PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 135/2009 • 1. Ustavna tužba podnesena je protiv presude Vrhovnog suda Republike Hrvatske broj: Uzz-5/08-5 od 29. listopada 2008. godine, kojom je na temelju zahtjeva za zaštitu zakonitosti Državnog odvjetništva Republike Hrvatske, preinačena presuda Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Us-11934/03-4 od 7. prosinca 2007. godine te je tužba podnositelja protiv drugostupanjskog upravnog akta odbijena kao neosnovana.
NN 135/2009 • Stoga smatra stajališta Vrhovnoga suda Republike Hrvatske pogrešnima te predlaže usvajanje ustavne tužbe i ukidanje presude Vrhovnog suda. Povrijeđenima smatra ustavna prava zajamčena člancima 14., 16., 19. stavkom 2., 20., 29. stavkom 1., 35., 48. stavkom 1., 50., te člancima 19. stavkom 1. i 89. Ustava Republike Hrvatske.
NN 135/2009 • Polazeći od podnositeljevih navoda sadržanih u ustavnoj tužbi i predmeta spora u povodu kojeg je podnositelj pokrenuo ustavnosudski postupak, Ustavni sud je konkretan slučaj ispitao sa stajališta istaknute povrede ustavnog prava zajamčenog člankom 14. stavkom 2. i člankom 29. stavkom 1. Ustava.
NN 135/2009 • 3. U ustavnosudskom postupku pribavljen je spis Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Us-11934/2003.
NN 135/2009 • Sukladno navedenim odredbama Ustavnog zakona, Ustavni sud nije sud višeg stupnja u odnosu na redovne i specijalizirane sudove niti je ustavna tužba redovni ili izvanredni pravni lijek u sustavu domaćih pravnih lijekova.
NN 135/2009 • Ustavna tužba je posebno ustavnopravno sredstvo zaštite ljudskih prava ili temeljnih sloboda zajamčenih Ustavom (ustavnih prava), pa pozivanje na razloge nezakonitosti, koje su ovlašteni ispitivati redovni sudovi u povodu redovnih ili izvanrednih pravnih lijekova, u pravilu nije dostatna osnova za podnošenje ustavne tužbe.
NN 135/2009 • 5. Predmet upravnoga postupka koji je prethodio ustavnosudskim postupku, bio je zahtjev podnositelja za izdavanje lokacijske dozvole od 4. studenoga 2002. godine, za izgradnju gospodarske zgrade. U to vrijeme je u primjeni bio Prostorni plan otoka Brača (»Službeni glasnik Općine Brač« broj 4/84., 4/89. i 1/93., »Službeni glasnik Splitsko-dalmatinske županije« broj 8/97. i 1/98.). U vrijeme donošenja prvostupanjskog rješenja na snazi je bio Prostorni plan Splitsko-dalmatinske županije (»Službeni glasnik« broj 1/03.) koji je stupio na snagu 29. siječnja 2003. godine.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 135/2009 • Upravni sud Republike Hrvatske je, međutim, poništio upravne akte, smatrajući da su upravna tijela bila dužna zahtjev podnositelja ocijeniti prema odredbama Prostornog plana otoka Brača, jer se u upravnom postupku primjenjuju podzakonski propisi koji su na snazi u vrijeme pokretanja upravnog postupka.
NN 135/2009 • 5.2. Vrhovni sud Republike Hrvatske usvojio je zahtjev za zaštitu zakonitosti te utvrdio da se novi podzakonski propis ne može primjenjivati na pravne odnose koji su nastali prije njegovog stupanja na snagu, ali samim podnošenjem zahtjeva da mu se izda lokacijska dozvola podnositelj nije niti stekao pravo niti je nastala obveza upravnoga tijela da mu izda lokacijsku dozvolu. Ne radi se o stečenom pravu koje se ne bi moglo dovoditi u pitanje novim podzakonskim propisom. Između podnositelja, kao stranke u upravnom postupku, i upravnog tijela nastao je odnos u kojemu on ima pravo zahtijevati da se odluči o njegovom zahtjevu, a upravno tijelo ima obvezu odlučiti o zahtjevu.
NN 135/2009 • Prema članku 34. stavku 1. Zakona o prostornom uređenju (»Narodne novine« broj 30/94., 68/98., 61/00., 32/02. i 100/04.), svaki zahvat u prostoru provodi se u skladu s dokumentima prostornog uređenja i lokacijskom dozvolom, a lokacijska dozvola je prema stavku 2. toga članka upravni akt koji se izdaje na temelju dokumenata prostornog uređenja, te posebnih zakona i propisa donesenih na osnovi tih zakona. Lokacijska dozvola se ne može izdati suprotno dokumentima prostornog uređenja. Dokument prostornog uređenja šireg područja mora biti usklađen s dokumentom prostornog uređenja užeg područja (članak 30. navedenog Zakona).
NN 135/2009 • Člankom 273. Odluke o donošenju Prostornog plana Splitsko-dalmatinske županije propisano je da se sve odredbe prostornih planova uređenja općina i gradova užeg područja koje su u suprotnosti s odredbama iz te Odluke, ne primjenjuju i prema istima se ne mogu izrađivati planovi užeg područja, izdavati izvodi iz planova, lokacijske dozvole i lokacijske dozvole s pravom građenja.
NN 135/2009 • Kako je u provedenom upravnom postupku utvrđeno da je članak 50. Prostornog plana otoka Brača u suprotnosti s odredbama Prostornog plana Splitsko-dalmatinske županije, Vrhovni sud Republike Hrvatske utvrdio je da su upravna tijela pravilno odbila zahtjev za izdavanje lokacijske dozvole. Stoga je poništio presudu Upravnog suda Republike Hrvatske, utvrđujući da je pogrešno stajalište Upravnog suda da se unatoč navedenim zakonskim odredbama i odredbama Prostornog plana Splitsko-dalmatinske županije na konkretan slučaj treba primijeniti odredba Prostornog plana otoka Brača.
NN 135/2009 • Stoga podnositelju nije povrijeđeno ustavno pravo zajamčeno člankom 14. stavkom 2. Ustava.
NN 135/2009 • 6. Podnositelj je u ustavnoj tužbi istaknuo i povrede članka 29. stavka 1. Ustava.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 33/01, Broj 39/99,
Broj 144/98, Broj 150/05,
Broj 151/08, Broj 88/01
LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE