PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-ustavni-sud-pritom-primjecuje-nopm NN 2/2007

• Zbog pravnih učinaka koje članak 4. ZID ZPBPZ-a iz 2001. ima na rješavanje o pravima predviđenim ZID ZPBPZ-om iz 1998. u upravnim postupcima koji su započeti na temelju zahtjeva adresata pravodobno podnesenih do 31. siječnja 1999. godine, a koji nisu dovršeni do 19. prosinca 2001., kao i na nedovršene sudske postupke koje su adresati pokrenuli radi ostvarivanja prava predviđenih ZID ZPBPZ-a iz 1998., u ovom ustavnosudskom postupku Ustavni sud razmotrio je sljedeće pitanje:


Stranica 2007-01-2-187 NN 2/2007

• Odgovor na postavljeno pitanje ovisi o pravnim značajkama ZPBPZ-a, koje je Ustavni sud razmotrio u točki 9. obrazloženja ove odluke i rješenja. Stoga je ovdje dostatno ponoviti da je ZPBPZ poseban zakon koji se odnosi na posebnu skupinu adresata (bivši politički zatvorenici), a kojim se uređuje i poseban slučaj (priznavanje prava na posebne naknade u zakonom propisanoj visini kao zakonska povlastica utemeljena na činjenici da su te osobe zbog svojih političkih uvjerenja ili političkog otpora i borbe za samostalnu hrvatsku državu bile lišene slobode u razdoblju od 1. prosinca 1918. godine do 8. listopada 1991. godine).


Internet NN 2/2007

• Sukladno tome, ZPBPZ se odnosi na odredivu skupinu osoba koje povezuje jedno zajedničko i istovrsno svojstvo, koje je nastalo u prošlosti (svojstvo bivših političkih zatvorenika u smislu članka 1. ZPBPZ-a).


Internet stranice NN 2/2007

• Zbog navedenih je značajki ZPBPZ specifičan, jer ga ne obilježava apstraktnost i opća generalnost shvaćena u smislu neodređenog i neizvjesnog broja slučajeva i subjekata na koje se on ima primijeniti, što je jedna od temeljnih značajki zakona uopće.


Internet stranice NN 2/2007
• Budući da se u ovom ustavnosudskom postupku radi o adresatima koji po svojim pravnim značajkama, mjerodavnim za primjenu ZID ZPBPZ-a iz 1998., čine jednu (istu) društvenu skupinu u jednakom pravnom položaju, Ustavni sud ocjenjuje nesuglasnim s načelima jednakosti pred zakonom i vladavine prava stvaranje nejednakosti unutar te skupine u pitanju mogućnosti ostvarenja prava propisanih ZID ZPBPZ-om iz 1998., koju nejednakost uzrokuje članak 4. ZID ZPBPZ-a iz 2001.

Internet stranice NN 2/2007
• Pri razmatranju ustavnopravne prihvatljivosti prijelazne odredbe članka 4. ZID ZPBPZ-a iz 2001. Ustavni sud je uvažio specifičnosti zakona koji je predmet ocjene u ovom ustavnosudskom postupku, kao i predmet zakonskog uređenja u vezi s kojim su podneseni prijedlozi za pokretanje ovog ustavnosudskog postupka (pravo na posebne naknade u zakonom propisanoj visini kao izraz zakonske povlastice priznate bivšim političkim zatvorenicima).

Internet stranice NN 2/2007 • Naime, činjenica da je ZID ZPBPZ-om iz 1998. pravo na naknadu po osnovi nezaposlenosti nakon izdržavanja zatvora, odnosno pritvora bilo priznato od 1. siječnja 2001., a da je to pravo ukinuto 19. prosinca 2001., neposredno je utjecala na ocjenu Ustavnog suda da je članak 4. ZID ZPBPZ-a iz 2001. nesuglasan s načelom vladavine prava, zajamčenim člankom 3. Ustava. Pravni učinci članka 4. ZID ZPBPZ-a iz 2001. dovode, naime, do toga da su pravo na navedenu naknadu imali mogućnost ostvariti samo oni ovlaštenici tog prava čiji je zahtjev riješen u razdoblju od 1. siječnja 2001. do 19. prosinca 2001., dok su svi ostali ovlaštenici tog prava – iako u jednakom pravnom položaju – uskraćeni u pravnoj mogućnosti ostvarenja tog prava, jer se na njihov zahtjev – pravodobno podnesen do 31. siječnja 1999. godine – silom članka 4. primjenjuje ZID ZPBPZ iz 2001. koji takvo pravo više ne poznaje i ne priznaje, a koji je donesen gotovo tri godine nakon isteka roka za podnošenje zahtjeva za priznavanje tog prava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 2/2007 • Ustavni sud na kraju ističe da ukidanje članka 4. ZID ZPBPZ-a iz 2001. ne dovodi do zakonske praznine u pitanju koji će se zakon primijeniti na predmete koji su bili zatečeni na dan 19. prosinca 2001. (to jest, na dan stupanja na snagu ZID ZPBPZ-a iz 2001.). Opće je pravilo da se u upravnom postupku upravna stvar rješava neposrednom primjenom zakona, drugog propisa ili općeg akta koji je važio u vrijeme pokretanja upravnog postupka, ako zakonom, drugim propisom ili općim aktom nije drugačije određeno. To pravno stajalište izraženo je u odluci Ustavnog suda broj: U-III-2435/2001 od 20. travnja 2005. (»Narodne novine« broj 61/05.).
Poslovne stranice NN 2/2007 • 12. Slijedom iznijetog, Ustavni sud je na temelju članka 55. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske odlučio kao u izreci odluke.
Pregledi NN 2/2007 • 13. U odnosu na prijedloge kojima se ukazuje na nesuglasnost ZID ZPBPZ-a iz 2001. kao cjeline s Ustavom, Ustavni sud ističe sljedeće:
Glasnik NN 2/2007 • Stoga je, na temelju članka 43. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, riješeno kao u točki I. izreke rješenja.
Novo NN 2/2007 • 14. Točka II. izreke temelji se na članku 29. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Poslovi NN 2/2007 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članaka 32., 82. i 162. Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima (»Narodne novine«, broj 167/03.).
Poticaji NN 2/2007 • 1. Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članaka 32., 82. i 162. Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima (»Narodne novine«, broj 167/03., u daljnjem tekstu: ZAP) podnijela je odvjetnica Dunja Kutle iz Zagreba (u daljnjem tekstu: predlagateljica).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 78/05, Broj 178/04, Broj 86/08, Broj 10/94, Broj 50/09, Broj 14/01


LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE Pregled