PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-ustavni-sud-utvrdjuje-medjutim-uzay NN 78/2006

• Dakle, izričito zakonsko ovlaštenje ministra da propiše uvjete pod kojima se daju u zakup zdravstvene ustanove ne ovlašćuje nadležnog ministra i na uređenje radnog odnosa medicinskih sestara i zdravstvenih tehničara na način kako je to uređeno člancima 4. i 6. PID Pravilnika.


Stranica 2006-07-78-1908 NN 78/2006

• Polazeći od navedenog utvrđenja, Ustavni sud, nadalje, ocjenjuje da ministar nije bio ovlašten pravilnikom odrediti ni usklađivanje već sklopljenih ugovora o radu između zakupnika i medicinske sestre s odredbama PID Pravilnika, kao što je to propisao u članku 10. PID Pravilnika u dijelu koji se odnosi na novi članak 27e.


Internet NN 78/2006

• Stoga, članci 4., 6. i 10. u dijelu koji se odnosi na novi članak 27e. PID Pravilnika nisu u suglasnosti s člankom 5. stavkom 1. Ustava, koji propisuje da drugi propisi moraju biti u skladu sa zakonom i Ustavom.


Internet stranice NN 78/2006

• 10. Zakonodavac je radnopravni status medicinskih sestara, u slučaju davanja u zakup dijela doma zdravlja, uredio novim Zakonom o zdravstvenoj zaštiti iz 2003.


Internet stranice NN 78/2006
• Na taj je način Zakon o zdravstvenoj zaštiti iz 2003. uredio pitanje u vezi s »preuzimanjem« medicinskih sestara i zdravstvenih tehničara, koji su do zakupa s liječnikom zakupnikom činili tim. Time je Zakon, kao propis više pravne snage, preuzeo bitan sadržaj osporene odredbe članka 4. stavka 1. PID Pravilnika.

Internet stranice NN 78/2006
• Međutim, naknadno uređenje navedenih odnosa od strane zakonodavca, prema ocjeni Suda, ne može utjecati na činjenicu da je ministar zdravstva prekoračio ovlasti koje je imao na temelju Ustava i zakona za donošenje osporenih članaka PID Pravilnika pa ovom odlukom Ustavni sud deklaratorno utvrđuje nesuglasnost osporenog članka 4. stavka 1. i članka 6. PID Pravilnika s Ustavom i zakonom.

Internet stranice NN 78/2006 • 11. Slijedom navedenog, utvrdivši da su osporene odredbe članaka 4., 6. i 10. u dijelu koji se odnosi na članak 27e. PID Pravilnika u nesuglasnosti s člankom 5. Ustava, na temelju članka 56. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, odlučeno je kao u izreci pod točkom I., a na temelju članaka 43. i 55. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, odlučeno je kao u izreci pod točkom II.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 78/2006 • Ugovor o zakupu jedinice zakupa prestaje kad zakupac ostvari pravo na mirovinu prema propisima o mirovinskom i invalidskom osiguranju, a najkasnije kada navrši 65 godina života i 20 godina staža osiguranja.
Poslovne stranice NN 78/2006 • 13. Predlagatelji navedenu odredbu članka 5. PID Pravilnika smatraju nesuglasnom člancima 5. i 14. stavku 2. Ustava i Zakona o zdravstvenoj zaštiti iz 1993. Ističu da ispunjavanje uvjeta za starosnu mirovinu, odnosno navršavanje 65 godina života nije predviđeno kao razlog za prestanak obavljanja privatne prakse u Zakonu o zdravstvenoj zaštiti iz 1993. Smatraju da su privatni liječnici u nepovoljnijem položaju od ostalih privatnika za koje nema dobne granice za obvezni prestanak obavljanja privatne prakse.
Pregledi NN 78/2006 • 14. Predlagatelji polaze od pogrešne pretpostavke da su osporenom odredbom propisani uvjeti za ostvarivanje prava na mirovinu zdravstvenih djelatnika koji obavljaju privatnu praksu, odnosno uvjeti za prestanak obavljanja privatne prakse.
Glasnik NN 78/2006 • Propisujući u članku 5. PID Pravilnika da ugovor o zakupu prestaje, između ostalog, najkasnije kad zakupac navrši 65 godina života i 20 godina staža osiguranja, ministar zdravstva je, prema ocjeni Ustavnog suda, navedeno pitanje uredio u granicama zakonske ovlasti.
Novo NN 78/2006 • 15. Odredbom članka 4. stavka 1. Pravilnika propisano je da se dijelovi domova zdravlja mogu dati u zakup samo zdravstvenom djelatniku visoke stručne spreme. Predlagatelji (U-II-2032/2001 iU-II-2157/2001) smatraju da su time medicinske sestre i zdravstveni tehničari dovedeni u nejednak položaj u odnosu na liječnike jer ih se isključuje iz mogućnosti zaključenja »privilegiranog zakupa«.
Poslovi NN 78/2006 • Dom zdravlja, dakle, ostaje u vlasništvu županije, odnosno Grada Zagreba, ali dio njegove djelatnosti obavljaju privatni zdravstveni djelatnici, koji u tu svrhu sklapaju ugovor o provođenju zdravstvene zaštite s HZZO. Za održavanje djelatnosti doma zdravlja, koji se prema Pravilniku ne daju u zakup, kao i za provođenje ugovornih obveza o zakupu, dom zdravlja ostaje s najmanjim brojem zdravstvenih i nezdravstvenih djelatnika (članak 16. Pravilnika).
Poticaji NN 78/2006 • Ugovor o zakupu mogu sklopiti samo zdravstveni djelatnici koji imaju sklopljen ugovor s HZZO.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 111/07, Broj 28/06, Broj 9/99, Broj 68/98, Broj 96/93, Broj 121/07


LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE Pregled