PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 150/2008 • O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O DOBROVOLJNOM ZDRAVSTVENOM OSIGURANJU
NN 150/2008 • de određeni broj izuzetaka od tog općeg pravila. Nadalje, u skladu s člankom 86. stavkom 2., »poduzetnici kojima je povjereno obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa ili usluga koje su po svojoj prirodi monopoli koji stvaraju prihod« podliježu pravilima sadržanima u Ugovoru, osobito pravilima o tržišnom natjecanju, u mjeri u kojoj primjena takvih pravila ne sprečava obavljanje, de jure ili de facto, posebnih zadaća koje su im dodijeljene. U svakom slučaju, utjecanje na trgovinu ne smije biti u mjeri u kojoj bi to bilo suprotno interesima Zajednice.
NN 150/2008 • Državna potpora koja odgovara opravdanim naslijeđenim troškovima definiranima u ovoj Obavijesti oblikovana je na način da olakša energetskim subjektima prijelaz u konkurentno tržište električne energije. Komisija može pozitivno razmatrati takvu potporu u mjeri u kojoj je narušavanje tržišnog natjecanja nadoknađeno doprinosom potpore ostvarivanju cilja Zajednice kojeg djelovanje tržišta ne bi moglo postići. Doista, narušavanje tržišnog natjecanja zbog potpora isplaćenih radi olakšavanja prijelaza energetskih subjekata iz većinom zatvorenog tržišta u ono koje je djelomično liberalizirano ne može biti suprotno općem interesu ako je ono ograničeno u vremenu i u učincima, budući da je liberalizacija tržišta električne energije u općem interesu zajedničkog tržišta u skladu s člankom 2. i člankom 3. stavkom 1. točkom (t) Ugovora o EZ-u i nadopunjuje nastojanja za uspostavu unutarnjeg tržišta. Stav je Komisije, također, da potpore dane za naslijeđene troškove omogućuju energetskim subjektima smanjenje rizika vezanih uz njihove povijesne obveze ili ulaganja i prema tome, mogu ih potaknuti da svoja ulaganja nastave u duljem roku. Naposljetku, kad ne bi bilo nikakve nadoknade za naslijeđene troškove, postojao bi veći rizik da predmetni poduzetnici prenesu sve troškove svojih neekonomičnih obveza ili jamstava svojim vezanim kupcima.
NN 150/2008 • Potpore namijenjene nadoknadi naslijeđenih troškova u industriji električne energije mogu se dalje opravdati u odnosu na druge liberalizirane sektore činjenicom da liberalizacija tržišta električne energije nije bila popraćena niti bržim tehnološkim napretkom niti povećanom potražnjom, i činjenicom da je teško zamislivo, u interesu zaštite okoliša, osiguranja opskrbe i glatkog funkcioniranja gospodarstva Zajednice, čekati da energetski subjekti naiđu na teškoće prije razmatranja treba li im se dodijeliti državna potpora.
NN 150/2008 • 4.1. Potpora mora služiti za nadoknadu opravdanih naslijeđenih troškova koji su jasno određeni i izdvojeni. Ni u kakvim okolnostima ne smije prelaziti ukupni iznos opravdanih naslijeđenih troškova.
NN 150/2008 • 4.2 Postupak isplate potpore mora dozvoliti uzimanje u obzir budućih kretanja tržišnog natjecanja. Takva se kretanja mogu promatrati posebno kroz mjerljive faktore (cijene, tržišni udjeli, drugi značajni čimbenici koje je istaknula država članica). Budući da promjene uvjeta tržišnog natjecanja imaju izravan učinak na iznos opravdanih naslijeđenih troškova, iznos isplaćene potpore nužno ovisi o razvoju učinkovitog tržišnog natjecanja, a izračun potpore isplaćene tijekom vremena mora uzeti u obzir promjene u odgovarajućim faktorima kako bi se razmotrila postignuta razina tržišnog natjecanja.
NN 150/2008 • 4.3. Država članica mora Komisiji slati godišnje izvješće u kojem posebno opisuje razvoj tržišnog natjecanja na svom tržištu električne energije navođenjem, između ostalog, promjena primijećenih u odgovarajućim mjerljivim faktorima. Godišnje izvješće opisuje u detalje kako su naslijeđeni troškovi za odgovarajuću godinu bili izračunati i navodi iznose isplaćenih potpora.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 150/2008 • 4.5. Maksimalni iznos potpore koja se može isplatiti poduzetniku za nadoknadu naslijeđenih troškova mora se odrediti unaprijed. Također se mora uzeti u obzir povećanje produktivnosti koje poduzetnik može postići.
NN 150/2008 • Jednako tako, detaljne procedure izračuna i financiranja potpora oblikovanih za nadoknadu naslijeđenih troškova i maksimalno razdoblje u kojem se takva potpora može dodijeliti moraju biti jasno unaprijed naznačeni. Prijava potpore mora posebno navesti kako će izračun naslijeđenih troškova uzeti u obzir promjene različitih čimbenika spomenutih u točki 4.2.
NN 150/2008 • 4.6 Kako bi se izbjeglo svako zbrajanje potpora, država članica unaprijed se obvezuje da neće plaćati potpore za sanaciju ili restrukturiranje poduzetnicima koji će primiti potpore za naslijeđene troškove. Komisija zauzima stav da plaćanje nadoknade za naslijeđene troškove vezane uz ulaganja u imovinu koja ne pruža mogućnost dugoročne održivosti ne olakšava prijelaz industrije električne energije na liberalizirano tržište te stoga ne može ostvariti pravo na izuzeće po članku 87. stavku 3. točki (c) Ugovora o EZ-u.
NN 150/2008 • 4.7. Potpora nije vezana uz opravdane naslijeđene troškove koji zadovoljavaju gore navedenu definiciju, ili nije vezana za jasno definirane i izdvojene naslijeđene troškove, ili premašuje iznos opravdanih naslijeđenih troškova.
NN 150/2008 • 4.8 Potpora je namijenjena očuvanju cijelog prihoda ili njegovog dijela koji potječe iz vremena prije stupanja na snagu Direktive 96/92/EZ, bez strogog uzimanja u obzir opravdanih naslijeđenih troškova koji mogu proizlaziti iz uvođenja tržišnog natjecanja.
NN 150/2008 • 5. METODA FINANCIRANJA POTPORA NAMIJENJENIH NADOKNADI NASLIJE?ENIH TROŠKOVA
NN 150/2008 • Države članice slobodno biraju metode financiranja potpora namijenjenih nadoknadi naslijeđenih troškova koje smatraju najprikladnijima. Međutim, kako bi odobrila takvu potporu, Komisija osigurava da aranžman financiranja ne dovodi do učinaka koji su u suprotnosti s ciljevima Direktive 96/92/EZ ili s interesom Zajednice. Interes Zajednice uzima u obzir, između ostalog, zaštitu potrošača, slobodno kretanje roba i usluga, i tržišno natjecanje.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 40/92, Broj 56/91,
Broj 72/05, Broj 76/09,
Broj 70/05, Broj 47/08
LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO