PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 46/2008 • Prvostupanjski sud je podržao odluku Komisije i izjavio da su porezne olakšice tome poštanskome operatoru državna potpora za koju postoji mogućnost izuzeća od zabrane iz članka 92. stavka 1. na temelju odredaba članka 90. stavka 227.
NN 46/2008 • Opći interes zahtijeva održavanje raspoloživosti, u Zajednici, istinski povezane javne poštanske mreže, koja će omogućiti učinkoviti protok informacija i time jačati, s jedne strane, konkurentnost europske industrije i trgovinu te bolju povezanost regija u državama članicama, a s druge strane i poboljšanje društvenih kontakata građana Unije. Utvrđivanje rezerviranih područja mora uzimati u obzir financijska sredstva potrebna za davanje usluga od općega gospodarskoga interesa.
NN 46/2008 • 8.2. Financijska sredstva za održavanje i poboljšavanje ove javne mreže i dalje se uglavnom osiguravaju djelatnostima iz točke 2.3. Trenutno je, zbog nepostojanja usklađenosti na razini Zajednice, većina država članica utvrdila granice za monopole na temelju težine poštanske pošiljke. Neke države članice kombiniraju težinu i cijenu, a jedna država članica primjenjuje samo kriterij cijene. Na temelju informacija koje je prikupila Komisija o prihodima od poštanskoga prometa u državama članicama, čini se da bi zadržavanje posebnih ili isključivih prava na tome tržištu, zbog nepostojanja posebnih okolnosti, bilo dovoljno za jamčenje poboljšavanja i održavanja javne poštanske mreže.
NN 46/2008 • Usluge za koje države članice mogu zadržati isključiva ili posebna prava, u onoj mjeri u kojoj je to nužno za održavanje univerzalne usluge, usklađene su Poštanskom direktivom. U onoj mjeri u kojoj države članice daju posebna ili isključiva prava za takvu uslugu, usluga se mora smatrati odvojenim tržištem kod procjene individualnih slučajeva, osobito ako je riječ o izravnoj pošti, distribuciji prekogranične pošte koja ulazi u državu, prekogranične pošte koja izlazi iz države te ako je riječ o prijemu, razvrstavanju i prijevozu pošte. Komisija će uzeti u obzir činjenicu da su ta tržišta u potpunosti ili djelomice liberalizirana u brojnim državama članicama.
NN 46/2008 • 8.4. Brzina kojom se razvija poštansko tržište i dalje je vrlo različita u državama članicama, a to Komisiji trenutno otežava općenito utvrđivanje obveza država članica u vezi s tom uslugom. Dva glavna problema povezana s izravnim upućivanjem pošte jesu moguća zlouporaba tarifa od strane korisnika te njihova liberaliziranja (rezervirane pošiljke šalju alternativni operatori kao da je riječ o nerezerviranim izravnim poštanskim pošiljkama) u cilju stvaranja rezerviranih usluga iz točke 8.2. Informacije iz država članica koje ne ograničavaju izravne poštanske usluge, poput Španjolske, Italije, Nizozemske, Austrije, Švedske i Finske i dalje su nedovoljne za zaključak i ne omogućavaju donošenje konačne opće ocjene. Zbog takve nesigurnosti, smatra se da je bolje privremeno nastaviti s pristupom koji se ograničava na pojedinačne slučajeve. Ako to bude potrebno zbog određenih okolnosti, ničime ne utječući na točku 8.3., države članice mogu zadržati određena postojeća ograničenja za izravne poštanske usluge ili uvesti licenciranje kako bi se izbjegla umjetno stvorena narušavanja prometa i ozbiljno narušavanje prihoda.
NN 46/2008 • 8.5. Kad je riječ o distribuciji prekogranične ulazne pošte, sustav konačnih troškova koje prima poštanski operator države članice isporuke prekogranične pošte od operatora države članice podrijetla trenutno je u reviziji čiji je cilj prilagodba konačnih troškova, koji su često premali, stvarnim troškovima distribucije.
NN 46/2008 • Ne dovodeći u pitanje točku 8.3, države članice mogu zadržati određena postojeća ograničenja na distribuciju ulazne prekogranične pošte 29 kako bi se izbjeglo umjetno preusmjeravanje prometa koje bi na umjetni način povećalo udio prekogranične pošte u prometu Zajednice. Ova ograničenja mogu se odnositi samo na pošiljke u području usluga koje mogu biti rezervirane. Pri ocjenjivanju situacije u okviru pojedinačnih slučajeva, Komisija će uzeti u obzir relevantne, posebne okolnosti u državama članicama.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 46/2008 • 29 Ovo se može posebno odnositi na poštu iz jedne države koju prevoze trgovačka društva prema drugoj državi u cilju unošenja u javnu poštansku mrežu posredstvom poštanskoga operatora te druge države.
NN 46/2008 • 30 Čak i u situaciji u kojoj postoji monopol, pošiljatelji će moći slobodno koristiti posebne usluge koje daje posrednik, poput (pre)razvrstavanja prije predaje poštanskome operatoru
NN 46/2008 • Sljedeći uvjeti trebali bi se primjenjivati s obzirom na izuzeće u skladu s odredbama članka 90. stavka 2.:
NN 46/2008 • Ovime države članice nisu spriječene da, ako je potrebno, podvrgnu davanje takvih usluga postupcima deklariranja ili licenciranja prema kategorijama i, ako je potrebno, postupcima individualnoga licenciranja čiji je cilj poštovanje najvažnijih uvjeta te očuvanje univerzalne usluge. Stoga bi države članice morale nastojati osigurati da uvjeti utvrđeni u tim postupcima budu transparentni, objektivni i da nemaju diskriminativni učinak te da postoji učinkoviti pravni lijek pred sudovima protiv negativnih odluka.
NN 46/2008 • II.) Nepostojanje manje restriktivnih sredstava za osiguravanje usluga od općega gospodarskoga interesa
NN 46/2008 • Ako operator iz točke 4.2. ne osigurava, na zadovoljavajući način, sve elemente univerzalne usluge u skladu sa zahtjevima Poštanske direktive (poput mogućnosti za svakoga građanina u državi članici o kojoj je riječ, a osobito za one koji žive u udaljenim krajevima, da ima pristup novinama, časopisima i knjigama), unatoč prednostima univerzalne poštanske mreže te posebnih ili isključivih prava, država članica o kojoj je riječ mora donijeti odgovarajuće mjere 31. Umjesto proširivanja prava koja su već dana, države članice trebale bi stvoriti mogućnost da usluge daju konkurenti te u tu svrhu mogu konkurentima nametnuti dodatne obveze, uz najvažnije zahtjeve. Sve te obveze trebale bi biti objektivne, nediskriminirajuće i transparentne.
NN 46/2008 • 31 U skladu s člankom 3. Poštanske direktive, države članice moraju osigurati da korisnici uživaju pravo na univerzalnu uslugu.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 41/02, Broj 88/07,
Broj 58/07, Broj 153/09,
Broj 28/97, Broj 69/00
LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO