PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 143/2009 • Sukladno članku 4. ZoPPPM-a, poreznu osnovicu čini neto primitak plaće, mirovine ili drugih primitaka, odnosno neto primitak kojeg je pojedinac stvarno ostvario.
NN 143/2009 • Prema članku 90. Zakona o radu, plaća u smislu tog zakona jest plaća u bruto iznosu, pa su poslodavci dužni ugovarati plaću u bruto iznosima. To znači da pri ugovaranju iznosa plaće poslodavci moraju uračunati i plaćanje doprinosa i poreza, odnosno svih javnih davanja iz plaće. Neto plaća radnika uvijek ovisi o više čimbenika (visini osobnog odbitka, broju uzdržavanih članova, mjestu prebivališta, odnosno uobičajenog boravišta i dr.).
NN 143/2009 • ZoPPPM-om se oporezuje neto plaća. ZoPPPM ne određuje visinu plaće koju će poslodavac ugovoriti sa svojim radnicima ili plaće koju će trgovačko društvo ugovoriti sa svojim članovima uprave. Bilo da je riječ o određivanju plaća na način propisan Zakonom o radu ili Zakonom o trgovačkim društvima, načelo jednakosti se poštuje na način da se porezna osnovica za obračun posebnog poreza utvrđuje od primitka isplaćenog pojedincu odnosno pojedinoj osobi, na teret osobe koja ostvaruje plaću, mirovinu ili druge primitke propisane ZoPPPM-om.
NN 143/2009 • Ustavni sud ocjenjuje da se ZoPPPM-om ne narušava i ne ograničava poduzetnička i tržišna sloboda isplatiteljima poduzetnicima. ZoPPPM ne utječe na njihovo sudjelovanje u gospodarskim odnosima. Njime je u potpunosti izjednačeno porezno opterećenje posebnim porezom neto plaća članova uprave i plaća radnika. Time je osiguran jednak pravni položaj na tržištu svim poduzetnicima u tom pitanju.
NN 143/2009 • Prema članku 12. ZoPPPM-a, u razdoblju njegova važenja ne primjenjuje se članak 5. stavak 5. ZMO-a, a članak 81. stavci 2. i 3. i članak 86. ZMO-a ne primjenjuju se od 1. siječnja 2010. do 31. prosinca 2010. godine.
NN 143/2009 • Članci ZMO-a koji se po sili ZoPPPM-a ne primjenjuju u navedenom razdoblju glase:
NN 143/2009 • (5) Korištenje prava, određenih ovim Zakonom, može se ograničiti samo u slučajevima i uz uvjete određene ovim Zakonom.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 143/2009 • (3) Aktualnu vrijednost mirovine utvrđuje upravno vijeće Zavoda na temelju podataka Državnog zavoda za statistiku najkasnije dva mjeseca nakon isteka svakog polugodišta.
NN 143/2009 • Mirovine se usklađuju od 1. siječnja i od 1. srpnja svake kalendarske godine prema novoj aktualnoj vrijednosti mirovine utvrđene prema članku 81. ovoga Zakona.
NN 143/2009 • Propisivanjem da se članak 5. stavak 5. ZMO-a ne primjenjuje u razdoblju važenja ZoPPPM-a zakonodavac je otvorio mogućnost da se ZoPPPM-om privremeno intervenira u materiju mirovinskog osiguranja i propiše obustava usklađivanja mirovina za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2010. godine.
NN 143/2009 • Usklađivanje mirovina, prema članku 81. ZMO-a, provodi se ovisno o stopi promjene prosječnog indeksa potrošačkih cijena i stopi promjene prosječne bruto plaće svih zaposlenih u Republici Hrvatskoj. Svrha je usklađivanja mirovina očuvanje realne vrijednosti mirovina u okolnostima visoke inflacije i rasta plaća svih zaposlenih u Republici Hrvatskoj. Neusklađivanje mirovina, odnosno »zamrzavanje« mirovina na zatečenoj razini, moglo bi u uvjetima visoke inflacije i rasta plaća imati za posljedicu prelijevanje nerazmjernog tereta na umirovljenike i ugrožavanje njihova materijalnog položaja.
NN 143/2009 • Ustavni sud primjećuje, međutim, da je ZoPPPM donesen u uvjetima gospodarske krize u zemlji koju obilježavaju smanjenje osobne potrošnje na godišnjoj razini za više od 12%, zaustavljanje rasta cijena, odnosno njihovo smanjivanje (osobito cijena prehrambenih proizvoda) te smanjenje bruto plaća u državnom i javnom sektoru.
NN 143/2009 • Postoji procjena da će poduzete mjere u svojoj ukupnosti imati za posljedicu zaustavljanje rasta plaća iznimno velikog broja zaposlenika, pa postoji mogućnost da na kraju 2009. godine prosječna bruto plaća svih zaposlenih u Republici Hrvatskoj bude i niža od prosječne bruto plaće utvrđene krajem 2008. godine. Procjena se temelji na podacima Državnog zavoda za statistiku Republike Hrvatske.
NN 143/2009 • Tako u Priopćenju broj: 9.1.2/6. od 28. kolovoza 2009. Državni zavod za statistiku navodi:
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 54/07, Broj 121/07,
Broj 43/07, Broj 155/08,
Broj 24/07, Broj 53/91
LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE