PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 99/2006 • U svrhu pružanja mogućnosti strankama da se izjasne o činjenicama i okolnostima koje su od važnosti za donošenje rješenja, Agencija je 15. veljače 2006., sukladno članku 149. ZoUP-a, zakazala usmenu raspravu. Iako su pozivi za navedenu usmenu raspravu bili uredno dostavljeni svim strankama u predmetnom postupku, na usmenu raspravu nije pristupio podnositelj zahtjeva, poduzetnik Hermo-trans d.o.o. niti njegov punomoćnik, a svoj izostanak nisu uredno opravdali. Usmenoj raspravi nije prisustvovala niti stranka protiv koje postupak pokrenut, međutim istu je na usmenoj raspravi zastupao punomoćnik. S obzirom na navedeno te prema dosad utvrđenim činjenicama i okolnostima iz spisa usmena rasprava je, sukladno članku 156. stavak 3. ZoUP-a, odgođena te je nova zakazana za 14. ožujka 2006.
NN 99/2006 • Člankom 156. stavak 3. ZoUP-a propisano je da, ako na usmenu raspravu ne dođe stranka po čijem je zahtjevu postupak pokrenut, mada je uredno pozvana, a iz cjelokupnog stanja stvari može se pretpostaviti da je stranka povukla prijedlog, tijelo koje vodi postupak obustavit će isti. Međutim, ako bi se postupak, u javnom interesu morao nastaviti, može se provesti usmena rasprava bez te osobe. Stoga je Agencija, sukladno navedenim zakonskim ovlastima, održala usmenu raspravu u predmetnom upravnom postupku, unatoč činjenici da raspravi nije pristupio podnositelj zahtjeva.
NN 99/2006 • Punomoćnik poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar je izjavio da ostaju pri svim navodima iz dosadašnjih pisanih očitovanja te predložio predmet riješiti temeljem stanja u spisu, odnosno postupak obustaviti s obzirom da je nad poduzetnikom Hermo-trans d.o.o. proveden stečajni postupak, te je uslijed toga, smatra punomoćnik poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar, isti prestao postojati.
NN 99/2006 • Navedenim dopisom se poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar očitovao na upite Agencije. Sve utvrđene činjenične i pravne okolnosti, vezane uz dostavljeno očitovanje, su detaljno opisane u dijelu obrazloženja ovoga rješenja, koji se odnosi na ekonomsku i pravnu analizu provedenu u predmetnoj upravnoj stvari.
NN 99/2006 • S obzirom na navedeno, sukladno odredbi članka 156. stavak 3., te primjenom odredbe članka 131. stavak 3. ZoUP-a, koja propisuje da će nadležno tijelo, ako je, unatoč odustanku stranke od njezinog zahtjeva, daljnje vođenje postupka potrebno u javnom interesu, nastaviti s vođenjem postupka, Agencija je zaključkom od 16. ožujka 2006., klasa: UP/I 030-02/2001-01/98; urbroj: 580-02-06-41-65, obustavila postupak utvrđivanja narušavanja slobodnog tržišnog natjecanja pokrenut po zahtjevu poduzetnika Hermo-trans d.o.o., sa sjedištem u Viru, Vir b.b., protiv poduzetnika Čistoća d.o.o., sa sjedištem u Zadru, Stjepana Radića b.b., zbog odustanka stranke od zahtjeva te nastavila vođenje navedenog postupka po službenoj dužnosti, zbog postojanja javnog interesa.
NN 99/2006 • Navedeno iz razloga što su mjerodavna tržišta održavanja čistoće (prikupljanje i odvoz otpada) i odlaganja komunalnog otpada vertikalno integrirana, što postoje visoke regulatorne prepreke za pristup mjerodavnim tržištima te što poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar, temeljem općeg propisa, odnosno ZOKG-a, djeluje u svim fazama postupanja s otpadom, odnosno obavlja djelatnost održavanja čistoće (prikupljanje i odvoz otpada) i djelatnost odlaganja komunalnog otpada, dok je poduzetnik Hermo-trans d.o.o., između ostalih djelatnosti, sukladno odredbama tada važećeg ZOP-a koji je kao posebni zakon uređivao način gospodarenja otpadom, obavljao djelatnost održavanja čistoće (prikupljanje i odvoz otpada).
NN 99/2006 • Također, utvrđeno je da je sustavna poslovna politika poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar bila usmjerena prvenstveno na sprječavanje održanja poslovanja poduzetnika Hermo-trans d.o.o. odnosno na njegovo isključivanje s tog tržišta, što je i postignuto 31. listopada 2001., kada je i posljednji korisnik usluga održavanja čistoće (prikupljanja i odvoza otpada) raskinuo ugovor s poduzetnikom Hermo-trans d.o.o.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 99/2006 • Naime, pristup novih konkurenata na to tržište bio je moguć temeljem odredbi tada važećeg ZOP-a. Izmjenom ZOP-a, 16. prosinca 2004., prestaje mogućnost slobodnog obavljanja djelatnosti održavanja čistoće (prikupljanja i odvoza otpada), budući se ista može obavljati samo temeljem strogo propisanih kriterija i uvjeta (koncesije ili ugovora o povjeravanju komunalnih poslova).
NN 99/2006 • Međutim, iako je poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar, istiskivanjem poduzetnika Hermo-trans d.o.o. s mjerodavnog tržišta održavanja čistoće (prikupljanje i odvoz otpada) s područja Grada Zadra i općina Bibinje, Kukljica, Nin, Privlaka, Ražanac, Sukošan, Škabrnja, Vir i Zemunik Donji, te nakon izmjene i dopune ZOP-a od 16. prosinca 2004., stekao monopolistički položaj i na tom tržištu, isti ga i nadalje zlouporabljuje, budući da na bespravan način, vezuje različite vrste usluga određujući u svojem Cjeniku poduzetnicima koji imaju s njim sklopljen ugovor za bilo koju vrstu usluga, znatno niže cijene usluga prikupljanja i odvoza otpada s područja Grada Zadra, od cijena tih usluga koje poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar primjenjuje prema poduzetnicima koji s njim nemaju sklopljene takve ugovore.
NN 99/2006 • Nadalje, utvrđeno je da je poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar, počevši od 1. srpnja 2001. do 1. listopada 2003., vezivao različite vrste usluga, odnosno da poduzetnicima s područja općina Bibinje, Kukljica, Nin, Privlaka, Ražanac, Sukošan, Škabrnja, Vir i Zemunik Donji, odnosno s poduzetnicima koji se nalaze izvan Grada Zadra i s kojima je imao sklopljene ugovore o prikupljanju i odvozu otpada, nije naplaćivao uslugu deponiranja prikupljenog otpada, a ostalim poduzetnicima s istog područja koji s Čistoćom d.o.o. Zadar nisu imali sklopljene takve ugovore, naplaćivao je uslugu deponiranja otpada, dovodeći ih tako u nepovoljniji položaj u odnosu na konkurenciju.
NN 99/2006 • Na taj način je danas, sustavna poslovna politika poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar, usmjerena na diskriminaciju poduzetnika-korisnika njegovih usluga, koje taj poduzetnik financijski vezuje, prisiljavajući ih na kupovinu njegovih usluga u paketu, odnosno ne omogućava im slobodan izbor usluge kojima će se isti koristiti, pa na taj način poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar monopolistički djeluje, u smislu članaka 13., 14. stavak 1. i 15. stavak 1. ZZTN-a, zlouporabljujući svoj vladajući položaj na mjerodavnom tržištu održavanja čistoće (prikupljanja i odvoza otpada) i monopolistički položaj na mjerodavnom tržištu odlaganja otpada, u smislu članka 20. točka 3. ZZTN-a, dovodeći poduzetnike – korisnike njegovih usluga u nepovoljniji položaj u odnosu na konkurenciju.
NN 99/2006 • Temeljem prikupljenih podataka Agencija je izradila sveobuhvatnu ekonomsku i pravnu analizu mjerodavnog tržišta održavanja čistoće (prikupljanja i odvoza otpada) i mjerodavnog tržišta odlaganja komunalnog otpada na području Zadarske županije.
NN 99/2006 • a) Hermo-trans d.o.o. je bio stranka u postupku do 16. ožujka 2006.
NN 99/2006 • Poduzetnik Hermo-trans je društvo s ograničenom odgovornošću sa sjedištem u Viru, Vir b.b., osnovan pri Trgovačkom sudu u Zadru 1. prosinca 1995. Izjavom o usklađenju općih akata i temeljnog kapitala sa Zakonom o trgovačkim društvima.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 80/00, Broj 59/93,
Broj 46/96, Broj 125/08,
Broj 91/07, Broj 116/99
LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE