PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 30/1990 • 1. Utvrđuje se da je Odluka Izvršnog vijeća Skupštine općine Rab od 7. kolovoza 1989. godine o utvrđivanju paušalnog poreza za samostalne ugostitelje na području općine Rab u 1989. godini ("Službene novine" općina Buje, Buzet, Crikvenica, Čabar, Delnice, Krk, Ogulin, Opatija, Pag, Pazin, Poreč, Rab, Rijeka, Rovinj, Senj, Vrbovsko, br. 31/89) za vrijeme važenja bila u suprotnosti sa zakonom.
NN 30/1990 • 2. Ova će se odluka objaviti u "Narodnim novinama" i u "Službenim novinama" općine Buje i dr.
NN 30/1990 • Rješenjem Ustavnog suda Hrvatske od 15. ožujka 1990. godine, na inicijativu Branimira Tuškana iz Zagreba, pokrenut je, u smislu odredbe člana 413.Ustava SR Hrvatske, postupak za ocjenu ustavnosti i zakonitosti odluke navedene u točki 1. ove odluke, kojom je bio utvrđen paušalni porez za samostalne ugostitelje na području općine Rab u 1989. godini.
NN 30/1990 • Osporena je odluka za vrijeme svojega važenja bila u suprotnosti sa zakonom. Članom 64. stavom 1. i članom 66. stavom 2. Zakona o porezima građana ("Narodne novine", br. 47/85, 12/86, 52/87,13/89 i 57/89). koji je bio na snazi u vrijeme donošenja i važenja osporene odluke, bilo je određeno da paušalni porez propisuje skupština općine. Taj zakon nije davao ovlaštenje skupštini općine da propisivanje tog poreza stavlja u nadležnost svog izvršnog vijeća.
NN 30/1990 • Odredbom člana 1. Zakona o rokovima za utvrđivanje visine poreza građana za 1989. godinu ("Narodne novine", br. 55/88) i člana 1. Zakona o izmjeni Zakona o rokovima za utvrđivanje visine poreza gradana za 1989. godinu ("Narodne novine", broj 9/89) propisano je da će se porezi građana razrezati po općinskim propisima koji budu na snazi 31. užujka 1989 godine. Iz toga proizlazi da se odluke o porezima gradana za tekuću godinu, pa prema tome i osporena odluka, nisu mogle donositi poslije navedenog dana.
NN 30/1990 • Ustavni sud Hrvatske, na sjednici održanoj 5. srpnja 1990. godine, donio je Odluka Ustavnog suda Hrvatske broj U/I-100/1990 od 5. srpnja 1990.
NN 30/1990 • 1. Odbija se prijedlog sekretara Republičkog sekretarijata za pravosuđe i upravu da se ukine odredba člana 14. stava 2. Odluke o organizaciji i radu organa općinske uprave ("Službeni vjesnik općine ?akovo", br. 7/83 - prečišćeni tekst, br 6/84 i 3/86).
NN 30/1990 • 2. Ova će se odluka objaviti u "Narodnim novinama" i u "Službenom vjesniku općine ?akovo".
NN 30/1990 • Odredbom navedenom u izreci odluke propisano je da će se u okviru Općinskog sekretarijata za upravnopravne i opće poslove općine ?akovo organizirati obavljanje pratećih poslova za potrebe svih organa uprave i Stručne službe Skupštine općine i Izvršnog vijeća Skupštine, osim Općinskog sekretarijata za unutrašnje poslove.
NN 30/1990 • Sekretar Republičkog sekretarijata pokrenuo je postupak za ocjenu ustavnosti i zakonitosti te odredbe i predložio da je Sud ukine. Po njegovu mišljenju ona nije u skladu s odredbom člana 221. Ustava SR Hrvatske, a suprotna je odredbama članova 82. i 86. Zakona o osnovama sistema državne uprave i o Saveznom izvršnom vijeću ("Službeni list SFRJ", br. 23/78, 21/82, 18/85, 37/88, 18/89 i 72/89). Predlagač, naime, smatra da se prema tim odredbama Ustava i Zakona, organi uprave osnivaju za izvršavanje funkcija uprave utvrđenih Ustavom, pa se ne mogu osnivati za obavljanje zajedničkih i drugih pratećih poslova.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 30/1990 • Ocjenjujući osporenu odredbu Sud je utvrdio da nije nesuglasna ni odredbama člana 221. ni ostalim odredbama Ustava. Iz odredaba tog člana, naime, ne proizlaze ograničenja skupštini društveno-političke zajednice, da se pored poslova kojima se ostvaruje funkcija državne uprave, pojedinom organu uprave povjere i drugi poslovi kojima se osigurava funkcioniranje organa uprave i njihovo efikasnije poslovanje.
NN 30/1990 • Sud je, nadalje, utvrdio da osporena odredba nije suprotna navedenim odredbama Zakona. Njima se također ovlašćuje skupština društveno-političke zajednice da samostalno određuje poslove koje povjeravaju organima uprave. Štoviše, iz odredbe člana 86. Zakona proizlazi izričito mogućnost osnivanja zajedničkih službi za obavljanje tehničkih i drugih poslova kako za više organa uprave tako i za skupštinu i njezin izvršni organ. Još određenije takvu mogućnost, tj. osnivanje zajedničkih službi za obavljanje kancelarijskih, pomoćno-tehničkih i drugih poslova, utvrđuju odredbe člana 79. Zakona o upravi ("Narodne novine" br 16/78, 50/78 i 29/85). S obzirom na izneseno valjalo je odlučiti kao u izreci.
NN 30/1990 • Ustavni sud Hrvatske je na sjednici 12. srpnja 1990. godine donio ovu
NN 30/1990 • 1. Utvrđuje se da odredba člana 36, u dijelu koji se odnosi na moralno-političku podobnost, i odredba člana 46. stava 1. točke 5. Zakona o sudovima udruženog rada ("Narodne novine", br. 33/88 - prečišćeni tekst) nisu u skladu s Ustavom SR Hrvatske.
NN 30/1990 • 2. Ova odluka dostavit će se Saboru SR Hrvatske da je uskladi s Ustavom i objavit će se u "Narodnim novinama".
NN 30/1990 • Odredbama navedenim u dispozitivu određeno je da za suca u sudu udruženog rada može biti biran jugoslavenski državljanin koji ima moralno-političku podobnost, potrebnu za razrješenje spornih odnosa iz nadležnosti sudova udruženog rada (član 36), te je određeno da će sudac biti razriješen dužnosti prije isteka vremena za koje je izabran, ako se ustanovi da je moralno-politički nepodoban za obavljanje sudačke dužnosti (član 46. stav 1. točka 5).
NN 30/1990 • Ustavni sud Hrvatske je rješenjem o pokretanju postupka 14. travnja 1989. godine izrazio osnovanu sumnju u ustavnost zakonskog određenja prema kojem je moralno-politička podobnost uvjet za obavljanje funkcije suca suda udruženog rada.
NN 30/1990 • Tokom postupka Sabor SR Hrvatske je najavio izmjene koje su upućivale na usklađivanje osporenog Zakona s Ustavom, pa se s postupkom zastalo. No, postupak je nastavljen, jer izmjene Zakona nisu donesene. Ustavni sud je, nakon provedenog postupka, odlučio kao u dispozitivu iz slijedećih razloga. Odredba člana 235. Ustava SR Hrvatske jamči svakom građaninu slobodu rada i s tim u vezi, pod jednakim uvjetima, dostupnost svakog radnog mjesta i svake funkcije u društvu. Ova ustavna garancija povrijeđena je uvođenjem uvjeta moralno-politička podobnost, jer isključuje od mogućnosti izbora velik broj građana s istim ostalim uvjetima. To više što Ustav SR Hrvatske nije ovaj uvjet nikada propisivao za suce sudova udruženog rada. U vrijeme vođenja ovog postupka izmijenjen je član 316. stav 2. Ustava SR Hrvatske, koji je za obavljanje funkcije suca redovnog suda tražio uvjet moralno-političke podobnosti.
NN 30/1990 • Amandman XLVI točka 2. na Ustav SR Hrvatske je, naime, isključio ovaj uvjet, čime je iz pravnog sistema uklonjena ustavna odredba koju je zakonodavac smatrao pravnim uporištem i za propisivanje uvjeta moralno-političke podobnosti za obavljanje funkcije suca suda udruženog rada.
NN 30/1990 • Ova odluka dostavlja se Saboru SR Hrvatske da u smislu člana 418. stava 3. Ustava SR Hrvatske uskladi odredbe navedene u dispozitivu s Ustavom SR Hrvatske.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 27/91, Broj 35/08,
Broj 42/00, Broj 58/99,
Broj 21/02, Broj 33/92
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE