice NN 138/2005 • Izvor: Podnesak poduzetnika Kolnoa d.o.o., od 28. listopada 2004.(Urbroj: 15-02-04-25-10) i poduzetnika Magnat d.o.o., od 3. studenoga 2004. (Urbroj: 15-02-04-25-11), oba klasa: UP/I-030-02/2004-01/38.
Pregledi NN 138/2005 • Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, Sektor za zaštitu tržišnog natjecanja.
Glasnik NN 138/2005 • Iz ovih podataka proizlazi da se poduzetnik Kolnoa d.o.o. nalazi u vladajućem položaju, u smislu članka 15. ZZTN-a. Prema rečenoj odredbi poduzetnik je u vladajućem položaju ako se zbog svoje tržišne snage može ponašati na mjerodavnom tržištu u značajnoj mjeri neovisno od svojih stvarnih ili mogućih konkurenata, potrošača, kupaca ili dobavljača, i to naročito ako nema konkurenata na mjerodavnom tržištu, i/ili ima stvarnu tržišnu snagu na mjerodavnom tržištu u odnosu na stvarne ili moguće konkurente. Presumira se da je u vladajućem položaju poduzetnik koji ima više od 40 posto udjela na mjerodavnom tržištu, u smislu članka 15. stavka 3. ZZTN-a. Kako mu je jedini konkurent na tom tržištu upravo poduzetnik Magnat d.o.o., a koji je ostvario tržišni udjel od svega 10-20 posto, iz ovoga očigledno proizlazi da se poduzetnik Kolnoa d.o.o. zbog svojeg visoko vladajućeg položaja (80-90 posto tržišnog udjela) može u potpunosti neovisno ponašati od sadašnjih i budućih konkurenata.
Novo NN 138/2005 • Analiza mjerodavnog tržišta provedena je i s obzirom na ukupno ostvarenu prodaju (vrijednosno i količinski) proizvoda od strane poduzetnika Kolnoa d.o.o. i Magnat d.o.o. u 2003. godini. Isto tako, analiza je provedena s obzirom na broj prodanih proizvoda prema poduzetniku P.Z. Auto d.o.o. kao i ovlaštenim distributerima i serviserima P.Z. Auto d.o.o. u 2003. godini, a što je u skladu s odredbom članka 13. stavka 2. Uredbe o načinu utvrđivanja mjerodavnog tržišta. Naime, predmetnom odredbom propisano je da se tržišni udjel poduzetnika na mjerodavnom tržištu izračunava na temelju vrijednosti prodaje (izražene u kunama) ili na temelju količine prodaje (izražene u broju komada ili drugim mjernim jedinicama).
Poslovi NN 138/2005 • Tablica 3.: STRUKTURA PRODAJE MEHANIČKIH BLOKADA MJENJAČA ZA VOZILA PODUZETNIKA KOLNOA d.o.o. U 2003. GODINI PREMA KUPCIMA MJERODAVNOG PROIZVODA
Poticaji NN 138/2005 • Izvor: Podnesak poduzetnika Kolnoa d.o.o. od 28. listopada 2004. (Klasa: UP/I 030-02/04-01/38, Urbroj: 15-02-04-25-10).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 28/94, Broj 93/94, Broj 90/04, Broj 72/07, Broj 136/03, Broj 2/02


LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA Pregled