PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-temeljem-clanka-14-stavak-acrx NN 67/2009

• Protiv ove odluke žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka.


Stranica 2009-06-67-1614 NN 67/2009

• 1. Trgovačkom društvu HT-Hrvatske telekomunikacije d.d., Zagreb, Savska cesta 32, izdaje se suglasnost na izmjenu »Općih uvjeta T-Com-a za uslugu davanja u najam telekomunikacijskih vodova«, vezano uz promjenu načina obračuna mjesečne naknade na sljedeći način:


Internet NN 67/2009

• »Cijena instalacija je jednokratna naknada koja se zaračunava za priključenje pojedine priključne točke iznajmljenog telekomunikacijskog voda. Cijena korištenja iznajmljenih telekomunikacijskih vodova sastoji se od mjesečne naknade po pojedinoj priključnoj točki iznajmljenog telekomunikacijskog voda te od cijene za uporabu iznajmljenog telekomunikacijskog voda koja ovisi o brzini prijenosa i o vrsti voda (mjesni, međumjesni i međužupanijski). Mjesečna naknada po priključnoj točki kao i cijene za uporabu iznajmljenih telekomunikacijskih vodova obračunavaju se i naplaćuju za mjesečno razdoblje (kalendarski mjesec) putem računa koji T-Com izdaje Korisniku. Mjesečne naknade obračunavaju se u računu tekućeg mjeseca za usluge pružene u tom mjesecu«.


Internet stranice NN 67/2009

• 2. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama« i na službenim internetskim stranicama Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije.


Internet stranice NN 67/2009 • Nastavno na navedenu izmjenu, u cilju povećanja zadovoljstva korisnika, pojednostavljenja internih postupaka obračuna i naplate, te ujednačavanja pristupa pri naplati mjesečnih naknada, T-Com ističe da je namjera promjene načina obračuna mjesečne naknade, umjesto unaprijed, obračunavati mjesečnu naknadu za tekući mjesec za usluge pružene u tom mjesecu.
Internet stranice NN 67/2009 • Pribavljanje prethodne suglasnosti na opće uvjete poslovanja obveza je HT-a proizašla iz regulatornih obveza koje on ima sukladno svom statusu operatora sa znatnijom tržišnom snagom, pravna osnova koje je odredba članka 62. stavka 2. ZOT-a. T-Com je »Popisom mjerodavnih tržišta i operatora i davatelja telekomunikacijskih usluga koji imaju znatniju tržišnu snagu na tim mjerodavnim tržištima« (klasa: 344-01/07-01/939, urbroj: 376-11-1), kojeg je Vijeće Hrvatske agencije za telekomunikacije objavilo 17. prosinca 2007. proglašen operatorom sa znatnijom tržišnom snagom na tržištu usluga nepokretnih javnih telefonskih mreža na području Republike Hrvatske, i to: javnih govornih usluga i usluga prijenosa govora, zvuka, podataka, dokumenata, slika i drugog u nepokretnoj telekomunikacijskoj mreži, kao i na tržištu međusobnog povezivanja i tržištu iznajmljenih telekomunikacijskih vodova. Člankom 128. stavkom 2. ZEK-a određeno je da sve regulatorne obveze operatora sa znatnijom tržišnom snagom ostaju neizmijenjene do završetka postupka analize mjerodavnih tržišta. Navedeni postupak još je u tijeku.
Internet stranice NN 67/2009 • HAKOM je mišljenja da navedena izmjena omogućava jednostavniji i transparentniji postupak ugovaranja i pružanja T-Com usluga na zadovoljstvo krajnjih korisnika.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 67/2009
• Protiv ove odluke žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka.

Poslovne stranice NN 67/2009
• Na temelju članka 12. stavka 1. točke 2. i 5., članka 20. i članka 30. stavka 14. Zakona o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine« 73/08, dalje u tekstu: ZEK), članka 202. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine« 53/91, 103/96, dalje u tekstu: ZUP), u postupku pokrenutom na prijedlog trgovačkog društva Metronet telekomunikacije d.d., Zagreb, Ulica grada Vukovara 269D protiv trgovačkog društva HT-Hrvatske telekomunikacije d.d., Zagreb, Savska cesta 32, radi rješavanja spora oko cijene nadzora, Vijeće Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije je na sjednici održanoj 13. svibnja 2009. donijelo sljedeće

Servis NN 67/2009 • I. U pogledu dijela zahtjeva trgovačkog društva Metronet telekomunikacija d.d. za provođenjem stručnog nadzora nad trgovačkim društvom HT-Hrvatske telekomunikacije d.d. radi nepostupanja prema odredbi članka 2.3. Dodatka 11. Standardne ponude HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, predmet će se ustupiti nadzorniku elektroničkih komunikacija na nadležno postupanje.
Glasnik NN 67/2009 • III. Ovo rješenje objavit će se u Narodnim novinama i na službenim internetskim stranicama Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije.
Novo NN 67/2009 • Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (dalje u tekstu: HAKOM) je 17. studenoga 2008.g. zaprimila od trgovačkog društva Metronet telekomunikacije d.d. (dalje u tekstu: Metronet) zahtjev kojim traži provođenje stručnog nadzora te donošenje rješenja kojim će se HT-Hrvatskim telekomunikacijama d.d. (dalje u tekstu: HT, T-Com) narediti primjena odredbi članka 2.3. Dodatka 11. Standardne ponude HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji (dalje u tekstu: RUO) u pogledu cijena nadzora u slučajevima kada treća osoba obavlja usluge instaliranja (polaganja) kabela u elektroničku komunikacijsku infrastrukturu HT-a. Metronet navodi kako s HT-om nije uspio postići sporazum u svezi naplate ostalih usluga povezanih s uslugom pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji, konkretno usluge nadzora, projektiranja, provjere kompatibilnosti i planiranja (dalje u tekstu: sporne usluge). Ističe da Ugovor o najmu i uporabi slobodnog prostora u cijevima kabelske kanalizacije koji je sklopio s HT-om 18. srpnja 2005. (dalje u tekstu: ugovor iz 2005. g.) ne propisuje niti regulira cijenu spornih usluga. Isto tako, Metronet naglašava kako s HT-om nije potpisao aneks ugovora u kojem je HT specificirano naveo cijenu za sporne usluge u iznosu od 300,00 HRK po satu (bez PDV-a). Međutim, na navedenoj cijeni HT temelji svoje račune za sporne usluge, iako je ta cijena navedena u aneksu ugovora kojeg Metronet nikada nije potpisao. Prema Metronet-ovom stajalištu jedino je odredba članka 2.3. Dodatka 11. RUO-a pravno obvezujuća, a po njoj je cijena za vrijeme rada kod naplate prema utrošenom vremenu i materijalu za nadzor, projektiranje, provjeru kompatibilnosti i planiranja, dakle sporne usluge, određena u iznosu od 222,00 HRK po satu (bez PDV-a).
Poslovi NN 67/2009 • HT se na zahtjev Metroneta očitovao 8. siječnja 2009.g. Istaknuo je prigovor nenadležnosti, tvrdeći da HAKOM nije ovlašten odobravati ili revidirati/mijenjati cijene koje operatori ili drugi davatelji usluga naplaćuju za instaliranje odnosno polaganje (uvlačenje) kabela u elektroničku komunikacijsku infrastrukturu. Tim više, ako HAKOM nema nadležnost odobravati/revidirati cijene koje se na tržištu naplaćuju za usluge instalacije odnosno polaganja kabela, onda nije ovlašten određivati ili revidirati cijene koje infrastrukturni operator naplaćuje za usluge nadzora radova trećih prilikom instalacije odnosno polaganja kabela u elektroničku komunikacijsku infrastrukturu infrastrukturnog operatora. Nadalje, HT ističe kako Metronet nepravilno povezuje dvije odvojene usluge: uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji i uslugu davanja u najam slobodnog prostora u kabelskoj kanalizaciji odnosno uslugu instaliranja kabela u infrastrukturu. Navedene usluge uređene su različitim pravnim režimima, pa je tako usluga pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji regulatorna obveza HT-a utemeljena na odredbama Zakona o telekomunikacijama, a sukladno članku 128. ZEK-a HT ju je dužan nastaviti pružati do završetka postupaka analize tržišta. To je regulirana usluga za koju mu HAKOM izdaje suglasnost, kako na standardnu ponudu, tako i na cijene koje je HT ovlašten naplaćivati za usluge koje su sadržane u usluzi pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji. HT tvrdi kako usluga nadzora nad instaliranjem kabela u infrastrukturu HT-a od strane trećih nije regulirana usluga te ju HT nije dužan pružati. Stoga smatra da HAKOM nema ista ovlaštenja (odobrenje cijena i uvjeta pružanja) kao za uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji. Uz navedeno, naglašava kako ugovor iz 2005. u članku 4.4. dopušta, uz posebne uvjete, mogućnost da korisnik koristi usluge treće ovlaštene osobe za instaliranje korisnikovih kabela. Posebni uvjeti su: obveza korisnika da obavijesti HT o uvjetima (uključujući i cijenu) pod kojima treća strana namjerava pružati usluge instaliranja te pravo HT-a da ponudi iste te uvjete; obvezan nadzor od strane ovlaštene osobe HT-a u slučaju izvođenja radova instaliranja od treće osobe. Ugovor iz 2005. ne određuje cijenu sporne usluge – usluge nadzora, već je ista trebala biti definirana posebnim sporazumom prije početka izvođenja radova od strane treće ovlaštene osobe.
Poticaji NN 67/2009 • Iz članka 4.4. ugovora slijedi da će »treća osoba moći pružati usluge instalacije tek kada Korisnik (u ovom slučaju Metronet) sklopi takav poseban sporazum s T-Comom« iz čega HT zaključuje da Metronet bez navedenog posebnog sporazuma ni nije bio ovlašten angažirati treće osobe s ciljem instalacije i održavanja kabela.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 28/09, Broj 121/03, Broj 29/99, Broj 48/97, Broj 89/94, Broj 49/91


LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE Pregled