PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 113/2009 • Za provedbu Zakona o oružju, kada su korisnici civilne osobe, nadležno je Ministarstvo unutarnjih poslova, i to u prvom redu Uprava za upravne i inspekcijske poslove, koja obavlja poslove nadzora nabave, registracije i kretanja oružja. Ova Uprava također prikuplja informacije o radu trgovačkih društava odnosno obrtnika za obavljanje djelatnosti proizvodnje, prometa, popravaka i prepravaka oružja, vođenja civilnih strelišta te osposobljavanje građana. Policijske uprave vode evidencije o izdanim odobrenjima za nabavu oružja, izdanim odobrenjima za nabavu streljiva, izdanim oružnim listovima, izdanim odobrenjima za sakupljanje starog oružja, izdanim odobrenjima za držanje oružja, izdanim dopusnicama za neposredno rukovanje vatrenim oružjem, o oduzetom, nađenom i predanom oružju i streljivu, te izdanim odobrenjima za prijevoz oružja.
NN 113/2009 • Nadzor prometa i proizvodnje oružja i streljiva za potrebe Oružanih snaga (vojnog oružja) u nadležnosti je Ministarstva obrane Republike Hrvatske.
NN 113/2009 • U sklopu priprema za punopravno članstvo u Europskoj uniji, Vlada Republike Hrvatske je definirala niz zadaća koje se odnose na reformu granične policije i Carinske uprave. Reforme provedene u razdoblju 2004. – 2007. godine temeljile su se na Programskim smjernicama, dok se aktivnosti u razdoblju 2007. – 2012. godine provode sukladno Šengenskom akcijskom planu, te imaju za cilj pripremiti Republiku Hrvatsku da, po pristupanju Europskoj uniji, postane članicom šengenskog prostora, odnosno preuzme zaštitu vanjskih granica EU. Niz aktivnosti u cilju jačanja administrativnih i tehničkih kapaciteta, te međuagencijske suradnje u upravljanju granicom, provodi se i temeljem Strategije integriranog upravljanja granicom Republike Hrvatske i pripadajućeg Akcijskog plana. Koordinirajuća uloga u provedbi navedenih dokumenata u nadležnosti je Ministarstva unutarnjih poslova i Međuresorne radne skupine za integrirano upravljanje granicom.
NN 113/2009 • U okviru informacijskog sustava Ministarstva unutarnjih poslova razvijen je i instaliran novi Nacionalni informacijski sustav za upravljanje državnom granicom (NISUDG) kojim se do kraja 2009. planira obuhvatiti devet graničnih prijelaza. Troškovi instaliranja sustava osigurani su u proračunu Ministarstva. Planirano je i uspostavljanje NISUDG na daljnjih dvadeset i pet graničnih prijelaza koji će se nalaziti na vanjskoj granici EU. Sredstva za taj dio projekta planiraju se osigurati kroz program pretpristupne pomoći IPA (projekt IPA 2007.).
NN 113/2009 • S ciljem suzbijanja krijumčarenja malog i lakog oružja, Ministarstvo financija (Carinska uprava) sudjeluje u programima opremanja graničnih prijelaza suvremenom opremom i tehnologijama, te u tu svrhu provodi obuku carinskih službenika. Carinski centar za obuku započeo je s radom 1. siječnja 2006. godine. U sklopu programa IPA proveden je projekt opremanja mobilnih ekipa Carinske uprave suvremenom opremom za suzbijanje krijumčarenja i prekograničnog kriminala te projekt zaštite granice Republike Hrvatske.
NN 113/2009 • Zakonom o oružju (»Narodne novine«, 63/07, 146/08) uređena su pitanja nabave, držanja, nošenja, sakupljanja, proizvodnje, popravljanja i prepravljanja, prometa i prijevoza oružja, civilna strelišta, te ispitivanje i obilježavanje žigom vatrenog oružja. Zakonom su postroženi uvjeti za nabavu oružja, te je u skladu s Direktivom Vijeća 91/477/EEC od 18. lipnja 1991. o kontroli nabavljanja i držanja oružja, uređeno pitanje nošenja i prenošenja oružja između država članica EU (članci 62. – 65., koji će stupiti na snagu danom pristupanja Hrvatske u EU).
NN 113/2009 • Zakonom o proizvodnji, remontu i prometu naoružanja i vojne opreme (»Narodne novine«, 33/02, 173/03, 146/08) uređena su pitanja planiranja, razvoja proizvodnje i remonta naoružanja i vojne opreme, osiguranja i zaštite proizvodnje i prometa naoružanja i vojne opreme; utvrđivanja sukladnosti s propisanim zahtjevima za naoružanje i vojnu opremu; proizvodnje i remonta naoružanja i vojne opreme u ratu i u slučaju neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske te priznanje patenata za izume koji su od interesa za poslove obrane.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 113/2009 • FP 7 Procesuiranje kaznenih djela i prekršaja (kaznena politika)
NN 113/2009 • Ured za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta (USKOK) nadležan je u Republici Hrvatskoj za procesuiranje kaznenih djela nedozvoljenog posjedovanja oružja i eksplozivnih tvari kada su ona počinjena u sastavu grupe ili zločinačke organizacije. Pritom usko surađuje s Ministarstvom unutarnjih poslova.
NN 113/2009 • Učinkovita provedba embarga na oružje Vijeća sigurnosti Ujedinjenih naroda, Europske unije i drugih embarga koji proizlaze iz međunarodnih obveza Republike Hrvatske osigurana je kroz primjenu Zakona o međunarodnim mjerama ograničavanja (»Narodne novine«, 139/08).
NN 113/2009 • U okviru središnjeg informacijskog sustava Ministarstva unutarnjih poslova uspostavljena su i razvijena dva specijalizirana podsustava. Riječ je o sustavu prikupljanja obavještajnih podataka hrvatske policije pod nazivom Integrirani kriminalističko-obavještajni sustav (KROS), koji se kontinuirano unapređuje, te o Nacionalnom informacijskom sustavu za upravljanje državnom granicom (NISUDG), koji će do kraja 2009. godine biti uspostavljen na devet graničnih prijelaza.
NN 113/2009 • Postojećim informacijskim sustavom TRACKER u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva omogućeno je izdavanje dozvola za izvoz i uvoz robe vojne namjene. Međutim, kako se izdane dozvole ponekad iskoriste samo djelomično ili se uopće ne iskoriste, podaci o izdanim dozvolama ne odgovaraju uvijek podacima o stvarno izvezenoj robi. Iako je Zakonom o izvozu i uvozu robe vojne namjene propisano da je izvoznik dužan, u roku od petnaest dana od obavljenog izvoza, obavijestiti o tome nadležno ministarstvo, ti podaci ne mogu biti pouzdana osnova za izradu baze podataka o izdanim i iskorištenim dozvolama. U cilju stvaranja učinkovitijeg sustava izvozne i uvozne kontrole potrebno je povezati sustav izdavanja dozvola TRACKER u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva s Carinskom upravom, kako bi carinski službenici u istom programu radili otpis izvezene i uvezene robe s Popisa robe vojne namjene. Uspostavom ovakvog informacijskog sustava stvorit će se uvjeti za kvalitetniju bazu podataka o izdanim, iskorištenim i odbijenim dozvolama.
NN 113/2009 • Uslijed pomanjkanja preciznih i vjerodostojnih podataka glede ukupnog broja malog i lakog oružja koje se nalazi u nezakonitom posjedu građana, nužno je pokrenuti stručno utemeljena istraživanja kako bi se taj nedostatak, koliko je to moguće, otklonio. Navedena istraživanja su važan preduvjet za davanje procjene rizika, te stvarnog i potencijalnog utjecaja malog i lakog oružja na situaciju u društvu.
NN 113/2009 • Vlada Republike Hrvatske je 2002. u suradnji s međunarodnim partnerima provela kampanju za dobrovoljnu predaju oružja pod nazivom »Zbogom oružje«, koja je imala velik odjek u javnosti. Vrlo uspješna je i kampanja »Manje oružja – manje tragedija«, koju provodi Ministarstvo unutarnjih poslova u suradnji s Programom Ujedinjenih naroda za razvoj (UNDP) od 2007. godine. Od početka kampanje, Ministarstvo unutarnjih poslova je za provođenje akcija osiguralo 250 tisuća kuna kojima se financirala izrada 250 tisuća promotivnih letaka i 7 tisuća plakata, 150 tisuća džepnih i 3 tisuće zidnih kalendara, uvođenje i podmirenje troškova besplatne telefonske linije 0800 88 92, te su snimljena i 4 promidžbeno-edukativna video spota. Tijekom kampanje diljem Hrvatske održana su predavanja kojima se nastojala podići svijest građana o tome koliko je opasno nestručno rukovati oružjem i minsko-eksplozivnim sredstvima. Čitava akcija primjer je kvalitetne suradnje među relevantnim ministarstvima, nevladinim organizacijama i medijima te ukazuje na potrebu kontinuiranog zajedničkog djelovanja različitih aktera koji se bave problematikom malog i lakog oružja.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 94/97, Broj 41/01,
Broj 147/99, Broj 5/06,
Broj 13/90, Broj 25/05
LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE