PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-tablica-5-visina-posebnog-onhy NN 18/2007

• Izvor: Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na duhanske proizvode (»Narodne novine«, broj 67/99, 105/99, 55/00)


Stranica 2007-02-18-735 NN 18/2007

• Poseban porez na duhanske proizvode uveden je u hrvatski porezni sustav 1994. godine.


Internet NN 18/2007

• U 2003. godini iznos posebnog poreza na cigarete u Republici Hrvatskoj izražen postotkom od maloprodajne cijene za standardnu skupinu cigareta, koja je najzastupljenija u Republici Hrvatskoj, iznosi 49,09 posto.


Internet stranice NN 18/2007

• Tablica 6.: Kretanje maloprodajne cijene i posebnog poreza na duhanske proizvode najpopularnije marke cigareta u Hrvatskoj – Ronhill (skupina B) za razdoblje 1995. – 2003.


Internet stranice NN 18/2007 • Tablica 7.: Maloprodajna cijena, poseban porez na duhanske proizvode i pdv najprodavanije marke cigareta poduzetnika Tvornica duhana Zadar d.d. – Lucky Strike (skupina C) za razdoblje 2000. – 2003.
Internet stranice NN 18/2007 • Izvor: podnesak poduzetnika BAT Hrvatska d.o.o. od 22. prosinca 2005. godine
Internet stranice NN 18/2007 • Porez na dodanu vrijednost tijekom cijelog promatranog razdoblja iznosi 22 posto i sukladno članku 8. stavku 1. Zakona o porezu na dodanu vrijednost (»Narodne novine« broj: 47/95) osnovica tog poreza je naknada za isporučena dobra. Pri tome se pod naknadom podrazumijeva sve ono što primatelj dobara treba platiti za isporučena dobra, osim poreza na dodanu vrijednost.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 18/2007
• Posebnosti tržišta proizvodnje cigaretama, kako svjetskog, tako i

Poslovne stranice NN 18/2007
• Stagnantnost tržišta se očituje u tome što se tržišni udjel nekog proizvođača i prodavatelja cigareta na tržištu, gotovo u pravilu, povećava preuzimanjem dijela tržišta od njegovih tržišnih takmaca. Ovo prvenstveno iz razloga što se broj novih potrošača (pušača), na većini tržišta cigareta, povećava sasvim neznatno ili se čak smanjuje. Osim toga, veliku ulogu imaju navike potrošača (pušača), koji su najčešće vjerni određenoj marki cigareta.

Servis NN 18/2007 • Time se tržišno natjecanje proizvođača i prodavatelja cigareta ne ostvaruje kroz smanjivanje cijena i porast kakvoće proizvoda (cigareta), već se nastoji preuzeti udjele u drugim poduzetnicima – proizvođačima cigareta.
Glasnik NN 18/2007 • – zabrana oglašavanja cigareta kao proizvoda postojećih ali i novih prodavatelja cigareta,
Novo NN 18/2007 • – vjernost i ovisnost potrošača (pušača) domaćim robnim markama cigareta
Poslovi NN 18/2007 • Tržište proizvodnje i uvoza cigareta predstavlja tržište na kojem je tržišno natjecanje izrazito ograničeno s obzirom na odredbe posebnih zakona i propisa koji uređuju uvjete za proizvodnju i stavljanje u promet ovih proizvoda. Sukladno odredbama Zakona o duhanu, koji je bio na snazi do 25. lipnja 1999., do toga je dana postojala obveza ugradnje najmanje 60 posto domaćih nearomatičnih duhana, tipa virginija (sušenog toplim zrakom) i berlej (sušenog u hladu), da bi se cigareta mogla smatrati domaćim proizvodom. Iz tog propisa proizlazi da se na kutiju cigareta koje sadrže najmanje 60 posto domaćeg duhana, dakle na cigarete iz skupine A, plaća poseban porez od 4,50 kune, a na one razvrstane u skupinu B, plaća poseban porez od 4,90 kuna. Međutim, poseban porez na cigarete iz skupine C, dakle na cigarete u koje je ugrađeno 40 posto ili više stranog duhana, ili su proizvedene na temelju licence, viši je u odnosu na poseban porez cigareta iz skupine A i B, te iznosi 8,10 kuna.
Poticaji NN 18/2007 • Iz ovoga proizlazi da je mogućnost nabavljanja domaćeg duhana i njegova ugradnja u cigaretu koja se proizvodila u hrvatskim tvornicama, a vezano uz druge uvjete proizvodnje i prodaje cigareta (zakonska zabrana oglašavanja, navika i lojalnost potrošača domaćoj robnoj marki cigarete, ekonomija obujma), značajno utjecala i na pristup tržištu proizvodnje i trgovine cigaretama u Republici Hrvatskoj. Sukladno, članku 44. Zakona o duhanu (»Narodne novine«, broj 69/99), koji se počeo primjenjivati od 25. lipnja 1999., ulaskom Republike Hrvatske u WTO, za proizvođače cigareta u Republici Hrvatskoj prestaje obveza ugradnje 60 posto domaćih duhana.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 176/03, Broj 117/09, Broj 31/08, Broj 123/00, Broj 125/03, Broj 116/06


LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA Pregled