PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-stajaliste-je-ustavnog-suda-wnpz NN 65/2005

• 9.1. Predlagatelj smatra da je odredba članka 174. stavka 2. ZAP-a neposredno suprotna odredbi članka 29. stavka 2. alineje 1. Ustava jer je utvrđivanje povrede prava pojedinog nositelja temelj za dosudu naknade štete. Isto tako, navodi da je osobito važno u sudskom postupku dokazati pojedinačno pravo pojedinog autora koje je povrijeđeno.


Stranica 2005-05-65-1285 NN 65/2005

• Naime, prilikom uređivanja kolektivne zaštite autorskih i sličnih prava, zakonodavac mora uzeti u obzir tehnički napredak i mogućnost korištenja određenih autorskih djela (npr. glazbenih i filmskih) na nekoliko tisuća različitih mjesta u isto vrijeme, tako da je način zaštite tih prava od neovlaštene uporabe pravilno utvrđena u osporenoj odredbi, kojom se pojednostavljuje položaj udruga za kolektivno ostvarenje prava u sudskim postupcima.


Internet NN 65/2005

• Pozivanje predlagatelja na odredbu članka 29. stavka 2. alineje 1. Ustava, kojom je propisano da u slučaju sumnje ili optužbe zbog kažnjivog djela osoba ima pravo da u najkraćem roku bude obaviještena o naravi i razlozima optužbe, u ovom se slučaju ne može povezivati s osporenom odredbom te nije mjerodavna za ocjenu njezine suglasnosti s Ustavom.


Internet stranice NN 65/2005

• 10.1. Predlagatelj navodi da je odredba članka 183. ZAP-a u cijelosti suprotna odredbama članka 49. stavaka 1. i 2. Ustava jer je jedno od bitnijih obilježja poduzetničke slobode i načelo slobodnog ugovaranja penala, uz poštivanje prisilnih normi ZOO-a. Za razliku od toga, osporenom odredbom utvrđuje se maksimalni iznos penala, što je u suprotnosti sa slobodom ugovornih strana da same ugovore ugovornu kaznu. Smatra da je stavak 2. osporenog članka ZAP-a suprotan odredbi članka 29. stavka 1. Ustava, kojom se jamči pravično suđenje. Smatra da je protuustavno propisivanje da nije potrebno dokazati da šteta nije nastala jer se o tome treba odlučivati u sudskom postupku, u kojemu svatko može dokazivati suprotno te dokazima iznijeti svoju obranu. Smatra da navedena odredba uskraćuje bilo kakve aktivnosti tuženika da snizi iznos štete, odnosno da dokaže da šteta nije nastala. Isto tako, navodi da je time poremećeno načelo ravnopravnosti stranaka u postupku te time i odredba članka 28. Ustava.


Internet stranice NN 65/2005
• Jedino se, dakle, na način kako je to učinjeno u osporenim odredbama može osigurati naknađivanje štete, no, s druge strane, navedene odredbe imaju i preventivni učinak jer bi trebale utjecati na osobe koje neovlašteno koriste predmete zaštite da s tom praksom prestanu zbog veće naknade štete koju će trebati platiti.

Internet stranice NN 65/2005
• Ustavni sud utvrđuje da osporene odredbe nisu nesuglasne odredbama članka 49. stavaka 1. i 2. Ustava jer se njima ni na koji način ne uređuje ili smanjuje sloboda poduzetničkog djelovanja, već se propisuje odgovornost građanskopravne prirode za povredu autorskih ili sličnih prava, odnosno za neovlašteno ili prekomjerno korištenje predmeta zaštite.

Internet stranice NN 65/2005 • Isto tako, Ustavni sud utvrđuje da osporene odredbe nisu u nesuglasju s odredbom članka 29. stavka 1. Ustava, kojom se jamči pravo na pravično suđenje budući da svaka odgovorna osoba, koja je povrijedila neko autorsko pravo, ima pravo dokazivati da to nije učinila namjerno ili krajnjom nepažnjom te u tom slučaju neće morati naknaditi štetu prema mjerilima koje propisuje zakon. Propisivanje visine štete nije učinjeno na način suprotan Ustavu jer je visina štete vezana uz uobičajenu visinu štete ili uz onu ugovorenu. Odredba, po kojoj se ne može dokazivati da šteta nije nastala, vezana je uz samu bit kolektivne zaštite autorskih prava i uz tehnički napredak, o čemu je već iznesen stav u točki 9.2. obrazloženja ove odluke te u istoj nema elemenata protuustavnosti na način na koji to obrazlaže predlagatelj.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 65/2005 • 11.1. Glede odredbe članka 187. ZAP-a, predlagatelj navodi da se ovlasti udruge za kolektivno ostvarenje prava poistovjećuju s ovlastima državnog odvjetništva. Smatra da udruge ne smiju imati ovlasti tražiti od građana obavijesti i dokaze o počinjenim povredama, već to isključivo smije činiti državno odvjetništvo. Smatraju da su udruge neprofitna udruženja građana i da im se ne smiju davati ovlaštenja na razini državnih tijela. Smatraju da su osporene odredbe suprotne odredbama članka 124. Ustava.
Poslovne stranice NN 65/2005 • 11.2. Odredbama članka 124. Ustava uređeni su ustrojstvo i nadležnost državnih odvjetništava. Državno odvjetništvo obavlja svoje ovlasti na osnovi Ustava, zakona, međunarodnih ugovora koji su dio pravnog poretka Republike Hrvatske i drugih propisa koji su donijeti sukladno Ustavu, međunarodnom ugovoru i zakonu Republike Hrvatske (članak 2. stavak 2. Zakona o državnom odvjetništvu - »Narodne novine«, broj 51/01.).
Pregledi NN 65/2005 • Zbog razloga navedenih u točkama 6. i 9.2. obrazloženja ove odluke, udruga za ostvarivanje prava ne može uvijek sama ustanoviti povredu autorskih i sličnih prava te je ovlaštena podatke o tome zatražiti od osoba koje njima raspolažu. Odredbom članka 187. stavka 3. ZAP-a propisano je da se odredba stavka 1. tog članka ne odnosi na osobe koje bi u parničnom postupku imale pravo uskratiti svjedočenje ili davanje odgovora na pojedina pitanja.
Glasnik NN 65/2005 • Isto tako, skupljanje obavijesti ne mora uvijek obavljati tijelo državne vlasti ili pravna osoba s javnim ovlastima. Postoji li zakonska ovlast, to može obavljati i privatnopravna osoba u granicama danim ovlašću i za namjene propisane zakonom.
Novo NN 65/2005 • 12. S obzirom na navedeno, na temelju članka 43. stavka 1. Ustavnog zakona, riješeno je kao u točki I. izreke, dok se odluka o objavi temelji na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
Poslovi NN 66/2005 • Ovim se Pravilnikom uređuje: nazočnost predstavnika udruga građana, nevladinih organizacija i građana kao promatrača na sjednicama Hrvatskoga sabora (u daljnjem tekstu: Sabor) i sjednicama radnih tijela, posjete organiziranih grupa građana Saboru, način tonskog i slikopisnog snimanja sjednica Sabora i njegovih radnih tijela, izravni radijski i televizijski prijenosi tijeka sjednica, način registriranja domaćih i stranih novinara u Saboru i internetske stranice Sabora.
Poticaji NN 66/2005 • (1) Predstavnici udruga građana, nevladinih organizacija i građani mogu pratiti tijek sjednica Sabora sa sjeverne galerije u Velikoj vijećnici.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 61/09, Broj 92/09, Broj 67/09, Broj 37/05, Broj 22/96, Broj 185/04


LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA Pregled