PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 78/2008 • 8. Zbog izloženih razloga, a na temelju odredbe članka 43. Ustavnog zakona, doneseno je rješenje kao u izreci (točka I.).
NN 78/2008 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 159. stavka 1. Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima (»Narodne novine«, broj 167/03. i 79/07.).
NN 78/2008 • 1. Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 159. stavka 1. Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima (»Narodne novine«, broj 167/03. i 79/07., u daljnjem tekstu: ZAP) podnijela je Hrvatska obrtnička komora iz Zagreba, zastupana po predsjedniku Mati Topiću (u daljnjem tekstu: predlagateljica).
NN 78/2008 • Za kolektivno ostvarivanje prava navedenih u članku 156. ovoga Zakona Zavod može izdati odobrenje iz članka 157. stavka 1. ovoga Zakona samo jednoj udruzi za pojedinu vrstu nositelja prava, i to onoj koja ima najveći broj članova na temelju dobivenih punomoći, uz primjeren broj ugovora o uzajamnom zastupanju sa stranim udrugama, sukladno stručnim mjerilima iz članka 169. stavka 2. ovoga Zakona.
NN 78/2008 • Predlagateljica navodi da ne spori potrebu i nužnost zaštite intelektualnog vlasništva, ali ukazuje da i Ustav Republike Hrvatske i Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju između Republike Hrvatske i Europskih zajednica i njihovih država članica (»Narodne novine, – Međunarodni ugovori«, broj 14/01.) obvezuju Republiku Hrvatsku na zaštitu tržišta, zabranu monopola te zaštitu potrošača. Smatra da je osporena odredba omogućila monopolistički položaj jedne udruge za pojedinu vrstu nositelja autorskih prava s time da ta udruga može ostvarivati jednu ili više vrsta prava, a određene provedbene poslove može povjeriti drugoj udruzi. Tim se odredbama, smatra predlagateljica, suprotno ustavnom načelu o zabrani monopola, omogućava jednoj udruzi monopol, a istodobno joj se omogućuje da bude i korisnik prava koja štiti (organizirajući kulturne ili druge priredbe). Smatra da je ZAP u tom dijelu narušio ustavno načelo slobode tržišta te omogućujući zakonom da se na tržištu pojavljuje samo jedna udruga koja diktira cijenu naknade za korištenje autorskih djela.
NN 78/2008 • Navodi da je postupak donošenja cjenika udruge za kolektivno ostvarivanje prava propisan odredbom članka 162. ZAP-a. Korisnici usluga mogu putem komora dati mišljenje na prijedlog cjenika, koje nije obvezujuće, a nije obvezujuće ni mišljenje Vijeća stručnjaka. Oba su ta mišljenja neobvezujuća i neodlučujuća. Stoga smatra da je time omogućeno da udruga može koristiti svoj monopolistički položaj na tržištu i jednostrano određivati cjenik. »Poduzetnici kojima je u obavljanju njihove djelatnosti nužno korištenje autorskih prava ili srodnih prava stavljeni su u situaciju da moraju prihvatiti cijenu udruge, jer druge udruge na tržištu ne može biti!«, ističe.
NN 78/2008 • Navodi i da je u sustavu zaštite autorskih prava posve zanemarena zaštita potrošača, jer se sustavno štite samo autori a ne i potrošači.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 78/2008 • 4. Pri ocjeni suglasnosti članka 159. stavka 1. ZAP-a s Ustavom, Ustavni sud polazi od odredbi članka 68. stavaka 1. do 4. Ustava Republike Hrvatske, koje glase:
NN 78/2008 • Jamči se sloboda znanstvenoga, kulturnog i umjetničkog stvaralaštva.
NN 78/2008 • Država potiče i pomaže razvitak znanosti, kulture i umjetnosti.
NN 78/2008 • Jamči se zaštita moralnih i materijalnih prava koja proistječu iz znanstvenoga, kulturnog, umjetničkog, intelektualnog i drugog stvaralaštva.
NN 78/2008 • 5. O ustavnosti članaka 159. stavaka 2. i 3., 160. stavka 4., 174. stavka 2., 183. i 187. ZAP-a, te o kolektivnoj zaštiti autorskih prava, Ustavni sud je zauzeo stajalište u rješenju broj: U-I-3044/2004 od 5. svibnja 2005. godine (»Narodne novine«, broj 65/05.), dok je o ustavnosti članaka 32., 82. i 162. istoga Zakona zauzeo stajalište u rješenju broj: U-I-4830/2005 od 6. prosinca 2006. godine (»Narodne novine«, broj 2/07.).
NN 78/2008 • »Iskorištavanje intelektualnih tvorevina – objekata autorskog i srodnih prava, u određenim oblicima, karakteristično je po tome što se jedan objekt, npr. jedno autorsko djelo, može istodobno iskorištavati na mnogo različitih i zemljopisno udaljenih mjesta, istodobno raznim sredstvima i na razne načine.
NN 78/2008 • Kolektivno ostvarivanje prava autora predstavlja posebnu ekonomsku i pravnu kategoriju, specifičnu upravo za autorska i srodna prava. Nemogućnost da se od autora za svaki slučaj iskorištavanja autorskog djela pribavi odobrenje dovela je do stvaranja sustava kolektivnog ostvarivanja prava putem asocijacija nositelja prava, koje u ime autora svakom zainteresiranom korisniku, uz naknadu, odobravaju korištenje objekata autorskog i srodnih prava, time mu dajući jamstvo pravne sigurnosti.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 150/08, Broj 78/99,
Broj 23/97, Broj 122/07,
Broj 73/04, Broj 109/06
LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO