PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-po-saslusanju-svjedoka-opunomocenici-wpkn NN 52/2006

• IX. Razmatrajući ovaj predmet, Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja je na 59. sjednici, održanoj 12. travnja 2006., sukladno odredbi članka 34. i članka 35. stavka 1. točka 2. ZZTN, a u svezi s člankom 66. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«, broj 122/03), donijelo odluku kojom je utvrđeno da je poduzetnik TD Rovinj d.d., pravni prednik društva TDR d.o.o., društva-člana Adris grupe d.d., u razdoblju od 15. siječnja 1999. do 16. travnja 1999. sprječavao pristup tržištu proizvodnje i prodaje duhanskih proizvoda na području Republike Hrvatske poduzetniku British American Tobacco Investments, povezanom društvu British American Tobacco P.l.c., sa sjedištem u Londonu, Globe House, 4 Temple Place, Ujedinjeno Kraljevstvo, te je time narušio slobodno tržišno natjecanje zlouporabom monopolističkog položaja na tom tržištu, u smislu članka 6. točka 2. i članaka 13., 14. i članka 20. točka 7. ZZTN.


Stranica 2006-05-52-1259 NN 52/2006

• Ovakvo monopolističko djelovanje, koje po svojim obilježjima i tek mogućim posljedicama, može dovesti do ograničavanja tržišnog natjecanja, povlačenja, odustanka ili isključenja takmaca, zabranjeno je per se, neovisno o tome jesu li potvrđeni ili dokazani stvarni učinci ograničenja. Rečeno je i u skladu s pravnim shvaćanjem Upravnog suda Republike Hrvatske, koji je u obrazloženju svoje presude, poslovni broj: US-624/2000-8, od 30. siječnja 2002., naznačio da prihvaća tumačenje Agencije da biće djela zabranjenog monopolističkog djelovanja u smislu odredaba članka 6. točka 2., u svezi s člankom 13. i 20. ZZTN, ne predviđa postojanje mogućeg učinka, posljedice ili cilja ograničavanja slobodnog tržišnog natjecanja. Prema mišljenju rečenog suda, ZZTN je i donesen jer se poduzetnička sloboda i vlasnička prava mogu ograničiti zakonom, a da bi se onemogućilo da poduzetnici ostvaruju svoja vlasnička prava na način da sprječavaju slobodno tržišno natjecanje zlouporabom monopolističkog položaja na tržištu, te je u tom cilju i dano široko ovlaštenje Agenciji da naloži takve mjere koje odgovaraju okolnostima konkretnog slučaja kako bi se efikasno spriječila zlouporaba monopolističkog ili vladajućeg položaja na tržištu. U protivnom, odnosno ukoliko bi djelovanje Agencije bilo moguće tek po nastupu određene posljedice, po shvaćanju Upravnog suda Republike Hrvatske, njena uloga u provedbi ZZTN ne bi bila svrhovita.


Internet NN 52/2006

• Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja svoje odluke temelji na činjenicama i dokazima prikupljenim tijekom ovog postupka, te se obrazlaže kako slijedi:


Internet stranice NN 52/2006

• 1. Postupci i djelovanja, kao i ukupno ponašanje TD Rovinj, izravna ili poduzeta putem povezanih društava, odnosno poduzetnika u kojima TD Rovinj ima prevladavajući utjecaj, vremenski se podudaraju sa stjecanjem mogućnosti da taj poduzetnik sazna za namjere BAT Investmentsa da se, kroz koncentraciju s TD Zadar, pojavi kao novi takmac na tržištu proizvodnje i prodaje cigareta. Naime, ti se postupci, djelovanja i ponašanja, vremenski poklapaju s radnjama koje je BAT Investments poduzimao od siječnja do travnja 1999., u cilju pristupanja mjerodavnom tržištu proizvodnje i prodaje duhanskih proizvoda (cigareta) u Republici Hrvatskoj.


Internet stranice NN 52/2006
• Nadalje, vremenski slijed i način ukupnog ponašanja, djelovanja i postupaka TD Rovinj, ukazuju na postojanje razrađenog plana za sprječavanje pristupa tržištu novom tržišnom takmacu, odnosno poduzetniku BAT Investments.

Internet stranice NN 52/2006
• Postupci, djelovanja, kao i ukupno ponašanje TD Rovinj, osobito u razdoblju od siječnja do travnja 1999. godine, kao što je već rečeno, mogu se podijeliti na:

Internet stranice NN 52/2006 • b) Neizravna djelovanja, tj. djelovanja poduzeta putem povezanih društava, odnosno poduzetnika u kojima TD Rovinj ima prevladavajući utjecaj.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 52/2006 • aa) Poduzetnik TD Rovinj je, još 15. siječnja 1999., započeo s otkupom dionica, odnosno sa stjecanjem udjela u TD Zadar, i to upravo u trenutku kad javnost sazanaje da je BAT Investments, kao izravni tržišni tamac TD Rovinj, stekao 18,69 posto udjela u TD Zadar.
Poslovne stranice NN 52/2006 • Cilj je TD Rovinj da u TD Zadar dosegne udjel od 25 posto budući da bi mu takav udjel omogućavao sprječavanje donošenja strateških odluka TD Zadar, prvenstveno odluke o povećanju temeljnog kapitala.
Pregledi NN 52/2006 • TD Rovinj je konačno, do održavanja izvanredne skupštine TD Zadar, stekao u temeljnom kapitalu TD Zadar udjel od 23,32 posto.
Glasnik NN 52/2006 • TD Rovinj takvo svoje postupanje u početku (27. siječnja 1999.) opravdava time, da su pismeni pozivi dioničarima TD Zadar u stvari ispitivanje interesa za prodaju dionica, obećajući da će Agenciju obavijestiti o konkretnim namjerama TD Rovinj glede TD Zadar.
Novo NN 52/2006 • TD Rovinj istovremeno stvarno stječe udjele u TD Zadar, da bi, tek 5. ožujka 1999. (dopis, doduše, nosi nadnevak 24. veljače 1999.), službeno obavijestio Agenciju da je TD Rovinj već stekla udjel u TD Zadar od 10,55 posto, koji još nije upisan u Knjigu dionica.
Poslovi NN 52/2006 • Razlog za izbjegavanje obveze pravovremene prijave namjere stjecanja udjela u drugim poduzetnicima u Hrvatskoj (najkasnije 30 dana prije namjeravanog stjecanja), koja je proizašla iz mjera praćenja utvrđenih rješenjem Agencije, od 6. listopada 1998., je očigledno u tome što je Savjet za zaštitu tržišnog natjecanja, tadašnje savjetodavno stručno tijelo pri Agenciji, u smislu članka 30. stavka 1. i stavka 2. točka 3. ZZTN, imao ovlast pratiti provedbu koncentracije i ocijeniti svako takvo stjecanje sa stajališta njegovog utjecaja na ograničavanje ili sprječavanje slobodnog tržišnog natjecanja, te da, u skladu sa stavkom 3. istog članka ZZTN, predložiti ravnateljici Agencije poduzimanje mjera za zaštitu tržišnog natjecanja.
Poticaji NN 52/2006 • TD Rovinj je, naime, procijenio da postoji realna mogućnost da Agencija unaprijed, tj. prije samog stjecanja, zabrani stjecanje udjela u temeljnom kapitalu TD Zadar.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 63/08, Broj 97/07, Broj 84/07, Broj 89/08, Broj 112/07, Broj 24/90


LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE Pregled