PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 132/2005 • Naknada po razredima potrošnje koja se definira za donju i gornju granicu određene količine potrošnje. Različitim razinama potrošnje, razredima, određuju se različiti volumetrijski iznosi naknada. Naknade rastu ili padaju kako raste potrošnja voda. Ukoliko naknade rastu s potrošnjom riječ je o rastućim razred tarifama, a ukoliko padaju riječ je o padajućim razred tarifama.
NN 132/2005 • U volumetrijski iznos naknade često se ugrađuje tzv. sezonska tarifa, posebice u turističkim područjima gdje sustav opskrbe vodom djeluje u uvjetima različite potrošnje u određenim vremenskim razdobljima, odnosno gdje je potrošnja vode proporcionalna sa sezonskim kretanjem stanovništva na tom području. U dijelu godine kada je pojačana potrošnja vode dolazi do izražaja pitanje oskudnosti resursa tako da sustav mora biti izgrađen na način da zadovoljava upravo tu, vršnu potrošnju.
NN 132/2005 • U Republici Hrvatskoj sam mehanizam reguliranja cijena usluga opskrbe vodom i odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda uređen je Zakonom o komunalnom gospodarstvu.
NN 132/2005 • Cijena vode za kućanstva na području RH sastoji od sljedećih elemenata:
NN 132/2005 • § Cijena usluge javne opskrbe vodom i spomenute naknade obračunavaju se na volumetrijskoj bazi. Struktura i logika ispostavljanja računa za kućanstva koje se uobičajeno koristi prikazana je u tablici 2.
NN 132/2005 • Tablica 2. Komponente cijene i naknade za kućanstva za jedan kubni metar isporučene vode s pripadajućom naknadom za odvodnju otpadnih voda
NN 132/2005 • Podaci ukazuju da prihodi, koji se ostvaruju od naplate usluge opskrbe vodom od strane kućanstava, ne pokrivaju pune ekonomske troškove opskrbe vodom i odvodnje otpadnih voda što potvrđuje stručna studija »Određivanje cijene vode u Hrvatskoj, politike i trendovi« Državne uprave za vode iz 2001. godine. Trenutne cijene vode dostatne su tek za pokrivanje troškova osnovnog održavanja i za hitne intervencije na sustavima. Troškovi koji nastaju iz gubitka u sustavu zbog curenja, troškovi kojima bi se pokrivao razvoj sustava opskrbe i troškovi investicija kojima bi se smanjivale ekonomske eksternalije i eksternalije u okolišu nisu uključeni u sadašnju cijenu vode. Ove kategorije troškova su upravo troškovi koji su uključeni u opisano načelo punog pokrivanja troškova. Stoga su neophodna, a u svezi s procesom približavanja Republike Hrvatske Europskoj uniji, izuzetna ulaganja u sustave opskrbe vodom i odvodnje otpadnih voda kako bi se zadovoljili standardi EU koje okvirno postavlja direktiva WFD.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 132/2005 • Člankom 21. stavkom 1. istog zakona, propisano je da je isporučitelj komunalnih usluga dužan pri svakoj promjeni cijene, odnosno tarife svojih usluga pribaviti prethodnu suglasnost poglavarstva jedinice lokalne samouprave na području kojih se isporučuje usluga.
NN 132/2005 • Nadalje, ZoZP, u članku 22. stavak 4., propisuje da tijela koja odlučuju o obvezama i pravima potrošača javnih usluga moraju osnovati savjetodavna tijela u kojima će biti uključeni predstavnici udruga za zaštitu potrošača, te da su navedena tijela dužna donositi odluke nakon dobivenog mišljenja savjetodavnog tijela, na transparentan, objektivan i nediskriminirajući način. ZoZP, u članku 99., kao jednog od nositelja funkcije zaštite potrošača predviđa Vijeće za zaštitu potrošača.
NN 132/2005 • Slijedom navedenoga, u pogledu reguliranja cijena prema krajnjim potrošačima Zakon o komunalnom gospodarstvu i ZoZP se nadopunjuju u kvalitetnu razinu regulacije, pri čemu isporučitelj usluge za svaku promjenu cijena treba pribaviti prethodnu suglasnost poglavarstva jedinice lokalne samouprave na području kojih se isporučuje usluga, a poglavarstvo donosi odluku o potvrđivanju cjenika tek nakon dobivenog mišljenja savjetodavnog tijela u kome su uključeni predstavnici udruga za zaštitu potrošača.
NN 132/2005 • Analiza sva tri predmetna cjenika i pristup u analizi vezan je isključivo uz pitanja prava tržišnog natjecanja i ekonomskih aspekata vezanih uz provedbu prava i politike tržišnog natjecanja. Stoga analiza cjenika uključuje niz analitičkih i matematičkih metoda kojima se dokazuje diskriminatoran učinak predmetnih cjenika na pojedine potrošače.
NN 132/2005 • Tablica 3. Cjenik opskrbe vode za kućanstva poduzetnika Ponikve d.o.o. temeljem Odluke o načinu plaćanja i visini cijena komunalnih usluga od 12. studenogA 2003. s primjenom počevši od 1. siječnja 2004.
NN 132/2005 • Iz cjenika je vidljivo da su potrošači podijeljeni u 32 kategorije. Te 32 kategorije određuju se ovisno o donjoj i gornjoj granici godišnje potrošnje vode pojedinog potrošača. Prva kategorija počinje od inicijalne količine potrošnje vode pa do 10 m3. Svaka sljedeća kategorija povećava se za 5 m3 potrošene vode sve do 29. kategorije nakon koje je raspon za sljedeću kategoriju 50 m3. U 31. kategoriji određen je raspon u potrošnji od 300 m3, a posljednja 32. kategorija utvrđena je za potrošače koji troše više od 500 m3 vode godišnje. Počevši od prve kategorije, cijena vode po pojedinim kategorijama ima opadajući trend. Cijena za prvu kategoriju potrošača iznosi 70,00 kuna/m3. Nakon prve kategorije cijena za svaku sljedeću kategoriju potrošača značajnije pada. Tako je primjerice za 30. kategoriju potrošača određena najniža cijena koja iznosi 5,00 kuna/m3. U 31. i 32. kategoriji potrošača cijena ponovno neznatno raste.
NN 132/2005 • Iz navedenog je vidljivo da poduzetnik Ponikve d.o.o. većim dijelom predmetnog cjenika primjenjuje sustav opadajuće razred tarife, a od 31. kategorije potrošača sustav rastuće razred tarife, sve bez fiksne naknade i s ukupno 32 razreda. Agencija je analizom stručne i znanstvene literature te komparativne prakse utvrdila da opisani tarifni sustav ne postoji nigdje na području EU.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 72/03, Broj 46/08,
Broj 48/02, Broj 78/93,
Broj 69/08, Broj 40/07
LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA