PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-03-26-470 NN 26/2001

• 1. Osporena Odluka donijeta je na temelju odredbe članka 144. stavka 1. Ustava prema kojoj Zastupnički dom uz prethodno mišljenje Županijskog doma, većinom glasova svih zastupnika, odlučuje da li će pristupiti promjeni Ustava.


Stranica NN 26/2001

• 2. Zahtjev kojim je pokrenut postupak za ocjenu Odluke podnijeli su u istom tekstu 48 zastupnika Županijskog doma i 30 zastupnika Zastupničkog doma. Na osnovi članka 34. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99) zahtjev kojim se pokreće postupak pred Ustavnim sudom mogu podnijeti, pored ostalih, jedna petina zastupnika Zastupničkog doma ili jedna petina zastupnika Županijskog doma Hrvatskoga sabora. S tim u vezi utvrđeno je, u pogledu propisanog broja podnositelja, potrebnog za postojanje zahtjeva kojim je ustavnosudski postupak pokrenut, da je udovoljeno odredbi članka 34. Ustavnog zakona kad je riječ o zastupnicima Županijskog doma, jer taj Dom ima 67 zastupnika.


Stranica NN 26/2001

• Što se tiče zastupnika Zastupničkog doma, koji ima 151 zastupnika, njihov podnesak nema karakter zahtjeva u smislu citiranog članka 34. budući da je jedan zastupnik zahtjev potpisao dva puta. To znači da je na zahtjevu ukupno 30 valjanih potpisa, što za zahtjev nije dovoljno, zbog čega je s njim postupano kao s prijedlogom.


Stranica NN 26/2001

• 3. Zahtjev je podnijet pozivom na odredbe članaka 3., 5., 70. i 144. stavka 1. Ustava.


Internet NN 26/2001
• U vezi s odredbom članka 3. podnositelji su se pozvali na načelo vladavine prava. Prema članku 5. Ustava u Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom i svatko je dužan držati se Ustava i zakona i poštivati pravni poredak Republike Hrvatske. S tim odredbama u vezi u zahtjevu je iznijeto kako iz njih slijedi da Odluka Zastupničkog doma, kojom se pristupa promjeni Ustava, mora biti donijeta »u skladu sa strogo propisanom procedurom iz članka 144. Ustava«. Prema članku 70. Ustava Hrvatski sabor je predstavničko tijelo građana i nositelj zakonodavne vlasti u Republici Hrvatskoj i sastoji se od Zastupničkog doma i Županijskog doma. U vezi s ovim odredbama u zahtjevu je iznijeto da je riječ o ravnopravnim domovima, te – u bitnom – da činjenicu što Zastupnički dom ima »veći kvantum zakonodavnih ovlasti, ni u kojem slučaju se ne može tumačiti kao pravo toga doma da jednostrano preuzima prerogative drugog doma, čak što više da jednostrano mijenja Ustav mimo Ustavom propisane procedure i ukida drugi dom«. Prema članku 144. stavku 1. Ustava Zastupnički dom uz prethodno mišljenje Županijskog doma odlučuje da li će pristupiti promjeni Ustava većinom glasova svih zastupnika. U vezi s tom odredbom podnositelji zahtjeva smatraju kako ona znači »da Županijski dom mora dati prethodno mišljenje da bi Zastupnički dom mogao odlučiti da se pristupi promjeni Ustava«, te da je neosnovano zaključiti »da ako Županijski dom u postupku promjene Ustava ne da prethodno mišljenje u vrijeme i na način kako to odgovara Zastupničkom domu, presumira se da je Županijski dom dao prethodno mišljenje«.

Propis NN 26/2001
• U razmatranju Sud se je u prvom redu bavio pitanjem da li osporena Odluka podliježe ocjeni Ustavnog suda.

Propis NN 26/2001 • Pritom je polazno i načelno stajalište Suda bilo da u okvir njegovih ovlasti ne ulazi ocjena sadržaja ustavnih odredaba, taj je sadržaj stvar isključivo i samo tijela koje Ustav donosi. Naime, za Ustavni sud ne postoji ni pravna ni faktična mogućnost ocjenjivati materijalnu suglasnost ustavnih odredaba ni s jednim višim pravnim aktom, budući da je Ustav temeljni i najviši pravni akt države. Stoga je bespredmetno govoriti o bilo čijoj nadležnosti za odlučivanje o »ustavnosti Ustava«, uključujući i Ustavni sud.
Propis NN 26/2001 • S druge strane, Ustavni sud jest nadležan ocjenjivati postupak donošenja i mijenjanja Ustava, ali tek kad je taj postupak dovršen i sukladno članku 146. Ustav proglašen, te stupio na snagu. Ustavni sud Republike Hrvatske nema pravo obavljati prethodni nadzor ustavnosti bilo kojeg akta prije nego što je taj akt, u ovom slučaju promjena Ustava, stupio na snagu.
Propis NN 26/2001 • Cijeli postupak promjene Ustava prema Ustavu odvija se na sljedeći način: Prema članku 143. pravo da predloži promjenu Ustava Republike Hrvatske ima najmanje jedna petina zastupnika u Zastupničkom domu Hrvatskoga sabora, Predsjednik Republike i Vlada Republike Hrvatske. Prema članku 144. Zastupnički dom uz prethodno mišljenje Županijskog doma odlučuje da li će pristupiti promjeni Ustava većinom glasova svih zastupnika. Također prema članku 81. stavku 1. alineji trećoj Ustava Županijski dom daje Zastupničkom domu prethodno mišljenje u postupku donošenja i promjene Ustava. Nacrt promjene Ustava Zastupnički dom utvrđuje većinom glasova svih zastupnika. Prema članku 145. o promjeni Ustava odlučuje, uz prethodno mišljenje Županijskog doma, Zastupnički dom dvotrećinskom većinom glasova svih zastupnika. Prema članku 146. promjenu Ustava proglašava Zastupnički dom Hrvatskoga sabora.
Propis NN 26/2001 • Osporena Odluka, dakle, samo je dio postupka o kojem je sud nadležan odlučivati. Svojom Odlukom o pristupanju promjeni Ustava Republike Hrvatske Zastupnički dom samo je utvrdio da će, na temelju i u okviru prijedloga petine zastupnika u Zastupničkom domu, Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav toga Doma »podnijeti Zastupničkom domu Hrvatskoga sabora Prijedlog za utvrđivanje Nacrta promjene Ustava Republike Hrvatske.«
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 26/2001 • 5. Podnositelji zahtjeva podnijeli su Sudu i prijedlog za donošenje privremene mjere kojom bi se obustavile »sve daljnje aktivnosti i radnje Zastupničkog doma na donošenju predloženih promjena Ustava do okončanja ovog spora, odnosno donošenja meritorne odluke u ovom predmetu«.
Propis NN 26/2001 • Prijedlog za donošenje privremene mjere podnijet je pozivom na odredbu članka 33. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99). Prema navedenoj odredbi ako Ustavnim zakonom nije propisano drukčije, Ustavni sud u postupku podredno smisleno primjenjuje odredbe odgovarajućih postupovnih zakona Republike Hrvatske.
Propis NN 26/2001 • U pogledu privremene obustave izvršenja pojedinačnih akata ili radnji Ustavni zakon o Ustavnom sudu sadrži odredbu članka 43. prema kojoj, u postupku ocjene zakona ili drugog propisa, čija se suglasnost s Ustavom odnosno zakonom ocjenjuje, Ustavni sud može, do donošenja konačne odluke u predmetu, izreći privremenu obustavu pojedinačnih akata ili radnji, ako bi njihovim izvršenjem mogle nastupiti teške i nepopravljive posljedice. Međutim, budući da je Sud utvrdio da nisu ispunjene pretpostavke za odlučivanje o osporenoj Odluci, utvrđeno je da nema ni pretpostavki za odlučivanje o privremenoj mjeri.
Propis NN 26/2001 • 7. Slijedom iznijetog riješeno je kao u izreci. Ovo rješenje temelji se na odredbi članka 31. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99).
Propis NN 27/2001 • O PROGLAŠENJU ZAKONA O DRŽAVNIM SLUŽBENICIMA I NAMJEŠTENICIMA
Propis NN 27/2001 • Proglašavam Zakon o državnim službenicima i namještenicima, koji je donio Zastupnički dom Hrvatskoga sabora na sjednici 14. ožujka 2001.
Propis NN 27/2001 • (1) Ovim se Zakonom uređuju prava, obveze, odgovornosti i način utvrđivanja plaća državnih službenika i namještenika u tijelima državne uprave, pravosudnim tijelima, kaznenim tijelima, stručnim službama Hrvatskoga sabora, stručnim službama Vlade Republike Hrvatske, stručnim službama Ustavnog suda Republike Hrvatske, stručnim službama Ureda pučkoga pravobranitelja, Državnom uredu za reviziju, Uredu predsjednika Republike Hrvatske i u drugim tijelima koja se osnivaju za obavljanje državne službe (u nastavku teksta: državna tijela).
Propis NN 27/2001 • (2) Državni službenici su osobe visoke, više ili srednje stručne spreme u državnim tijelima, koji kao redovito zanimanje obavljaju poslove iz djelokruga tih tijela utvrđenih Ustavom, zakonom, uredbom ili poslovnikom donijetim na temelju Ustava i zakona (u nastavku teksta: državna služba).
Propis NN 27/2001 • (3) Državni službenici su i osobe visoke, više ili srednje stručne spreme koji u državnim tijelima obavljaju informatičke poslove, opće i administrativne poslove, planske, materijalno-financijske i računovodstvene poslove i slične poslove.
Propis NN 27/2001 • (4) Namještenici su osobe srednje i niže stručne spreme koji u državnim tijelima rade na pomoćno-tehničkim poslovima i ostalim poslovima (poslovi vozača, grafičara, domara, elektromehaničara, telefonista, kuhara, portira, čišćenja radnih prostorija i sl.) čije je obavljanje potrebno radi pravodobnog i kvalitetnog obavljanja poslova iz djelokruga državnih tijela.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 110/09, Broj 100/07, Broj 46/96, Broj 138/03, Broj 71/00, Broj 88/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled