PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-upravni-sud-republike-hrvatske-fdtx NN 141/2008

• Osporenim zaključkom odbijen je zahtjev tužiteljice za zaštitu narušavanja slobodnog tržišnog natjecanja kao neosnovan.


Stranica 2008-12-141-3964 NN 141/2008

• Zainteresirana osoba »Promet« d.o.o. Split, iako uredno pozvan, nije dostavio odgovor na tužbu.


Internet NN 141/2008

• Iz spisa predmeta je razvidno da je ovo rješenje donijeto u izvršenju presude ovoga Suda, broj: Us-11908/2000 od 22. rujna 2004., kojim je poništen zaključak Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja koja je obustavila postupak u smislu članka 131. stavka 4. Zakona o općem upravnom postupku, te joj je naloženo da donese novo rješenje, pridržavajući se u smislu članka 62. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj: 53/91, 9/92 i 77/92) pravnog shvaćanja Suda i njegovih primjedaba u svezi postupka.


Internet stranice NN 141/2008

• Tužitelj je 1. listopada 1998. godine uputio Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja zahtjev za pokretanje postupka radi utvrđivanja narušavanja slobodnog tržišnog natjecanja u smislu odredbe članka 20. stavak 1. točka 1. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja, protiv poduzetnika Promet d.o.o. Split za obavljanje komunalne djelatnosti prijevoza putnika u javnom prometu. U zahtjevu je naveo da je Promet d.o.o. od 1. rujna 1995. godine promijenio sustav naplate autobusne karte za prijevoz putnika u javnom prometu, na način da je uz dotadašnji zonski uveo i linijski tarifni sustav za rubna područja Splitsko-dalmatinske županije, tako da putnici u zonskom tarifnom sustavu, koji se primjenjuje samo na područje Grada Splita, plaćaju znatno nižu cijenu prijevoza od putnika u linijskom tarifnom sustavu koji se primjenjuje izvan Grada Splita. Na taj način smatra da Promet d.o.o. zlorabi svoj vladajući položaj na tom tržištu. U posebnom ispitnom postupku tuženo je tijelo održalo javnu raspravu dana 2. ožujka 1999. godine. Sukladno članku 34. i 35. stavku 1. točki 2. i članku 66. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«, broj: 122/03) u izvršenju naprijed citirane presude tuženo tijelo donijelo osporeno rješenje od 10. veljače 2005. godine. U tom postupku je trebalo utvrditi ima li Promet d.o.o. monopolistički položaj na tržištu, odnosno je li taj položaj zlouporabio.


Internet stranice NN 141/2008 • Iz obrazloženja pobijanog rješenja proizlazi da se u konkretnom slučaju ne radi o povredama Zakona o zaštiti tržišnog nadmetanja. Naime, sukladno članku 4. stavak 4. i članku 31. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«, broj: 36/95) sklopljen je Sporazum o organiziranju trgovačkog društva u suvlasništvu za obavljanje komunalne djelatnosti prijevoza putnika u javnom prometu i to 7. prosinca 1995. godine, među kojima je potpisnik tužitelj, te je preoblikovan JP Promet – Split s.p.o. u trgovačko društvo Promet d.o.o., kojem se povjerilo obavljanje komunalne djelatnosti prijevoza putnika u javnom prometu na utvrđenim linijama unutar zona, te s dotadašnjim brojem polazaka, broja mjesta i postaja. Navedena djelatnost, sukladno istom Sporazumu, može se povjeriti drugim pravnim osobama temeljem ugovora o koncesiji.
Internet stranice NN 141/2008 • Nadalje, Općina Marina i Promet d.o.o. sklopili su 1998. godine ugovor sukladno kojemu se ovaj poduzetnik obvezao organizirati uslugu prijevoza građana na cjelokupnom području navedene Općine, time da je razliku između stvarne cijene i cijene povlaštenih karata, počevši od 1. ožujka 1998. godine dužna subvencionirati Općina Marina iz svog proračuna. U suprotnom, Promet d.o.o. autobusne karte naplaćivat će u punom iznosu.
Internet stranice NN 141/2008 • U konkretnom slučaju radi se o prijevozu putnika koji je reguliran člankom 4. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (»Narodne novine«, broj: 36/98), a koji propisuje da je javni prijevoz uz jednake uvjete pristupačan svim korisnicima prijevoznih usluga, a obavlja se kao linijski ili slobodni. Prema članku 27. citiranog Zakona, prijevoznik utvrđuje tarifu, osim ako međunarodnim ugovorom nije drugačije određeno. Sukladno članku 178. istoga Zakona, upravni nadzor nad provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih temeljem njega, obavlja nadležno ministarstvo, a poslove inspekcije obavlja Inspekcija cestovnog prometa (sukladno posebnom Zakonu o inspekciji cestovnog prometa i cesta). Naime, u postupku je utvrđeno da Promet d.o.o. nema jedinstveni sustav naplate cijene prijevoza putnika u javnom prometu, nego se radi o dva sustava: zonskom podijeljenom na IV zone za područje Grada Splita i relacijskom (linijskom) za prigradska naselja izvan Grada Splita, a skupština je društva ovlaštena odrediti cijenu autobusne karte u oba sustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 141/2008
• Ocjenjujući zakonitost osporenog rješenja, ovaj Sud smatra da istim nije povrijeđen zakon na štetu tužitelja, te da je pravilno postupilo tuženo tijelo kada je odbilo zahtjev tužitelja kojim je tražio da se utvrdi narušavanje slobodnog tržišnog natjecanja poduzetnika Promet d.o.o. za obavljanje komunalne djelatnosti prijevoza putnika u javnom prometu.

Poslovne stranice NN 141/2008
• Naime, u postupku je pravilno utvrđeno da se u konkretnom slučaju radi o prijevozu putnika u javnom prometu reguliranim Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu nad čijom provedbom upravni nadzor ima nadležno ministarstvo koje je nadležno za eventualne povrede na koje upućuje tužiteljica, te se ne radi o povredama Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja.

Servis NN 141/2008 • Temeljem članka 59. stavak 2. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja ova presuda se objavljuje u »Narodnim novinama«.
Glasnik NN 141/2008 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Prvom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Aldo Radolović, predsjednik Vijeća, te suci Marko Babić, Mario Kos, Davor Krapac, Duška Šarin i Nevenka Šernhorst, članovi Vijeća, u postupku koji je ustavnom tužbom pokrenula M. J. iz Z., na sjednici održanoj 12. studenoga 2008. godine, jednoglasno je donio
Novo NN 141/2008 • 1. Pravodobna i dopuštena ustavna tužba podnijeta je protiv presude i rješenja Vrhovnog suda Republike Hrvatske broj: Revr-665/05-2 od 9. ožujka 2006. godine. Navedenom presudom Vrhovni sud je odbio podnositeljičinu (tužiteljica u parničnom sporu radi naknade štete) reviziju, podnijetu protiv presude Županijskog suda u Zagrebu broj: Gž-329/04-2 od 29. ožujka 2005. godine.
Poslovi NN 141/2008 • 2. Podnositeljica povrijeđenima smatra ustavna prava zajamčena člancima 26. i 54. Ustava Republike Hrvatske. Međutim, razlozima ustavne tužbe obrazlaže povredu ustavnog prava zajamčenog člankom 14. stavkom 2. i ustavnog prava zajamčenog člankom 29. stavkom 1. Ustava.
Poticaji NN 141/2008 • U ustavnoj tužbi navodi da su sudovi sudili izvan tužbenog zahtjeva, jer ona nije tužila poduzeće »A. k. Z.«, već I. G., koji joj nije omogućio raspravljanje pred sudom, gdje bi se utvrdilo što se sve događalo prilikom reorganizacije koju je provodio direktor tog javnog poduzeća, te je li ona morala prihvatiti premještaj na drugo radno mjesto. Smatra da joj radni spor nije omogućen pogreškom odvjetnika G., te da su stoga prošli svi rokovi za potraživanje naknade štete, a za što je odgovoran tuženi, odvjetnik G. Podnositeljica opisuje tijek reorganizacije unutar navedenog poduzeća, navodeći da je odbila otići u lokal koji je loše poslovao, te je tražila da ostane u bivšem OOUR-u »Putnički promet«, jer je za to radno mjesto imala potrebne kvalifikacije. Smatra da su činjenice u parničnom postupku pogrešno i nepotpuno utvrđene, te da je pogrešno primijenjeno materijalno pravo, a da su joj povrijeđena ljudska prava o raspravljanju pred sudom u svrhu zaštite njenih radnih i ljudskih prava.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 128/99, Broj 109/07, Broj 57/09, Broj 4/08, Broj 22/06, Broj 48/95


LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO Pregled