PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-u-dopisu-od-2-rdbe NN 49/2009

• HT je 26. veljače 2009. dostavio očitovanje na OT-ov zahtjev, u kojem je istaknuo prigovor nenadležnosti HAKOM-a, tvrdeći da odluka o odgodi primjene posebnih uvjeta nije u njegovoj nadležnosti jer usluge obračuna i naplate nisu elektroničke komunikacijske usluge, a obveza na pružanje usluge obračuna i naplate propisana je kao regulatorna obveza HT-a sukladno članku 44. Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga (»Narodne novine« 154/08) tj. sukladno članku 41. Pravilnika o telekomunikacijskim uslugama (»Narodne novine« 183/04, 108/05).


Stranica 2009-04-49-1126 NN 49/2009

• HAKOM je zaprimio dvije požurnice OT-a i to 2. ožujka 2009. i 6. ožujka 2009. g. U daljnjem tijeku postupka HAKOM je pristupio detaljnoj analizi navoda stranaka.


Internet NN 49/2009

• Izmjenama i dopunama 9 ugovora o međusobnom povezivanju, sklopljenim između HT-a i OT-a 7. rujna 2009. g. stranke su ugovorile uvjete pružanja usluga obračuna i naplate za pozive prema uslugama s dodanom vrijednosti u mreži OT-a. U članku 4. st. 3. – završne odredbe propisano je: »U slučaju izmjene, ukidanja i/ili poništenja rješenja Vijeća Agencije za telekomunikacije klase: UP/I-344-01/06-01/99, urbroj: 376-06-11-19 od 21. 12. 2006. g. u cijelosti ili u dijelu od strane nadležnog tijela, ove će Izmjene i Dopune Ugovora prestati važiti«, dok je u stavku 4. istog članka propisano: »U slučaju nastupa događaja iz prethodnog stavka ovog članka, Ugovorne strane pristupit će novim pregovorima u vezi s uslugama koje su predmet ovih Izmjena i Dopuna Ugovora, u roku od 15 dana od dana konačnosti odluke kojom se mijenja, ukida i/ili poništava rješenje Vijeća Agencije za telekomunikacije klasa: UP/I-344-01/06-01/99, urbroj: 376-06-11-19 od 21. 12. 2006. g. Ugovorne strane suglasne su da za vrijeme trajanja pregovora o novim uvjetima neće doći do prekida međusobnog pružanja usluga.«


Internet stranice NN 49/2009

• Člankom 4.3.1. Standardne ponude HT-a, propisano je: »Pozivi prema uslugama s dodanom vrijednosti u mreži Operatora moraju se uključiti u obračun i fakturiranje ostvarenog telekomunikacijskog prometa pretplatnika T-Coma unutar jedinstvenog računa T-Coma, na zahtjev Operatora a sukladno dogovoru između T-Coma i Operatora«. Tekst Standardne ponude HT-a odobren je odlukom Vijeća Agencije, temeljem regulatorne obveze HT-a da kao proglašeni operator sa znatnijom tržišnom snagom na tržištu međusobnog povezivanja izradi i od Vijeća Agencije ishodi suglasnost na popis standardnih ponuda međusobnog povezivanja za svoje mreže, sukladno članku 56. stavcima 3., 4. i 5. Zakona o telekomunikacijama (»Narodne novine« broj 122/03, 158/03, 60/04 i 70/05, dalje u tekstu ZOT). Time je Vijeće Agencije odredilo obvezu HT-u da operatorima s kojima ima sklopljen ugovor o međusobnom povezivanju pruža uslugu obračuna i fakturiranja ostvarenog telekomunikacijskog prometa pretplatnika HT-a prema uslugama s dodanom vrijednosti u mreži operatora, unutar jedinstvenog računa HT-a, na zahtjev operatora, a sukladno dogovoru između HT-a i operatora. Ugovori o međusobnom povezivanju koje sklapa HT ne smiju biti u suprotnosti s odredbama Standardne ponude.


Internet stranice NN 49/2009 • Obzirom da je citiranom odredbom članka 1. stavka 4. Posebnih uvjeta HT propisao uvjete pružanja usluga obračuna i naplate i operatorima s kojima ima sklopljen ugovor o međusobnom povezivanju, navodeći kako se »u svrhu obračuna i naplate usluga s dodanom vrijednosti koje su pretplatnicima T-Coma dostupne u mreži telekomunikacijskog operatora, sklapa ugovor između T-Coma i tog telekomunikacijskog operatora temeljem ovih Posebnih uvjeta«, ovom odredbom HT je izmijenio smisao i suštinu odredbe članka 4.3.1. Standardne ponude, kojom je bio obvezan operatorima pružati uslugu obračuna i fakturiranja na njihov zahtjev, a sukladno postignutom dogovoru.
Internet stranice NN 49/2009 • Iz dokumentacije koja se nalazi u spisu vidljivo je da HT nije pregovarao s OT-om o uvjetima obračuna i fakturiranja, već je 15. listopada 2008. g. dostavio OT-u dopis u kojem ga poziva da se do 1. prosinca 2008. g. opredijeli za jedan od ponuđena dva modela obračuna i naplate iz Posebnih uvjeta, te ukoliko do 1. prosinca 2008. g. HT ne zaprimi odluku OT-a o odabranom modelu, smatrat će se da se opredijelio za model A, te će se isti primjenjivati od 1. siječnja 2009. g.
Internet stranice NN 49/2009 • Uvidom u tekst Posebnih uvjeta vidljivo je da se prema modelu A T-Com obvezuje pružati OT-u usluge evidentiranja prometnih podataka o korištenju usluga s dodanom vrijednosti, dostavljanja prometnih podataka kao i matičnih podataka pretplatnika T-Coma koji su koristili uslugu, te arhiviranja podataka. Prema navedenom modelu, OT bi bio obvezan obračunavati uslugu s dodanom vrijednosti, evidentirati uplate i provoditi postupke naplate tražbina za obavljene usluge, uključujući i postupak prisilne naplate. Obzirom da primjenom navedenog modela HT ne pruža uslugu obračuna i naplate, ovakvim postupanjem HT bi izbjegao obvezu iz članka 4.3.1. Standardne ponude koja mu je kao operatoru sa znatnijom tržišnom snagom nametnuta odlukom Vijeća Agencije, osobito stoga što je iz dokumentacije u spisu vidljivo da OT želi i dalje da mu HT pruža uslugu obračuna i naplate, uključujući i prisilnu naplatu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 49/2009
• Člankom 128. stavkom 2. ZEK-a propisano je da do završetka postupaka analize tržišta i određivanja, zadržavanja, izmjene ili ukidanja regulatornih obveza operatorima sa značajnom tržišnom snagom u skladu s odredbama ovoga Zakona, ostaju na snazi i primjenjuju se sve regulatorne obveze koje su određene ili propisane tim operatorima na temelju propisa koji su važili do stupanja na snagu ovoga Zakona. Pred Agencijom je još uvijek u tijeku javna rasprava o rezultatima provedene analize mjerodavnih tržišta, koja između ostalog uključuje i analizu tržišta započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža, a iz koje analize, između ostalog, proizlazi i obveza HT-a da pruža usluge obračuna i naplate, uključujući i prisilnu naplatu, za promet iz mreže HT-a prema brojevima usluga s dodanom vrijednosti u mreži drugog operatora.

Poslovne stranice NN 49/2009
• Člankom 5. stavkom 2. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju, operatorima za međusobno povezivanje je propisana obveza pregovaranja u vezi sa zahtjevom za međusobno povezivanje između svojih telekomunikacijskih mreža, kako bi se osiguralo povezivanje tih telekomunikacijskih mreža i obavljanje telekomunikacijskih usluga. Kako je Vijeće Agencije već ranije (člankom 4.3.1. Standardne ponude) HT-u odredilo obvezu pružanja usluge obračuna i fakturiranja za usluge s dodanom vrijednosti u mreži operatora, sukladno dogovoru, Vijeće Agencije je time zauzelo jasan stav da je ova usluga neodvojivo povezana s uslugom međusobnog povezivanja, te se ne može tretirati odvojeno. Naime, u situaciji kad bi operatori kao što je OT morali pružati usluge obračuna i naplate pretplatnicima HT-a za usluge s dodanom vrijednosti u njihovoj mreži, moglo bi doći do iskorištavanja nadmoćnog položaja HT-a jer operatori ne bi bili u dovoljnoj mjeri konkurentni HT-u, te posljedično ne bi moglo doći do pravednog i prikladnog razvoja ovog segmenta tržišta (tržišta usluga s dodanom vrijednosti) sukladno članku 5. st. 7. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju.

Servis NN 49/2009 • Člankom 5. točkom 15. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju, propisano je da ugovor o međusobnom povezivanju osobito sadrži odredbe o uvjetima plaćanja, uključujući i postupke za izdavanje računa i razmjenu podataka na temelju kojih se izdaje račun, i to za sve usluge međusobnog povezivanja. Budući da je usluga pristupa uslugama s dodanom vrijednosti usluga međusobnog povezivanja, a člankom 5. stavkom 8. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju propisano je pravo Agencije da svojim rješenjem odredi pitanja koja se moraju urediti ugovorom o međusobnom povezivanju ili posebne uvjete kojima moraju udovoljavati jedna ili više ugovornih strana, dok je stavkom 9. istog članka propisano pravo Agencije u cijelosti pregledati sve sklopljene ugovore o međusobnom povezivanju te može zatražiti da se učine izmjene u tim ugovorima, kada je to opravdano, u svrhu osiguravanja djelotvornog tržišnog natjecanja ili međusobnog funkcioniranja telekomunikacijskih usluga za krajnjeg korisnika, riješeno je kao u točkama 1. i 2. dispozitiva.
Glasnik NN 49/2009 • Pozivanje HT-a na »obvezu da postupa na nediskriminirajući način prema svim operatorima, zbog čega nije u mogućnosti izvršiti izmjene Posebnih uvjeta«, nije primjenjivo u konkretnom slučaju, budući da bi jednako tretiranje ove obveze (obračuna, fakturiranja i prisilne naplate) prema svim davateljima usluga s dodanom vrijednosti (u mreži HT-a i u mreži drugih operatora) omogućilo HT-u da iskorištava svoju znatniju tržišnu snagu na tržištu međusobnog povezivanja.
Novo NN 49/2009 • Pozivanje HT-a na regulatorne obveze iz članka 44. Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, u vezi s člankom 41. Pravilnika o telekomunikacijskim uslugama, nije primjenjivo u konkretnom slučaju, budući da članak 41. Pravilnika o telekomunikacijskim uslugama regulira odnos operatora sa znatnijom tržišnom snagom i davatelja usluga s dodanom vrijednosti, a OT nije davatelj (operator) usluga s dodanom vrijednosti.
Poslovi NN 49/2009 • Ovo privremeno rješenje ostat će na snazi do donošenja konačnog rješenja, a nakon provedenog postupka analize tržišta kojim će se utvrditi postojanje/nepostojanje regulatorne obveze HT-a na tržištu započinjanja poziva iz javnih komunikacijskih mreža.
Poticaji NN 49/2009 • Temeljem članka 14. stavka 4. ZEK-a, ovo privremeno rješenje će se objaviti u »Narodnim novinama« i na internetskim stranicama HAKOM-a.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 36/08, Broj 67/01, Broj 73/97, Broj 43/96, Broj 17/08, Broj 122/08


LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE Pregled