PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 116/2006 • Člankom 4. stavak 1. ZDP-a propisana je opća zabrana davanja državnih potpora koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a, kao i izuzeća od opće zabrane.
NN 116/2006 • Da bi postojala mogućnost primjene izuzeća iz članka 4. stavak 3. točka d) ZDP-a, Prijedlog mora biti sukladan s odredbama iz članka 16. Uredbe koje se odnose na sanaciju i restrukturiranje, s obzirom na činjenicu da je utvrđeno kako provedene analize nedvojbeno ukazuju na to da se poduzetnik Solana Ston d.d. smatra poduzetnikom u teškoćama u smislu članka 16. stavak 2. Uredbe.
NN 116/2006 • Vijeće je ocijenilo da u konkretnom slučaju mjere predviđene u Programu restrukturiranja ne zadovoljavaju uvjete potrebne za osiguranje dugoročnog opstanka poduzetnika na tržištu nakon provedenog razdoblja restrukturiranja.
NN 116/2006 • Prije svega, program restrukturiranja nije napravljen na realnim pretpostavkama. U Tablici 6. prikazan je financijski plan poslovanja poduzetnika za razdoblje od 2006. – 2010. Plan je baziran na vrlo opitmističnim veličinama, tj. pod pretpostavkom da će DAB otpisati dug poduzetnika u iznosu od 23.092.078,98 kuna, te da će biti realiziran kredit od strane HBOR-a.
NN 116/2006 • Za valjanost plana restrukturiranja potrebno je izvršiti i detaljnu analizu tržišta na kojem poduzetnik planira biti aktivan. Poduzetnik Solana Ston d.d. u svojem Programu restrukturiranja navodi kako svojim proizvodima nije konkurentan na tržištu, obrazlažući takvo stanje zastarjelom tehnologijom, te trgovačkom mrežom poduzetnika Agrokor d.d. iz Zagreba koji u svojim trgovinama prodaje isključivo konkurentsku sol. Pritom poduzetnik nije osmislio na koji način će plasirati svoje proizvode, niti je dokazao na čemu temelji svoj izvozni potencijal. Ukoliko ima već dogovorene poslove za izvoz soli trebao je priložiti ugovore ili pisma namjere potencijalnih kupaca.
NN 116/2006 • Programom restrukturiranja predviđeno je vrlo kratko vrijeme za razdoblje restrukturiranja, te je, unatoč ostvarenim gubicima u posljednjih par godina, poduzetnik već u 2006. planirao dobit od *** kuna. Planiranu dobit, na temelju sadašnjeg stanja u poduzetniku, nije realno očekivati, te se zbog toga postavlja pitanje o realnosti plana za ostale godine.
NN 116/2006 • Nadalje, u postupku je utvrđena personalna povezanost poduzetnika Solana Ston d.d. i ***. Kako poduzetnik *** uredno ne podmiruje svoje obveze s naslova ***, poduzetnik Solana Ston d.d. dodatno se našao u teškoćama podmirivanja svojih tekućih poslovnih obveza. U drugačijim okolnostima, da se u konkretnom slučaju ne radi o personalno povezanim poduzeticima, svaki poduzetnik raskinuo bi takav nepovoljan ugovor i tražio novu ugovornu stranu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 116/2006 • Iz pismenog očitovanja DAB-a od 24. veljače 2006. proizlazi kako je kredit Dubrovačke banke iz 1997. korišten, umjesto za sanaciju bazena, uglavnom za sanaciju restorana, što je bila poslovna odluka vlasnika Solane Ston d.d., pa se i to može smatrati jednim od razloga tehnološke zastarjelosti sredstava i opreme. Obnavljajući restoran Koruna, poduzetnik Solana Ston d.d. uložio je veći dio kreditnih sredstava u objekt koji služi za ugostiteljsku djelatnost, što svakako nije primarna poduzetnikova djelatnost.
NN 116/2006 • S obzirom da nisu navedeni stvarni troškovi restrukturiranja (predviđen je samo otpis potraživanja od strane DAB-a), nije moguće u konkretnom slučaju sagledati koliko bi stvarno trebala iznositi minimalna državna potpora potrebna da poduzetnik nakon proteka razdoblja restrukturiranja može samostalno opstati na tržištu.
NN 116/2006 • Međutim, sigurno je da je iznos koji DAB namjerava otpisati poduzetniku, a riječ je o 23.092.078,98 kuna, te iznos kredita koji bi poduzetnik Solana Ston d.d. eventualno dobio od *** (koji zbog kamatne stope od 4 odnosno 2 posto također predstavlja državnu potporu) značajno prelaze minimalne troškove restrukturiranja.
NN 116/2006 • Agencija je sagledala i mogućnost dodjele regionalnih državnih potpora čiji je osnovni cilj doprinos regionalnom razvoju. No, pravila o dodjeli regionalnih državnih potpora, ukoliko se poduzetnik nalazi u teškoćama, ne mogu se automatski primijeniti bez sagledavanja činjenice da će takva državna potpora osigurati dugoročnu stabilnost poduzetnika na tržištu. Zbog toga se kriteriji koji se primjenjuju u slučaju restrukturiranja jednako primjenjuju i prilikom sagledavanja mogućnosti dodjele regionalnih potpora.
NN 116/2006 • Stoga bi DAB u konkretnom slučaju trebao postupati sukladno načelu savjesnog vjerovnika, što znači da bi se prvenstveno trebao, u što većem iznosu, naplatiti iz postojećih instrumenata osiguranja, tj. založnom pravu na obiteljskoj kući Pejić i Vili Miciki, a preostali dug trebao bi reprogramirati uz tržišnu stopu i u razumnom roku.
NN 116/2006 • Sukladno odredbi članka 18. ZDP u svezi s člankom 13. stavkom 2. ZDP, rješenja Agencije kojima se odbija davanje odobrenja državnoj potpori, objavljuju se u »Narodnim novinama«.
NN 116/2006 • Ovo rješenje je konačno u upravnom postupku. Protiv ovog rješenja žalba nije dopuštena, ali nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovog rješenja.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 38/05, Broj 129/06,
Broj 136/03, Broj 166/04,
Broj 61/92, Broj 39/93
LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE