PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-vijece-za-zastitu-trzisnog-xefl NN 44/2008

• Prilikom donošenja odluke Vijeće je uzelo u obzir pravnu i ekonomsku analizu izrađenu temeljem cjelokupne dostavljene dokumentacije.


Stranica 2008-04-44-1521 NN 44/2008

• Iz podataka na temelju kojih je izrađena analiza poslovanja poduzetnika, opisana u točki 4. obrazloženja ovog rješenja, Vijeće je utvrdilo da se poduzetnik Razvitak može smatrati poduzetnikom u teškoćama.


Internet NN 44/2008

• Stoga je Vijeće u konkretnom slučaju utvrdilo da predloženi otpis potraživanja Republike Hrvatske u iznosu od 15.895.904,00 kuna, Ugovor o kreditu pod povoljnijim uvjetima od tržišnih, sklopljenim između Slavonske banke d.d., Osijek i poduzetnika Razvitak, od 29. siječnja 2008., u iznosu od 6.021.888,12 kuna, a čija sredstva je Slavonskoj banci d.d. Osijek doznačio HBOR, te Ugovor o pretvaranju potraživanja HFP-a u temeljni kapital poduzetnika Razvitak, od 30. rujna 2005., u iznosu od 1.114.956,43 kuna, predstavljaju ukupan iznos državnih potpora.


Internet stranice NN 44/2008

• Naime, utvrđeno je kako rečena sredstva predstavljaju stvarni rashod ili umanjeni prihod za državni proračun Republike Hrvatske; da sredstva predstavljaju potporu koja korisniku potpore daju ekonomsku prednost koju isti ne bi ostvario kroz svoje redovno i normalno poslovanje; dodjelom sredstava ostvaruje se selektivnost, tj. ista utječe na ravnotežu između poduzetnika i njegove konkurencije; te kako dodjelom sredstava na način predviđen Programom restrukturiranja postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a.


Internet stranice NN 44/2008 • S obzirom da mjere otpisa potraživanja Republike Hrvatske, pretvaranje potraživanja HFP-a u udjel u temeljnom kapitalu poduzetnika i kredit Slavonske banke d.d., a čija su sredstava doznačena od strane HBOR-a pod povoljnijim uvjetima od tržišnih, predstavljaju državnu potporu, Vijeće je moralo utvrditi je li na takve potpore moguće primijeniti jedno od izuzeća od opće zabrane iz članka 4. stavka 2. i 3. ZDP-a.
Internet stranice NN 44/2008 • Na državne potpore koje se dodjeljuju poduzetnicima u teškoćama može se primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke d) ZDP-a koje se odnosi na državne potpore namijenjene poticanju određenih gospodarskih djelatnosti ili određenih gospodarskih područja.
Internet stranice NN 44/2008 • Rečeno izuzeće može se primijeniti na poduzetnika u financijskim teškoćama, na temelju održivog Programa restrukturiranja izrađenog sukladno Smjernicama.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 44/2008
• Program restrukturiranja sadrži uzroke i okolnosti koje su dovele poduzetnika u teškoće, koje se prvenstveno odnose na nefunkcionalnost postojećih proizvodnih pogona, nelikvidnost poduzetnika, veliku zaduženost i višak broja zaposlenika.

Poslovne stranice NN 44/2008
• Vijeće je utvrdilo da Program restrukturiranja jamči dugoročnu održivost poduzetnika Razvitak i nakon procesa restrukturiranja, samo ukoliko se provedu sve predviđene mjere restrukturiranja.

Servis NN 44/2008 • U konkretnom slučaju, Vijeće je cijenilo da je poduzetnik Razvitak, putem svojeg većinskog vlasnika, poduzetnika Opeka d.o.o., pronašao strateškog partnera, koji svojom financijskom stabilnošću i osiguranim tržištem, jamči dugoročnu održivost i da će se planirani ciljevi iz Programa restrukturiranja zaista i ostvariti.
Glasnik NN 44/2008 • Također, uvođenjem modernizacije proizvodnje, postiže se i optimalizacija broja zaposlenika, čime će se postići dodatna racionalizacija i smanjivanje troškova poslovanja. Slijedom navedenog, Vijeće je utvrdilo da je ispunjen uvjet iz točke 37. Smjernica, koji se odnosi na promjenu strukture poslovanja koja će poduzetniku omogućiti da nakon dovršetka restrukturiranja pokrije sve svoje troškove uključujući amortizaciju i financijske obveze.
Novo NN 44/2008 • Vijeće je nadalje utvrdilo da su iznos i intenzitet državne potpore ograničeni na minimum potrebnih sredstava, čime je ispunjen uvjet iz točke 43. Smjernica. Naime, iako poduzetnikov doprinos procesu restrukturiranja ne zadovoljava potrebnih 25 posto, kako je to predviđeno u točki 44. Smjernica, Vijeće je utvrdilo da poduzetnik vlastitim doprinosom od 19,50 posto značajno doprinosi procesu restrukturiranja. To naročito iz razloga, što je poduzetnik Razvitak pored predviđenih mjera restrukturiranja, prikazanih u Tabeli 8., predvidio i zbrinjavanje viška od 48 zaposlenika iz vlastitih sredstava. Na taj način, poduzetnik Razvitak će doprinijeti postizanju dugoročne održivosti, budući da se time smanjuju i neto troškovi za plaće zaposlenika u iznosu od oko 1.780.000,00 kuna godišnje.
Poslovi NN 44/2008 • Slijedom navedenog, utvrđeno je da poduzetnik Razvitak vlastitim doprinosom značajno doprinosi procesu restrukturiranja, te je Vijeće zaključilo da je ispunjen uvjet iz točke 44. i 45. Smjernica.
Poticaji NN 44/2008 • Budući da poduzetnik Razvitak pripada kategoriji malih poduzetnika i da državna potpora za restrukturiranje takvom poduzetniku, u pravilu ne ograničava tržišno natjecanje u mjeri koja je suprotna zajedničkom interesu, u Programu restrukturiranja nisu predviđene kompenzacijske mjere sukladno točki 57. Smjernica.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 5/08, Broj 61/08, Broj 123/99, Broj 128/07, Broj 56/90, Broj 58/07


LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO Pregled