PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 62/2009 • – od dana objave ovog rješenja u »Narodnim novinama« izbori za članove vijeća mjesnih odbora i gradskih četvrti moraju se održavati u vrijeme kad je predstavničko tijelo grada odnosno općine u kojoj se oni održavaju konstituirano.
NN 62/2009 • 2. U pouci o pravnom lijeku, kao sastavnom dijelu osporenog rješenja, Gradsko izborno povjerenstvo za mjesne izbore Grada Samobora (u daljnjem tekstu: GIP-MI) uputilo je žalitelja da protiv osporenog rješenja može izjaviti žalbu Odboru za statutarno-pravna pitanja Gradskog vijeća Grada Samobora.
NN 62/2009 • Žalitelj je postupio po uputi o pravnom lijeku i svoju žalbu pravodobno uputio Odboru za statutarno-pravna pitanja Gradskog vijeća Grada Samobora putem GIP-MI.
NN 62/2009 • 3. GIP-MI je dopisom od 22. svibnja 2009. dostavio Ustavnom sudu očitovanje uz žalbu žalitelja, u kojem navodi da je sukladno članku 3. stavku 4. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine« broj 33/01., 10/02. – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-39/2002, 155/02. – članak 43. stavak 2. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, 45/03., 43/04. – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-2494/2002, 40/05., 44/05. – pročišćeni tekst i 109/07.) gradskim vijećnicima, Gradskom vijeću i njegovim radnim tijelima prestao mandat danom objave Odluke o raspisivanju izbora za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine«, broj 46/09.), koja je stupila na snagu 15. travnja 2009., čime je prestao mandat i Odboru za statutarno-pravna pitanja Gradskog vijeća Grada Samobora, a da novi odbor još nije imenovan ni konstituiran. Stoga su, ističe GIP-MI u navedenom dopisu, zatražili mišljenje Državnog izbornog povjerenstva Republike Hrvatske o tijelu nadležnom da u takvoj situaciji rješava o žalbama protiv prvostupanjskih rješenja nadležnih gradskih izbornih povjerenstava u izborima za mjesne odbore, koje ih je uputilo da žalbu dostave Ustavnom sudu.
NN 62/2009 • 4. Nadležnost Ustavnog suda propisana je Ustavom i Ustavnim zakonom o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) i tu nadležnost nije dopušteno proširivati nijednim drugim zakonom.
NN 62/2009 • Prema članku 128. alineji 9. Ustava i članku 87. Ustavnog zakona, Ustavni sud nadzire ustavnost i zakonitost izbora i državnog referenduma te rješava izborne sporove koji nisu u djelokrugu sudova.
NN 62/2009 • 5. Prema članku 8. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01., 60/01., 129/05. i 109/07. i 125/08.; u daljnjem tekstu: ZoLPS), statutom općine odnosno grada, između ostaloga, se podrobnije uređuje i samoupravni djelokrug općine odnosno grada, ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela, način obavljanja poslova, oblici konzultiranja građana, provođenje referenduma u pitanjima iz njihova djelokruga, mjesna samouprava te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 62/2009 • Prema članku 61. ZoLPS-a, tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora. Vijeće mjesnog odbora neposredno biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo, tajnim glasovanjem, a na postupak izbora shodno se primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
NN 62/2009 • Prema članku 64. ZoLPS-a, nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja općinski načelnik, odnosno gradonačelnik.
NN 62/2009 • Sukladno navedenom, za nadzor nad zakonitošću izbora članova vijeća mjesnih odbora, te za zaštitu izbornog prava u izbornim sporovima vezanim uz mjesne izbore nadležna su odgovarajuća tijela jedinica lokalne samouprave u kojoj se provode ti izbori (gradsko/općinsko izborno povjerenstvo za mjesne izbore, a u drugom stupnju odgovarajuće tijelo gradskog/općinskog vijeća ili drugo tijelo određeno statutom jedinice lokalne samouprave).
NN 62/2009 • Međutim, raspuštanjem Gradskog vijeća Grada Samobora zbog provedbe općih izbora članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave, održanih 17. svibnja 2009., tom je radnom tijelu Gradskog vijeća Grada Samobora prestao mandat, a novo još nije konstituirano.
NN 62/2009 • Sukladno tome, istodobnim održavanjem izbora članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave i izbora članova vijeća mjesnih odbora te iste jedinice lokalne samouprave stvorena je situacija u kojoj za zaštitu izbornog prava u izbornim sporovima vezanim uz mjesne izbore u toj jedinici ne postoji nadležno drugostupanjsko tijelo.
NN 62/2009 • Stoga Ustavni sud upozorava na ustavnopravnu neprihvatljivost istodobnog održavanja i lokalnih i mjesnih izbora, to jest izbora članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i izbora članova vijeća mjesnih odbora i/ili gradskih četvrti tih istih jedinica lokalne samouprave. Pretpostavka za provedbu mjesnih izbora, naime, jest postojanje konstituiranih predstavničkih i drugih tijela grada odnosno općine te uredan i nesmetan rad i njih i njihovih radnih tijela.
NN 62/2009 • 8. U konkretnom slučaju ta pretpostavka nije ispunjena, jer je u vrijeme provedbe izbora članova vijeća mjesnih odbora Grada Samobora Gradsko vijeće Grada Samobora raspušteno, a nadležnom je Odboru za statutarno-pravna pitanja Gradskog vijeća Grada Samobora prestao mandat.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 10/98, Broj 77/05,
Broj 17/92, Broj 129/08,
Broj 32/06, Broj 90/04
LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE