PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 34/2007 • Sukladno tome, radi se o pitanju ustavnopravne prihvatljivosti zakonske odredbe koja sucima i drugim pravosudnim dužnosnicima priznaje smanjeni opseg prava proizašlog iz radnog staža u odnosu na opseg tog istog prava koji se priznaje drugim istovrsnim skupinama (problem nejednakosti u pravima među istovrsnim skupinama adresata).
NN 34/2007 • Suci i drugi pravosudni dužnosnici su jedina skupina osoba u državnom i javnom sektoru, to jest onih čije se plaće isplaćuju iz državnog proračuna, za koju je zakonom određeno da se njihovo pravo na uvećanje plaće za 0,5% radnog staža ograničava i ovisi o ostvarenom stažu samo u obnašanju sudačke, odnosno druge pravosudne dužnosti.
NN 34/2007 • Sukladno tome, radi se o pitanju ustavnopravne prihvatljivosti zakonske odredbe koja unutar skupine sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika stvara međusobne razlike po vrstama poslova, djelatnosti ili dužnosti (zanimanja) što su ih oni obavljali do imenovanja za suca, odnosno drugog pravosudnog dužnosnika (problem nejednakosti u pravima unutar iste skupine adresata po osnovi položaja, odnosno zanimanja).
NN 34/2007 • Razmatrajući problem nejednakosti u pravima sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika u odnosu na ista prava drugih istovrsnih skupina adresata kojima se plaće isplaćuju iz državnog proračuna, Ustavni sud nije utvrdio postojanje legitimnog cilja koji se nastojao postići zakonskom mjerom propisanom u osporenom članku 1. ZID ZPSDPD-a. Svrha osporene zakonske odredbe ne bi se mogla smatrati posebnom mjerom socijalne politike propisanom radi ispravljanja postojećih nejednakosti među istovrsnim skupinama onih čije se plaće isplaćuju iz državnog proračuna. Kad bi se radilo o tome, naime, svrha članka 1. ZID ZPSDPD-a ne bi bila legitimna, jer se nepriznavanje vrednovanja određenim osobama njihova navršenog radnog staža ne može smatrati legitimnim sredstvom za ostvarenje tog cilja. S obzirom na sadržaj članka 1. ZID ZPSDPD-a (uvećanje plaća po osnovi navršenog radnog staža), Ustavni sud ocjenjuje da ne postoje ni drugi opravdani, na Ustavu utemeljeni razlozi za takvo zakonsko rješenje.
NN 34/2007 • Pri takvoj ocjeni Ustavni sud uzeo je u obzir i odredbe Zakona o sudovima i Zakona o državnom odvjetništvu kojima je – kao jedan od uvjeta za imenovanje suca određenog suda, odnosno državnog odvjetnika – propisano radno iskustvo stečeno na određenim različitim pravnim poslovima (primjerice, savjetnik u sudu, odvjetnik, javni bilježnik, sveučilišni nastavnik). Iz tih odredbi razvidno je da uvjet za imenovanje suca, odnosno drugog pravosudnog dužnosnika nije radno iskustvo stečeno isključivo obnašanjem sudačke, odnosno druge pravosudne dužnosti. Osim toga, Zakon o sudovima i Zakon o državnom odvjetništvu i nakon stupanja na snagu osporenog članka 1. ZID ZPSDPD-a, propisuju radno iskustvo stečeno na različitim pravnim poslovima kao jedan od uvjeta za imenovanje suca, odnosno državnog odvjetnika.
NN 34/2007 • Prema tome, polazeći od činjenice da za suce, odnosno druge pravosudne dužnosnike mogu biti imenovane osobe s radnim iskustvom stečenim na različitim pravnim poslovima, različito vrednovanje njihovog prethodno navršenog radnog staža ovisno o tome na kojim su pravnim poslovima radili do imenovanja za suca, odnosno drugog pravosudnog dužnosnika, dovodi do njihove međusobne nejednakosti, s posljedicom diskriminacije pojedinih od njih po zanimanju koje su prethodno obavljali. Takvo zakonsko rješenje Ustavni sud ocjenjuje ustavnopravno neprihvatljivim.
NN 34/2007 • Slijedom izloženog, a nakon utvrđenja da članak 1. ZID ZPSDPD-a ne služi ostvarenju nijednog legitimnog cilja koji bi mogao opravdati razlikovanje adresata tog članka i drugih istovrsnih skupina osoba čije se plaće isplaćuju iz državnog proračuna, odnosno da ozbiljno narušava načelo zabrane diskriminacije po položaju, odnosno zanimanju, Ustavni sud ocjenjuje da osporeni članak 1. ZID ZPSDPD-a nije u suglasnosti s člankom 14. Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 34/2007 • Odluka o objavi u »Narodnim novinama« iz točke II. izreke temelji se na članku 29. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 34/2007 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sutkinja Jasna Omejec, predsjednica Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, u postupku koji su ustavnom tužbom pokrenuli S. K., D. M., I. K., V. V., B. J., B. M. i M. P., koje zastupa punomoćnik D. P., odvjetnik iz Z., na sjednici održanoj 21. ožujka 2007. godine, jednoglasno je donio
NN 34/2007 • II. Ukida se presuda Vrhovnog suda Republike Hrvatske, broj: Rev-782/05-2 od 5. listopada 2005. godine i predmet se vraća Vrhovnom sudu Republike Hrvatske na ponovni postupak.
NN 34/2007 • 1. Ustavna tužba podnesena je protiv presude Vrhovnog suda Republike Hrvatske, broj: Rev-782/05-2 od 5. listopada 2005. godine, kojom je uvažena revizija tužitelja UTP »Z.« d.d. Z. te su preinačene presuda Županijskog suda u Zlataru, broj: Gž-154/02 od 17. ožujka 2004. godine i presuda Općinskog suda u Zaboku, broj: P-195/01 od 19. travnja 2001. godine i prihvaćeni su tužbeni zahtjevi na način da su utvrđeni ništetnima kupoprodajni ugovor sklopljen 10. rujna 1996. godine između tužitelja kao prodavatelja i S. K.; kupoprodajni ugovor sklopljen 10. rujna 1996. godine između tužitelja kao prodavatelja i D. M. kao kupca; kupoprodajni ugovor sklopljen 6. rujna 1996. godine između tužitelja kao prodavatelja te I. K. i V. V. kao kupaca; kupoprodajni ugovor sklopljen 6. rujna 1996. godine između tužitelja kao prodavatelja i B. J. kao kupca; kupoprodajni ugovor sklopljen 6. rujna 1996. godine između tužitelja kao prodavatelja i I. M. kao kupca te kupoprodajni ugovor sklopljen 6. rujna 1996. godine između tužitelja kao prodavatelja i M. P. kao kupca. Također je naložena uspostava zemljišnoknjižnog stanja kakvo je bilo prije provedbe navedenih kupoprodajnih ugovora u zemljišnim knjigama, te je podnositeljima naloženo tužitelju platiti troškove postupka od 37.179,92 kn svaki.
NN 34/2007 • Prvostupanjskom i drugostupanjskom presudom tužbeni su zahtjevi odbijeni.
NN 34/2007 • U ustavnoj tužbi podnositelji, u bitnome, navode da je revizijski sud pogrešno primijenio materijalno pravo, jer je zauzeo stajalište da je tužbeni zahtjev tužitelja osnovan iako nije bilo zakonskih uvjeta za donošenje takve odluke. Smatraju da se za razrješenje spornog odnosa trebaju primijeniti odredbe Zakona o trgovačkim društvima (»Narodne novine«, broj 111/93.). Smatraju da su sklopljeni kupoprodajni ugovori valjani i da nije bilo osnove za utvrđenje ništetnim spornih ugovora. Stoga predlažu usvajanje ustavne tužbe i ukidanje osporene presude Vrhovnog suda.
NN 34/2007 • Posebnim podneskom predlažu odgodu ovrhe iseljenja iz spornih poslovnih prostora.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 62/09, Broj 79/07,
Broj 120/98, Broj 14/06,
Broj 42/09, Broj 3/99
LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA