PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 43/2008 • Osim navedenog, analizirane su mogućnosti uvoza i izvoza šećera i šećernih proizvoda, te su uzeta u obzir postojeća i potencijalna ograničenja slobodnog uvoza i izvoza.
NN 43/2008 • Šećer se u Europi, a i u Republici Hrvatskoj, smatra osnovnom i neophodnom prehrambenom namirnicom, odnosno gospodarski važnom robom. Zbog navedenog su i pojedini aspekti proizvodnje šećera, ali i trgovine šećerom uređeni posebnim propisima.
NN 43/2008 • – Pravilniku o šećeru i ostalim saharidima, njihovim otopinama te škrobu i škrobnim sirupima (»Narodne novine«, broj 174/04),
NN 43/2008 • – Pravilniku o izmjenama Pravilnika o šećeru i ostalim saharidima, njihovim otopinama te škrobu i škrobnim sirupima («Narodne novine«, broj 90/05),
NN 43/2008 • Prema odredbama SSP, potpisanog u listopadu 2001. godine, koji je stupio na snagu 1. veljače 2005., poduzetnici iz Republike Hrvatske bili su u mogućnosti izvoziti neograničenu količinu šećera na europsko tržište bez obveze primjene carinskih stopa. S obzirom da je 2007. godine Europska unija pristupila reformi šećernog sektora koja predviđa postupno smanjenje proizvodnih kvota i smanjenje subvencija, Europska komisija je zatražila i od Republike Hrvatske prilagodbu u tom smjeru. Posljedično, poduzetnici iz Republike Hrvatske od početka 2007. godine na tržište Europske unije mogu bescarinski izvesti 180.000 tona šećera.
NN 43/2008 • Pregled uvoznih kvota, te preferencijalnih carinskih stopa na uvoz iz zemalja Europske unije od 2005. do 2008. godine prikazan je u tablici 2. Iz podataka u navedenoj tablici vidljiva je i znatna promjena u visini uvozne kvote za šećer od šećerne trske ili šećerne repe i kemijski čistu saharozu u krutom stanju (tarifni broj 1701) u 2007. godini, koja je posljedica navedene reforme tržišta šećera u Europskoj uniji, kada je količina uvozne kvote povećana sa 6.840 tona u 2006. godini na 80.000 tona u 2007. godini.
NN 43/2008 • Prve godine, Republika Hrvatska će europski šećer do iznosa od 80 tisuća tona cariniti 75 posto od pune carinske stope, druge godine 70 posto, a nakon toga 50 posto. Također je dogovoreno da Europska unija neće moći subvencionirati izvoz šećera u Republiku Hrvatsku.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 43/2008 • Tarifna oznakauvozna kvota (u t)preferencijalna carinska stopa unutar kvote (u %)uvozna kvota (u t)preferencijalna carinska stopa unutar kvote (u %)uvozna kvota (u t)preferencijalna carinska stopa unutar kvote (u %)uvozna kvota (u t)preferencijalna carinska stopa unutar kvote (u %)
NN 43/2008 • Izvor: Uredba o Carinskoj tarifi za 2005. godinu (»Narodne novine«, broj 165/04), Uredba o dopuni Uredbe o Carinskoj tarifi za 2005. godinu (»Narodne novine«, broj 141/05), Uredba o Carinskoj tarifi za 2006. godinu (»Narodne novine«, broj 145/05), Uredba o dopuni Uredbe o Carinskoj tarifi za 2006. godinu (»Narodne novine«, broj 117/06), Uredba o Carinskoj tarifi za 2007. godinu (»Narodne novine«, broj 134/06), Uredba o dopuni Uredbe o Carinskoj tarifi za 2007. godinu (»Narodne novine«, broj 73/07), Uredba o Carinskoj tarifi za 2008. godinu (»Narodne novine«, broj 124/07).
NN 43/2008 • Navedeno ukazuje na činjenicu da kroz povećanje uvoznih kvota i smanjivanje carinskih stopa uvoz šećera u Republiku Hrvatsku nije značajno ograničen, odnosno onemogućen u toj mjeri da bi se predviđene kvote i carinske stope na uvoz šećera smatrale značajnom barijerom ulaska europskog šećera na tržište Republike Hrvatske, već da se europski regulatorni okvir kreće u smjeru omogućavanja veće trgovinske razmjene šećera zemalja Europske unije i trećih zemalja.
NN 43/2008 • Vezano uz prodaju domaćeg šećera, potrebno je istaknuti da se trgovanje šećerom odvija na dvije razine.
NN 43/2008 • Na prvoj razini prodaja se obavlja izravno od strane domaćih proizvođača šećera veletrgovcima ili kupcima na malo. Naime, proizvođači šećera u Republici Hrvatskoj nemaju uspostavljen sustav vlastite distribucije, u smislu vlastitih distributera koji dalje preprodaju njihov šećer, već se prodaja odvija izravno, proizvođač – kupac, neovisno o tome je li riječ o kupcu na veliko ili kupcu na malo.
NN 43/2008 • U predmetnom slučaju, s obzirom da je riječ o stvaranju novog poduzetnika, čiji su osnivači poduzetnik koji je značajan domaći proizvođač šećera i inozemni poduzetnik, čiji su proizvodi putem uvoza prisutni na tržištu Republike Hrvatske u neznatnim količinama, analiza strukture tržišta se promatra na prvoj razini trgovanja šećerom, odnosno na razini proizvođač – kupac.
NN 43/2008 • Također, na toj razini se odvija i većina trgovanja šećerom u Republici Hrvatskoj, s obzirom na ukupne prodajne količine šećera raspoložive u Republici Hrvatskoj, te ukupne prodajne količine pojedinog poduzetnika.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 30/00, Broj 126/02,
Broj 58/06, Broj 45/07,
Broj 52/01, Broj 154/05
LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO